Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Zilver_gray schreef op 11-12-2022 om 13:04:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1248879454/barre-kou-op-komst-kans-op-sneeuw-en-woensdagnacht-kans-op-10
Brrrrr 🥶 Zit ik zo niet op te wachten! Hoe gaan die mensen het doen die de verwarming niet hoger zetten dan 19 graden?

Als het buiten kouder wordt, draai je toch niet de thermostaat hoger? Ik niet in ieder geval. Hij moet wel harder stoken om het op de gewenste temperatuur te krijgen, dus het komt wel heel slecht uit nu.

KNMI en Buienradar geven trouwens -3 tot -6 als minima woensdag, en over een week weer wisselvalliger en minder koud. Dus waarschijnlijk valt het allemaal wel mee.

PinkFlower schreef op 11-12-2022 om 12:46:

[..]

Ik wist wel dat ik zwanger was maar heb dochter zo goed als niet gevoeld. En wat ik voelde hadden ook darmen kunnen zijn. Kwam door de ligging van de placenta. Dus dat ze niks gevoeld heeft kan heel goed.

Een heel verschil van vrouw tot vrouw.

Bij mij schopten ze alle kanten op, maag, ribben, blaas, dus ik kan nou niet zeggen dat ik kon voelen waar de placenta lag. Als ik mijn hand op mijn buik legde, schopten ze daar tegenaan. Als ik mijn hand dan verplaatste, zwommen ze mee. Dus het was ook gezellig, dat schoppen. En handig: alles nog ok? Een hand op mijn buik leggen, soms even wachten, en dan kwam het antwoord. Een soort high-five vanuit de baarmoeder.

Zilver_gray schreef op 11-12-2022 om 13:11:

[..]

Vervelend hoor! Nergens goed voor die kou

Nope,badkamer is nu 9 graden. Na minimaal 3 uur een klein kacheltje aan krijg ik hooguit 4 graden warmer. Als ik de droger gunstig time met geluk nog 2 graden erbij. Maar daar wordt mijn douche natuurlijk niet beter van En zolang de temperatuur buiten blijft dalen, doet die dat in de badkamer ook (ook in mijn slaapkamer en keuken trouwens, eigenlijk alles behalve de woonkamer, maar de badkamer vind ik het ergst.)



Zilver_gray schreef op 11-12-2022 om 13:04:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1248879454/barre-kou-op-komst-kans-op-sneeuw-en-woensdagnacht-kans-op-10
Brrrrr 🥶 Zit ik zo niet op te wachten! Hoe gaan die mensen het doen die de verwarming niet hoger zetten dan 19 graden?

Die blijft ook dan op 19 graden, dat maakt toch niet uit? CV moet dan harder werken en de rekening gaat omhoog, en daar zit ik ook niet op te wachten

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

11-12-2022 om 22:00

Jochem Myjer is gescheiden.

Zilver_gray schreef op 11-12-2022 om 13:04:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1248879454/barre-kou-op-komst-kans-op-sneeuw-en-woensdagnacht-kans-op-10
Brrrrr 🥶 Zit ik zo niet op te wachten! Hoe gaan die mensen het doen die de verwarming niet hoger zetten dan 19 graden?


De verwarming hoeft toch niet hoger, maar slaat vaker aan bij koudere buitentemperatuur en dat kost meer geld.

Ik begin mijn moeder steeds beter te begrijpen, die had een enorme hekel aan kou.


Auwereel schreef op 11-12-2022 om 12:06:

[..]

Dat ze niets gemerkt heeft, want zo te zien is het nog een stevig kind ook, als ik het snoetje vergelijk met mijn pasgeboren zoon, hoe die eruit zag! Het moet ook wel een rustig kind geweest zijn als ik denk hoe mijn kinderen tekeer konden gaan binnenin me...!

Ik zag een keer een aflevering van I didn't know I was pregnant. Die vrouw beviel tijdens een boottocht. Ze lieten foto van haar zien tijdens die vakantie in bikini. Daar zag je echt geen babybump. Bij mijn zwangerschap paste ik al heel snel mijn broeken niet meer. (En kind dat constant op mijn blaas stuiterde)  

wild-flower schreef op 12-12-2022 om 11:55:

Nou wat een verwende zeurpieten zeg

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5352670/center-parcs-de-kempervennen-koud-subtropisch-zwembad-huisje

Niet helemaal mee eens. Temperatuur in huisje: ja wel beetje gezeur. Maar zwembad water van die temperatuur is gewoon echt heel erg koud. Was bij Roompot ook. Ben na half uur vertrokken. Je zag ook blauw bekkende kindjes. 

PinkFlower schreef op 12-12-2022 om 15:42:

[..]

Niet helemaal mee eens. Temperatuur in huisje: ja wel beetje gezeur. Maar zwembad water van die temperatuur is gewoon echt heel erg koud. Was bij Roompot ook. Ben na half uur vertrokken. Je zag ook blauw bekkende kindjes.

Inderdaad, dit dacht ik ook. Ik zwem wekelijks en 28 graden is een prima temperatuur om baantjes te zwemmen, of actief in het water bezig te zijn. Maar voor recreatief zwemmen is het echt niet comfortabel. 

21 graden in het huisje is warm genoeg naar mijn mening.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-12-2022 om 20:22

In het artikel staat ook dat de huisjes enorm tochten. Dan wordt 21 graden gelijk een stuk minder comfortabel. Die huisje zijn niet goedkoop om te huren, ik vind dat er wel comfort, warmte, tegenover mag staan. 

Tickel schreef op 12-12-2022 om 20:27:

In Londen skiën ze door de straten.
https://www.ad.nl/video/productie/londenaren-skien-door-woonwijken-op-verse-sneeuw-345171

heerlijk! Er mag hier ook wel een pak sneeuw vallen, net voor kerst, zodat we een witte kerst hebben! 

Friezinnetje schreef op 12-12-2022 om 20:29:

[..]

heerlijk! Er mag hier ook wel een pak sneeuw vallen, net voor kerst, zodat we een witte kerst hebben!

Dat zou ik ook leuk vinden.

Auwereel schreef op 11-12-2022 om 13:21:

[..]

Een heel verschil van vrouw tot vrouw.

Bij mij schopten ze alle kanten op, maag, ribben, blaas, dus ik kan nou niet zeggen dat ik kon voelen waar de placenta lag. Als ik mijn hand op mijn buik legde, schopten ze daar tegenaan. Als ik mijn hand dan verplaatste, zwommen ze mee. Dus het was ook gezellig, dat schoppen. En handig: alles nog ok? Een hand op mijn buik leggen, soms even wachten, en dan kwam het antwoord. Een soort high-five vanuit de baarmoeder.

Cute!

Witte kerst? Liever niet. Want iedereen gaat gewoon de weg op en dus dan kun je er vanuit gaan dat er veel file staat en ongelukken gebeuren. Want mensen MOETEN van zichzelf de weg op.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.