Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nieuws mijden klaar met alle angstzaaierij

Vinanora

Vinanora

26-08-2022 om 20:55 Topicstarter

Coreopsis schreef op 26-08-2022 om 19:40:

Je spreekt jezelf tegen. Eerst beweer je dat we niets kunnen doen, en nu opeens wel. Ja dag, zo voer je geen gesprek.

Nee hoor. Het is goed om met respect om te gaan met onze planeet, maar dat zal nagenoeg tot geen invloed hebben op de verandering van het klimaat. Zeker wij als kikkerlandje niet. We overschatten ons zelf. Moeder natuur is uiteindelijk de baas en die zoekt hoe dan ook het evenwicht. Hebben we vertrouwen en respect en tonen we vanuit ons hart dankbaarheid voor al het moois dat onze planeet ons biedt dan keert dat indirect hoe dan ook positiever naar ons terug vroeg of laat. Dat is ook een soort van natuurwet. Naar eer en geweten leven is dus altijd goed. Daar kunnen we ons heel druk om maken maar dat is hoe het is. Het kijken van nieuws en er paniek en verdeeldheid om zaaien helpt er ook niet tegen en werkt zelfs averechts. En dat is wel wat er nu soms gebeurt vind ik en dat vind ik niet goed. 

Een volgende keer moet je toch iets anders gaan schrijven en geen a in je nickname kiezen (en drie lettergrepen?)
gr Angela

BrightEchidna89

BrightEchidna89

26-08-2022 om 21:22

Vinanora schreef op 26-08-2022 om 20:55:

[..]

Nee hoor. Het is goed om met respect om te gaan met onze planeet, maar dat zal nagenoeg tot geen invloed hebben op de verandering van het klimaat. Zeker wij als kikkerlandje niet. We overschatten ons zelf. Moeder natuur is uiteindelijk de baas en die zoekt hoe dan ook het evenwicht. Hebben we vertrouwen en respect en tonen we vanuit ons hart dankbaarheid voor al het moois dat onze planeet ons biedt dan keert dat indirect hoe dan ook positiever naar ons terug vroeg of laat. Dat is ook een soort van natuurwet. Naar eer en geweten leven is dus altijd goed. Daar kunnen we ons heel druk om maken maar dat is hoe het is. Het kijken van nieuws en er paniek en verdeeldheid om zaaien helpt er ook niet tegen en werkt zelfs averechts. En dat is wel wat er nu soms gebeurt vind ik en dat vind ik niet goed.

Nou, het volgen van het nieuws geeft je tenminste de handvaten om in te spelen op de veranderingen. Daarmee ga je de veranderingen nog niet kunnen tegenhouden, maar het vergroot wel je kansen om je aan te passen. 

Angela1967 schreef op 26-08-2022 om 21:13:

Een volgende keer moet je toch iets anders gaan schrijven en geen a in je nickname kiezen (en drie lettergrepen?)
gr Angela

Of gewoon een andere hobby zoeken ipv trollen, nog beter.

Vinanora

Vinanora

27-08-2022 om 01:45 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 26-08-2022 om 21:25:

[..]

Of gewoon een andere hobby zoeken ipv trollen, nog beter.

Zal erover nadenken hoor al ligt het eraan wat je onder trollen verstaat. Jij hanteert waarschijnlijk wel een hele brede definitie daarvan.

Vinanora

Vinanora

27-08-2022 om 01:47 Topicstarter

Valdemar schreef op 26-08-2022 om 21:22:

[..]

Nou, het volgen van het nieuws geeft je tenminste de handvaten om in te spelen op de veranderingen. Daarmee ga je de veranderingen nog niet kunnen tegenhouden, maar het vergroot wel je kansen om je aan te passen.

Daarvoor hoef ik het nieuws niet te volgen, ik hoor het vanzelf wel in de omgeving als iets belangrijk zou zijn. Laten we sowieso het leven niet te serieus nemen.. we overleven het toch niet en dan geniet je er het meeste van. Sommigen hier nemen het leven en zichzelf wat te serieus. Why so serious haha

NippyDunlin42

NippyDunlin42

27-08-2022 om 09:53

Nou ja de meeste mensen zijn begaan met de toekomst vanwege de kinderen natuurlijk. Daar mag je best een beetje serieus mee omgaan inderdaad.
Maar goed, ik ben er ook niet erg optimistisch over hoor. We bekommeren ons ook niet echt om de mensen die nu lijden onder oorlog, honger en andere narigheid, dus om ons te bekommeren om mensen die er nog niet zijn, tja..
Jammer dat de mens zo uitgepakt is.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

27-08-2022 om 09:55

Oh de renaissance basisschool opent volgende week! Dat is pas nieuws!

Ik probeer het nieuws niet te volgen maar heb het op de radio op mijn werk. Ik wordt er niet goed van. Het is alleen maar negatief en eenzijdig. En (noem mij wappie als je wil) Ongehoord Nieuws vind ik een verademing. Een andere kijk op de dingen die in de wereld gebeuren, maar ook hier kijk ik kritisch naar.

Thora schreef op 01-09-2022 om 00:01:

Ik probeer het nieuws niet te volgen maar heb het op de radio op mijn werk. Ik wordt er niet goed van. Het is alleen maar negatief en eenzijdig. En (noem mij wappie als je wil) Ongehoord Nieuws vind ik een verademing. Een andere kijk op de dingen die in de wereld gebeuren, maar ook hier kijk ik kritisch naar.

Iemand die Ongehoord Nederland een verademing vindt noem ik eerlijk gezegd radicaal-rechts, aangezien dat het geluid is dat zij laten horen. 

Maar die brengen geen nieuws hoor, maar opinie, dat is iets heel anders.

Elaine68 schreef op 27-08-2022 om 09:53:

Nou ja de meeste mensen zijn begaan met de toekomst vanwege de kinderen natuurlijk. Daar mag je best een beetje serieus mee omgaan inderdaad.
Maar goed, ik ben er ook niet erg optimistisch over hoor. We bekommeren ons ook niet echt om de mensen die nu lijden onder oorlog, honger en andere narigheid, dus om ons te bekommeren om mensen die er nog niet zijn, tja..
Jammer dat de mens zo uitgepakt is.

Als je je echt zorgen maakt om het milieu krijg je geen kinderen meer. 

-River- schreef op 01-09-2022 om 08:53:

[..]

Als je je echt zorgen maakt om het milieu krijg je geen kinderen meer.

Hypothetisch gesproken: dan hoeven we nu ook geen maatregelen te nemen en in het leven dat ons nog rest gewoon doen wat we willen, zonder ons te bekommeren om anderen. Want over 1 tot 2 generaties hebben de aarde en het overgebleven plant-/dierleven het rijk weer alleen. 

Is een optie. Ik vind het alleen wat sneu voor degenen die jonger zijn dan ik. En die ik niet kan verplichten om geen kinderen te krijgen. 

Ben jij daar voorstander van, @river? Of maakt het je verder niets uit?

Gr Angela 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

01-09-2022 om 10:21

Thora schreef op 01-09-2022 om 00:01:

ON een verademing vinden maar er wel kritisch naar kijken.😂 😂 😂

Dat kan dus niet.

Hetvrijewoord schreef op 01-09-2022 om 10:21:

[..]

ON een verademing vinden maar er wel kritisch naar kijken.😂 😂 😂

Dat kan dus niet.

Niet alles zomaar aannemen van wie dan ook kan niet? Ook niet als het anders dan de dagelijkse berichtgeving en in dat opzicht een verademing?

Rondstruiner schreef op 01-09-2022 om 08:51:

[..]

Iemand die Ongehoord Nederland een verademing vindt noem ik eerlijk gezegd radicaal-rechts, aangezien dat het geluid is dat zij laten horen.

Maar die brengen geen nieuws hoor, maar opinie, dat is iets heel anders.

Radicaal rechts nog wel. Dat is nogal wat. En dat het opinie is en geen nieuws maakt mij niet uit. Het gaat over de actualiteit en laat een andere kant zien dan die wij dagelijks voorgeschoteld krijgen. En ja, dat is voor mij een verademing. Dan maar radicaal rechts (wat dat voor jou dan ook in moge houden).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.