Nieuws en actueel
Vinanora
24-08-2022 om 19:07
Nieuws mijden klaar met alle angstzaaierij
Hoi allemaal,
Al vanaf het moment dat ik het huis ben uitgegaan (vanaf mijn 18e) volg ik geen nieuws en kijk ik ook geen journaal. Eerst vond ik het negatief en was ik vooral bezig met genieten van het leven en er zijn voor andere mensen in mijn omgeving. Aan al die nare dingen kon ik toch niets veranderen en op een gegeven moment is dat zo gebleven.
Toen kwam de coronapandemie en vervolgens heb ik een tijd wel intensief het coronanieuws gevolgd en wat politiek. Soms keek ik eens podcast of een actualiteitenprogrogramma. Op een gegeven moment was dat klaar en toen kwamen ineens allemaal andere problemen aan bod. Toen was ik helemaal klaar met alle angstzaaierij. En sindsdien keer ik me af van al het nieuws en dat bevalt me goed. Wel ben ik me gaan realiseren wat een grote en negatieve invloed nieuws heeft op het leven en de instelling van andere mensen, terwijl er ook nog eens zoveel moois is op onze planeet. Ook worden mensen nu snel bang gemaakt. Bv vroeger als het warm weer was vonden mensen het lekker en dachten ze van oh lekker weer om te wandelen. Nu gaat het om code nog wat en is er de grootste paniek. Er zijn blijkbaar mensen die daar lekker geld aan verdienen. Dat heb ik gehoord van mensen in mijn omgeving.
Zijn er hier nog meer mensen die het nieuws mijden en zich daar fijner bij voelen? Zo ja, ik ben benieuwd of jullie dezelfde beweegredenen daarvoor hebben als ik.
Cookielover
26-08-2022 om 13:21
Vinanora schreef op 26-08-2022 om 13:10:
[..]
Dat doe ik nergens dat maak je er zelf van. En als ik jou was zou ik eens in de spiegel kijken.
Pfffffffff, doe eens even normaal zeg.
Cookielover
26-08-2022 om 13:22
Coreopsis schreef op 26-08-2022 om 13:14:
Newsflash: we kunnen er nu juist wel wat aan doen.
Kunnen en willen...
MRI
26-08-2022 om 13:31
Vinanora schreef op 26-08-2022 om 13:14:
[..]
Goh het zit jullie hoog he. Sterkte daarmee.
hahahahahahahaha..... als jij nieuws wil negeren ben je de shit, maar als iemand jou wil negeren 'zit het hem/haar wel hoog'. #Zódoordemandgevallen
Rockstar
26-08-2022 om 13:39
Hetvrijewoord schreef op 26-08-2022 om 13:35:
Zeg mods, hoe duidelijk moet het zijn?
Dit ligt er te dik boven op TO, try again. 🤣
letterkoekje
26-08-2022 om 14:21
TO, vanmiddag op het (Belgische) nieuws gezien: de langste en zwaarste hittegolf ooit: in China. Ongelooflijke kenmerken. Zoek maar op bij Google. Ik heb al mijn info via de TV-uitzending.
Maar misschien wil jij dit niet weten, want het is allemaal angstzaaierij en geldgewin.
NippyDunlin42
26-08-2022 om 17:45
letterkoekje schreef op 26-08-2022 om 14:21:
TO, vanmiddag op het (Belgische) nieuws gezien: de langste en zwaarste hittegolf ooit: in China. Ongelooflijke kenmerken. Zoek maar op bij Google. Ik heb al mijn info via de TV-uitzending.
Maar misschien wil jij dit niet weten, want het is allemaal angstzaaierij en geldgewin.
Pfff wat vreselijk
Vinanora
26-08-2022 om 19:18
Elaine68 schreef op 26-08-2022 om 17:45:
[..]
Pfff wat vreselijk
Kijk het zal heus wel waar zijn (dat ontken ik ook nergens) en ja het is zo dat het weer extremer en het warmer is tegenwoordig. Dat is algemeen bekend. Maar dat is wat het is. Wat is nu de toegevoegde waarde om van die enorme hittegolf te weten. De betekenis die daaraan wordt toegekend vind ik angstzaaierij ja. Dat heeft niets te maken met rellen, maar dat is gewoon hoe ik het zie.
Vinanora
26-08-2022 om 19:19
MRI schreef op 26-08-2022 om 13:31:
[..]
hahahahahahahaha..... als jij nieuws wil negeren ben je de shit, maar als iemand jou wil negeren 'zit het hem/haar wel hoog'. #Zódoordemandgevallen
Ik heb nergens gezegd dat ik dan de shit ben. Dat maak jij ervan.
Vinanora
26-08-2022 om 19:19
Cookielover schreef op 26-08-2022 om 13:21:
[..]
Pfffffffff, doe eens even normaal zeg.
Ik zeg alleen maar de waarheid. Dat is alles.
Vinanora
26-08-2022 om 19:25
Coreopsis schreef op 26-08-2022 om 13:14:
Newsflash: we kunnen er nu juist wel wat aan doen.
Dat denk ik dus niet. Zo belangrijk en invloedrijk zijn we mensen niet. De natuur is uiteindelijk de baas en die herstelt hoe dan ook het evenwicht. Daar hebben we niets tegenin te brengen. Tuurlijk is het goed om rekening te houden met het milieu ed maar die invloed daarvan is maar zeer beperkt. Het leven is niet maakbaar.
Net zoals met die corona, het virus was niet tegen te houden, toch allemaal onzinnige maatregelen. Dat isnu ook mer die klimaatverandering. Die verandert en daar hebben we maar zeer beperkt invloed op.
Dus gewoon wat rekening houden met het mileu ed en mensen helpen in jouw werk en/of ongeving. Daaar heb je wel invloed op en dat levert voldoening op.. Op die onzinnige nieuwsitems niet.
ShowyHummingbird30
26-08-2022 om 19:27
Tja, dat noem ik kop in het zand steken. Na mij de zondvloed mentaliteit.
Vinanora
26-08-2022 om 19:34
Coreopsis schreef op 26-08-2022 om 19:27:
Tja, dat noem ik kop in het zand steken. Na mij de zondvloed mentaliteit.
Ik denk dat dat juist meer realistisch is. Goed inzetten op dingen waar je wel invloed op hebt en daar dan iets mee doen en inzien waarop je geen invloed hebt en je dus niets mee doet en je daar ook niet op richt. Voor de rest het leven nemen zoals het komt. Het heeft geen zin om je daar druk over te maken. Dat verandert ook niets hoor. Voor de rest richten op de mooie dingen in het leven. Die zijn er ook meer dan genoeg.
ShowyHummingbird30
26-08-2022 om 19:40
Je spreekt jezelf tegen. Eerst beweer je dat we niets kunnen doen, en nu opeens wel. Ja dag, zo voer je geen gesprek.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.