Nieuws en actueel
Vinanora
24-08-2022 om 19:07
Nieuws mijden klaar met alle angstzaaierij
Hoi allemaal,
Al vanaf het moment dat ik het huis ben uitgegaan (vanaf mijn 18e) volg ik geen nieuws en kijk ik ook geen journaal. Eerst vond ik het negatief en was ik vooral bezig met genieten van het leven en er zijn voor andere mensen in mijn omgeving. Aan al die nare dingen kon ik toch niets veranderen en op een gegeven moment is dat zo gebleven.
Toen kwam de coronapandemie en vervolgens heb ik een tijd wel intensief het coronanieuws gevolgd en wat politiek. Soms keek ik eens podcast of een actualiteitenprogrogramma. Op een gegeven moment was dat klaar en toen kwamen ineens allemaal andere problemen aan bod. Toen was ik helemaal klaar met alle angstzaaierij. En sindsdien keer ik me af van al het nieuws en dat bevalt me goed. Wel ben ik me gaan realiseren wat een grote en negatieve invloed nieuws heeft op het leven en de instelling van andere mensen, terwijl er ook nog eens zoveel moois is op onze planeet. Ook worden mensen nu snel bang gemaakt. Bv vroeger als het warm weer was vonden mensen het lekker en dachten ze van oh lekker weer om te wandelen. Nu gaat het om code nog wat en is er de grootste paniek. Er zijn blijkbaar mensen die daar lekker geld aan verdienen. Dat heb ik gehoord van mensen in mijn omgeving.
Zijn er hier nog meer mensen die het nieuws mijden en zich daar fijner bij voelen? Zo ja, ik ben benieuwd of jullie dezelfde beweegredenen daarvoor hebben als ik.
BrightEchidna89
26-08-2022 om 08:36
Vinanora schreef op 26-08-2022 om 08:28:
[..]
Ja dat is nu ja, maar het gaat vanzelf weer flink regenen en dan zie je niets meer van de droogte. In 2020 was het bv ook heel droog, 2021 bijna alleen maar regen dus komt goed hoor. De natuur herstelt vanzelf wel weer dat evenwicht. Daar heb ik alle vertrouwen in. En er komt nog steeds gewoon water uit de kraan. Dus niets om druk over te maken.
Gewoon het lezen van jouw berichten motiveert mij om toch het nieuws te blijven volgen.
NippyDunlin42
26-08-2022 om 09:14
Valdemar schreef op 26-08-2022 om 08:36:
[..]
Gewoon het lezen van jouw berichten motiveert mij om toch het nieuws te blijven volgen.
Nou inderdaad Valdemar! Ik neem ook wel eens een nieuwspauze maar dit is te erg gewoon.
BeneficialJay65
26-08-2022 om 10:31
@ TO, het gaat mij er niet om dat jij een andere mening hebt, dat kan en is prima, dat respecteer ik ook.
Het gaat mij erom dat het je eerste topic onder deze naam is en dan meteen zo’n topic. Dat vind ik rellen. En steeds dat Haha erachter.
Maar mij likje verder niet uit de tent, ik blijf wel weg uit dit topic en je gaat bij mij onder de negeer.
MRI
26-08-2022 om 10:34
Caramelzeezoutchocola schreef op 26-08-2022 om 10:31:
@ TO, het gaat mij er niet om dat jij een andere mening hebt, dat kan en is prima, dat respecteer ik ook.
Het gaat mij erom dat het je eerste topic onder deze naam is en dan meteen zo’n topic. Dat vind ik rellen. En steeds dat Haha erachter.
Maar mij likje verder niet uit de tent, ik blijf wel weg uit dit topic en je gaat bij mij onder de negeer.
hoe doe je dat? ik wil ts ook negeren
BeneficialJay65
26-08-2022 om 10:41
Ik heb haar geblokkeerd, maar het profiel gaan en dan kun je betreffende gebruiker blokkeren.
BeneficialJay65
26-08-2022 om 10:42
En daarnaast niet meer naar dit topic gaan. Als zij gequote wordt kun je de reactie helaas nog wel lezen
MRI
26-08-2022 om 10:50
Caramelzeezoutchocola schreef op 26-08-2022 om 10:41:
Ik heb haar geblokkeerd, maar het profiel gaan en dan kun je betreffende gebruiker blokkeren.
dankje
EnchantedDragonfly18
26-08-2022 om 10:54
Vinanora schreef op 26-08-2022 om 08:32:
[..]
Wat voor concrete last heb je er dan nu van? Ja het ziet er nu even wat droog uit en het is warmer dan vroeger. Nou en. Het gaat vanzelf wel weer regenen dan kunnen we daar weer over klagen of een regendans doen. Net wat je wil.
Gaat het op een gegeven moment toch een concteet probleem worden dan merken we dat vanzelf en dan kunnen we er toch niets aan veranderen.
Droge dijken die gaan scheuren en door kunnen breken, schepen die hun vracht niet meer kunnen vervoeren of op de helft van de capaciteit zitten, meer kans op bos/heidebranden, lagere landbouwproductie, hogere voedselprijzen.
je hoeft niet direct er zelf last van te hebben om de ernst er van in te zien. Maar jouw bubbel reikt blijkbaar niet verder dan je voordeur.
Lola2001
26-08-2022 om 11:22
jammer dat dit een reltopic lijkt te worden. Ik kijk en lees ook vrij weinig nieuws. Ik snap dat het handig is om een beetje op de hoogte te zijn van wat er speelt, maar vaak krijg je zoveel mee wat in mijn ogen niet nuttig is. (Bijzondere uitspattingen van politici, bn-ers die uit elkaar gaan, een ongeval in Australië). Uiteindelijk word ik er geen beter mens van, door overal van op de hoogte te zijn. En, ik denk, ook geen slechter mens door niet (zo goed) op de hoogte te zijn.
Hier wordt het wat beter verwoord: https://sochicken.nl/minder-nieuws
Moxxie
26-08-2022 om 12:05
Ik veroordeel niemand die geen of minder nieuws kijkt, maar ik ben allergisch voor mensen die dat verkondigen met een air van superioriteit en die denken alles beter te weten.
WickedCurlew89
26-08-2022 om 12:14
Het was op de eerste pagina al duidelijk dat to een trol is.
Slotje maar.
Vinanora
26-08-2022 om 13:10
Moxxie schreef op 26-08-2022 om 12:05:
Ik veroordeel niemand die geen of minder nieuws kijkt, maar ik ben allergisch voor mensen die dat verkondigen met een air van superioriteit en die denken alles beter te weten.
Dat doe ik nergens dat maak je er zelf van. En als ik jou was zou ik eens in de spiegel kijken.
Vinanora
26-08-2022 om 13:13
Tickel schreef op 26-08-2022 om 10:54:
[..]
Droge dijken die gaan scheuren en door kunnen breken, schepen die hun vracht niet meer kunnen vervoeren of op de helft van de capaciteit zitten, meer kans op bos/heidebranden, lagere landbouwproductie, hogere voedselprijzen.
je hoeft niet direct er zelf last van te hebben om de ernst er van in te zien. Maar jouw bubbel reikt blijkbaar niet verder dan je voordeur.
Alles kan. Leven naar doomscenarios lijkt me erg vermoeiend. En al zou dat wel zo zijn dan kunnen we daar toch niets aan doen.
Vinanora
26-08-2022 om 13:14
MRI schreef op 26-08-2022 om 10:34:
[..]
hoe doe je dat? ik wil ts ook negeren
Goh het zit jullie hoog he. Sterkte daarmee.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.