Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.


Daglichtlamp schreef op 16-10-2024 om 17:50:

Ik ben in elk geval al lid van een politieke partij, de Christenunie in mijn geval. Een partij die net links van het midden staat. Zelf vind ik dat Nederland bij voorkeur een regering moet hebben waar rechts en links elkaar in evenwicht houden.

Polderen is ook een goede zaak. Mogen we trots op zijn als land.  

Daglichtlamp schreef op 16-10-2024 om 17:33:

[..]

Het is toch onmogelijk om overal op in te gaan? Ik ben bijvoorbeeld niet verder ingegaan op Nanninga, daarvoor vond ik dat punt niet belangrijk genoeg. (en alleen maar afleiden voor de voor mij veel belangrijkere discussie hoe het staat met de democratie en of we dat eigenlijk nog belangrijk vinden).

Je mist mijn punt, je hoeft inderdaad niet overal op in te gaan en mag uiteraard keuzes maken. Maar de reden dat ik er niet op door ging was, omdat ik al een paar keer een veeg uit de pan kreeg. 

Yumi

16-10-2024 om 17:26
Betrapte mezelf er laatst op dat iemand iets postte, waar ik het helemaal mee eens ben en het ook nog eens goed omschreef.
Daar ga ik dan toch niet verder op door, en laat het bij een "hartje", omdat ik er een paar keer een nare reactie van kreeg.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-10-2024 om 18:25 Topicstarter

Yumi schreef op 16-10-2024 om 18:07:

[..]

Je mist mijn punt, je hoeft inderdaad niet overal op in te gaan en mag uiteraard keuzes maken. Maar de reden dat ik er niet op door ging was, omdat ik al een paar keer een veeg uit de pan kreeg.

Yumi

16-10-2024 om 17:26
Betrapte mezelf er laatst op dat iemand iets postte, waar ik het helemaal mee eens ben en het ook nog eens goed omschreef.
Daar ga ik dan toch niet verder op door, en laat het bij een "hartje", omdat ik er een paar keer een nare reactie van kreeg.

Ik schaar dat dan voor mijzelf dan onder discussies waar ik niet op hoef te reageren, ik zie dat namelijk ook richting mij zo nu en dan gebeuren. Maar dat komt denk ik dan omdat mensen dat onderwerp dan echt aan het hart gaat, dan maakt reacties vaak wat ongenuanceerder. Ik probeer dat niet te persoonlijke te nemen. Ik kan verder niet zo goed zien hoe er op jou gereageerd wordt, omdat jij uit hebt staan dat men je posts kan terugzoeken (waar ik op zich niets van vind, maar dat maakt het wel lastiger om te zien wat je precies bedoeld).

De Noodwet is van de baan.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-10-2024 om 18:55 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 16-10-2024 om 18:47:

De Noodwet is van de baan.

Waar lees je dat? Zou goed nieuws zijn wat mij betreft.

Daglichtlamp schreef op 16-10-2024 om 18:55:

[..]

Waar lees je dat? Zou goed nieuws zijn wat mij betreft.

Net op t.v. bij Een Vandaag. Joost Vullings meldde dat.

Herfstappeltaart schreef op 16-10-2024 om 18:56:

[..]

Net op t.v. bij Een Vandaag. Joost Vullings meldde dat.

Ik was ook al aan het googlen, kon zo snel niks vinden..

Zilver_gray schreef op 16-10-2024 om 18:59:

[..]

Ik was ook al aan het googlen, kon zo snel niks vinden..

Ik kan het ook niet vinden op de nieuwssites. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-10-2024 om 19:04 Topicstarter

Even teruggeluisterd, het staat blijkbaar in elk geval niet op de agenda van de ministerraad aanstaande maandag. Dat sluit niet uit dat het vrijdag over een week wel op de ministerraad staat.

Hier kun je het terugkijken: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/schoof-of-wilders-spanningen-rond-asiel-doen-oppositie-twijfelen-wie-leiding-heeft-over-het-kabinet/

Daglichtlamp schreef op 16-10-2024 om 19:04:

Even teruggeluisterd, het staat blijkbaar in elk geval niet op de agenda van de ministerraad aanstaande maandag. Dat sluit niet uit dat het vrijdag over een week wel op de ministerraad staat.

Heb je het kunnen vinden, of heb ik Joost nu verkeerd verstaan?

Daglichtlamp schreef op 16-10-2024 om 19:04:

Even teruggeluisterd, het staat blijkbaar in elk geval niet op de agenda van de ministerraad aanstaande maandag. Dat sluit niet uit dat het vrijdag over een week wel op de ministerraad staat.

Hier kun je het terugkijken: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/schoof-of-wilders-spanningen-rond-asiel-doen-oppositie-twijfelen-wie-leiding-heeft-over-het-kabinet/

Bedankt voor de link! 

Oja. "het is van de agenda afgevoerd". Ik heb dat opgevat als 'het is van de baan'. Hopelijk wordt dat het ook.

Herfstappeltaart schreef op 16-10-2024 om 19:17:

Oja. "het is van de agenda afgevoerd". Ik heb dat opgevat als 'het is van de baan'. Hopelijk wordt dat het ook.

Dat hoop ik ook!!

Ik las het volgende bericht, vind het meer iets voor het asielzoekers topic, maar ik plaats m toch maar 

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2540994-fabers-noodrechtmaatregelen-hebben-nauwelijks-effect-op-komst-asielzoekers

Deze maatregelen kan de minister nemen als staatsnoodrecht van kracht is

- Alleen nog tijdelijke asielvergunningen geven

- Overlastgevende asielzoekers makkelijker het land uitzetten

- Geen gezinshereniging voor jongvolwassenen

- Asielaanvraag afwijzen als asielzoeker niet komt opdagen bij aanmeldgesprek

Het zijn "maatregelen in de marge" die weinig uithalen, zegt migratiedeskundige Mark Klaassen (Universiteit Leiden). Alleen maar tijdelijke asielvergunningen geven heeft amper effect op het aantal asielzoekers dat naar Nederland komt, verwacht hij. Het heeft vooral gevolgen voor asielzoekers die al in Nederland zijn.



Friezinnetje schreef op 16-10-2024 om 17:16:

Wilders deed in de oppositie altijd voorkomen, dat dingen heel snel en makkelijk opgelost konden worden. En nu hij er zelf zit, komt hij er achter, dat het niet allemaal zo makkelijk is. Hij moet zijn eigen woorden nu inslikken. Waarbij ik het nog steeds vreemd vind, dat hij zelf als minister (president) zijn verantwoordelijkheid pakt, maar dat aan anderen overlaat en daar dan ook nog commentaar op heeft. Zo blijft hij wat buiten schot.


Misschien op de Wilders-manier wel? Hij heeft al heel veel water bij de wijn gedaan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.