Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.


Daglichtlamp schreef op 15-10-2024 om 19:29:

[..]

Daarom weigerde Timmermans mee te gaan in het frame van Wilders dat het eigen risico in de zorg direct kon worden afgeschaft, dat de woningnood direct kon worden opgelost. Wilders heeft met deze praatjes de verkiezingen gewonnen, om nu deze kiezers weer teleur te stellen.

Is dat zo? 

Ik ben geen PVV stemmer, maar ik mag aannemen dat men geen wonderen verwacht van Wilders?

Of kan je 'n partij noemen die al de problemen die de afgelopen jaren voorruit zijn geschoven in 100 dagen wel oplost? 

Daglichtlamp schreef op 15-10-2024 om 15:42:

[..]

Dat debat in november waar Wilders zijn kiezers zo ongeveer het paradijs beloofde? Waar zelfs Yesilgoz opeens voor bestaanszekerheid was? Daar zijn we wel bedrogen mee uitgekomen gezien het huidige regeerprogramma.


Ik had het over de woorden van Timmermans, waarbij Dilan bleef herhalen 'nee meneer Timmermans, nee meneer Timmermans, nee meneer Timmermans, dat klopt niet wat u zegt'.

Ik ben ervan overtuigd dat Wilders het ook meende wat hij beloofde, maar later bleek dat hij niet de middelen had (maar de middelen ook niet kreeg) om die beloftes waar te maken. Achteraf bleek dat het huidige kabinet de eindjes aan elkaar moet knopen, en in de tussentijd bleef Rutte nog tot het laatst miljoenen 'wegbrengen".

https://www.ad.nl/buitenland/rutte-brengt-nieuwe-zak-geld-mee-naar-klimaattop-we-dragen-bij-boven-onze-kracht~a31756c9/  Rutte brengt nieuwe zak geld mee naar klimaattop: ‘We dragen bij boven onze kracht’1 december 2023
,,We dragen bij boven onze kracht”, aldus de minister-president. Volgens hem ,,wordt dat gezien”, en mag Nederland zich dankzij onze gulheid binnen de Verenigde Naties scharen onder de ,,tien belangrijkste landen ter wereld”.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

15-10-2024 om 19:48 Topicstarter

Yumi schreef op 15-10-2024 om 19:39:

[..]

Is dat zo?

Ik ben geen PVV stemmer, maar ik mag aannemen dat men geen wonderen verwacht van Wilders?

Of kan je 'n partij noemen die al de problemen die de afgelopen jaren voorruit zijn geschoven in 100 dagen wel oplost?

Je kunt naar de peilingen kijken, Wilders is na dat debat met die onrealistische beloften heel snel in de peilingen gestegen. Ik zou inderdaad ook willen dat de kiezers daar doorheen hadden gekeken.

Daglichtlamp schreef op 15-10-2024 om 19:48:

[..]

Je kunt naar de peilingen kijken, Wilders is na dat debat met die onrealistische beloften heel snel in de peilingen gestegen. Ik zou inderdaad ook willen dat de kiezers daar doorheen hadden gekeken.

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

15-10-2024 om 20:00 Topicstarter

Yumi schreef op 15-10-2024 om 19:58:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Alleen op je eerste vraag, de tweede is een beetje onzinnig om door mij te beantwoorden denk ik, want mijn stelling is juist dat Wilders beloften onhaalbaar waren.

Daglichtlamp schreef op 15-10-2024 om 16:33:

Jetten heeft opnieuw gevraagd om een debat over het inzetten van het staatsnoodrecht zodra het koninklijk besluit wordt genomen. Zoals te verwachten is de aanvraag van dit debat opnieuw geblokkeerd door de coalitiepartijen. Blijkbaar mogen alleen de coalitiepartijen meepraten over het inzetten van het staatsnoodrecht in de achterkamertjes. Daar zou dit nieuwe kabinet toch radicaal mee breken?


Heeft het vorige kabinet ooit naar oa Wilders geluisterd toen hij vond dat de verzorgingstehuizen niet moesten sluiten? Heeft het vorige kabinet naar Pieter Omzigt en Renske Leijten geluisterd toen zij protesteerden tegen de schandalige Toeslagenaffaire?

De PVV was tégen het sluiten van verzorgingstehuizen. Menig debat zag ik hoe Wilders zich kwaad maakte over de plannen. En 800 tehuizen zijn "zoals te verwachten" gewoon gesloten. Tig personeel op straat en ouderen houden in hun eentje een gezinswoning bezet. Of ze kunnen naar een luxe senior-resort voor belachelijk veel geld. En nu is er naast de zorgcrisis nog een woningcrisis.

Ik zocht naar het protest van de PVV over het sluiten van die tehuizen en kwam toen dit tegen:

https://www.pvv.nl/nieuws/geert-wilders/5754-pvv-stop-opheffen-verzorgingshuizen.html 20 jun 2012 Stop opheffen verzorgingshuizen

https://www.pvv.nl/nieuws/fleur-agema/7449-verzorgingshuizen070314.html  Stop sluiting verzorgingshuizen, aanleunwoning leunt nergens meer tegenaan

Daglichtlamp

Daglichtlamp

15-10-2024 om 20:07 Topicstarter

Daar is toch gewoon in de Tweede Kamer over gedebatteerd? Of probeer je nu te beweren dat de verzorgingshuizen gesloten zijn met behulp van noodwetgeving?

Ik kwam een artikel met datum 29 dec 2021 en gaat over de sluiting van een verzorgingstehuis in Heino. Waar ligt Heino? In iedergeval staat dit daarin:

...........

Geert Wilders vindt het volstrekt bezopen dat een woonzorgcentrum in Heino gesloten wordt waardoor tientallen ouderen op straat komen te staan. "Dit land is ziek," concludeert de PVV-leider.

Woonzorgcentrum Huis ter Heijne in Heino heeft weleens betere tijden gekend. Want per 1 februari 2022 (dus over iets meer dan een maand) worden de deuren van het centrum definitief gesloten. Overkoepelend zorgbedrijf Ontzorgd Wonen is namelijk failliet gegaan, en er is geen overnamekandidaat gevonden. De bewoners moeten voor die datum van 1 februari "hun verhuizing hebben geregeld." Wat natuurlijk volstrekt belachelijk is.


Huib Rietveld, vicevoorzitter van de lokale cliëntenraad, zegt dan ook dat bewoners geschrokken zijn. "Het is een mix van boosheid en verbazing. Stelt u zich voor dat u op zo’n korte termijn uw huis uit moet. Dan weet u wel hoe deze mensen zich nu voelen. En dan zijn het ook nog eens kwetsbare ouderen die niet meer voor zichzelf kunnen zorgen," aldus Rietveld

Geert Wilders reageert: "Dit land is ziek"
Dit nieuws laat ook Geert Wilders bepaald niet koud. Op Twitter heeft hij woedend gereageerd; niet alleen omdat het zorgcentrum dicht moet, maar ook omdat er in de Nederlandse politiek wél steevast geld te vinden is voor allerlei WEF-Deug-hobby's.


"TIENTALLEN OUDEREN OP STRAAT GEZET" schrijft de PVV-leider. "In wat voor land leven we waar 800 asielzoekers per week met open armen door Rutte worden ontvangen met gratis huisvesting en gratis zorg terwijl onze ouderen op straat worden geschopt."
"Dit land is ziek," concludeert hij.

...............

Daglichtlamp

Daglichtlamp

15-10-2024 om 20:12 Topicstarter

Ik had het over het passeren van de Tweede Kamer, misschien kun je daar op reageren Fleurtje?

Daglichtlamp schreef op 15-10-2024 om 16:59:

Ben nog even het vragenuurtje aan het terugkijken. Wat is Hermans toch een verademing om naar te luisteren, als je eerst naar de antwoorden van minister Faber hebt moeten luisteren.


Ik heb Sophie Hermans al een tijdsje niet meer aan het woord gezien. Dat ligt vast aan mij. Want ik heb veel debatten gemist. 

De keren dat ik Hermans zag had ik het idee dat ze op haar tenen loopt. Het zou fijn zijn als ze nu sterker in haar schoenen staat.

https://www.mediacourant.nl/2022/06/fidan-ekiz-haalt-uit-naar-sophie-hermans-huil-eens-wat-minder/

Daglichtlamp schreef op 15-10-2024 om 20:12:

Ik had het over het passeren van de Tweede Kamer, misschien kun je daar op reageren Fleurtje?


Ik zal later verder gaan met reageren. Moet nu effe weg.

Bakblik schreef op 15-10-2024 om 19:06:

[..]

Nederlands de norm, 😂😂😂🤮😭

De taal van de wetenschap is al jaren Engels. Als je iets wetenschappelijks wil publiceren moet je dat in het Engels schrijven. Vakinhoudelijk Weerbeeld ga je alleen maar beheersen als je dat vanaf dag 0 oefent in je papers en verslagen.

Hier een kind dat een bètavak van de middelbare school doet als voltijdsstudie. De gebruikte boeken zijn Engels, die bestaan niet eens in het Nederlands. De docenten spreken Engels tijdens de colleges. Ze hebben hun studie gedaan in het Engels en beheersen vakinhoudelijk het Nederlands niet, omdat ze afkomstig zijn uit diverse landen over de hele wereld. Ik heb van dochter al gehoord dat ze docenten heeft gehad uit India, Italië, Australië, Oostenrijk, Spanje, Midden Amerika, USA en Verenigd Koninkrijk.

Zou heel knap zijn als dat lukt om die studie over twee jaar volledig in het Nederlands aan te bieden. Gaat trouwens ook een hoop geld kosten als alle leermiddelen vertaald moeten worden en docenten in correct Nederlands colleges moeten geven, bezuinigen kan dan helemaal niet, daar moet geld bij.

Volgens mij heb ik dezelfde studie gedaan als jouw kind nu doet. Mijn boeken waren in het Engels, maar college werd in het Nederlands gegeven. Pas bij mijn afstudeeronderzoek moest er regelmatig Engels gepraat worden ivm Japanse aio’s. Het verslag mocht je kiezen of je dat in het Engels of Nederlands deed. Aangezien ik geen grote wetenschappelijke ambities had en ik twijfelde aan mijn Engels heb ik het in het Nederlands gedaan. Studievrienden van mij deden het wel in het Engels, maar die zijn ook naar het buitenland gegaan daarna.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

15-10-2024 om 20:40 Topicstarter

https://nos.nl/artikel/2432794-vvd-fractievoorzitter-hermans-geraakt-door-tassendrager-van-wilders
Wat herpakt Hermans zich hier mooi na de niet inhoudelijke beledigingen van Wilders. Ik zie veel liever een inhoudelijke goed onderlegde politicus, die ook nog haar eigen echte emotie durft te tonen, dan dat gescheld van Wilders.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

15-10-2024 om 20:41 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 15-10-2024 om 20:14:

[..]


Ik zal later verder gaan met reageren. Moet nu effe weg.

We hebben het hier al eerder over gehad, ook toen kwam er van jou geen inhoudelijke reactie op dat punt.

Fleurtje_5 schreef op 15-10-2024 om 20:08:

Ik kwam een artikel met datum 29 dec 2021 en gaat over de sluiting van een verzorgingstehuis in Heino. Waar ligt Heino? In iedergeval staat dit daarin:

...........

Geert Wilders vindt het volstrekt bezopen dat een woonzorgcentrum in Heino gesloten wordt waardoor tientallen ouderen op straat komen te staan. "Dit land is ziek," concludeert de PVV-leider.

Woonzorgcentrum Huis ter Heijne in Heino heeft weleens betere tijden gekend. Want per 1 februari 2022 (dus over iets meer dan een maand) worden de deuren van het centrum definitief gesloten. Overkoepelend zorgbedrijf Ontzorgd Wonen is namelijk failliet gegaan, en er is geen overnamekandidaat gevonden. De bewoners moeten voor die datum van 1 februari "hun verhuizing hebben geregeld." Wat natuurlijk volstrekt belachelijk is.


Huib Rietveld, vicevoorzitter van de lokale cliëntenraad, zegt dan ook dat bewoners geschrokken zijn. "Het is een mix van boosheid en verbazing. Stelt u zich voor dat u op zo’n korte termijn uw huis uit moet. Dan weet u wel hoe deze mensen zich nu voelen. En dan zijn het ook nog eens kwetsbare ouderen die niet meer voor zichzelf kunnen zorgen," aldus Rietveld

Geert Wilders reageert: "Dit land is ziek"
Dit nieuws laat ook Geert Wilders bepaald niet koud. Op Twitter heeft hij woedend gereageerd; niet alleen omdat het zorgcentrum dicht moet, maar ook omdat er in de Nederlandse politiek wél steevast geld te vinden is voor allerlei WEF-Deug-hobby's.


"TIENTALLEN OUDEREN OP STRAAT GEZET" schrijft de PVV-leider. "In wat voor land leven we waar 800 asielzoekers per week met open armen door Rutte worden ontvangen met gratis huisvesting en gratis zorg terwijl onze ouderen op straat worden geschopt."
"Dit land is ziek," concludeert hij.

...............

Ja, Wilders kan heel mooi meepraten, dat klopt. Dat deed hij ook bij de vrouw over het eigen risico tijdens dat beruchte SBS-debat, een schande was het, ook tegen Timmermans trouwens. Verontwaardiging alom, vervolgens kan hij het zelf ook niet waarmaken en komt hij zelf niet met gedegen plannen hoe het allemaal anders moet. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.