Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.


Daglichtlamp schreef op 15-09-2024 om 08:12:

Bezuinigingen kabinet brengen GGD-capaciteit onder verantwoord niveau - https://nos.nl/l/2537173
Bezuinigingen op de bestrijding van infectieziekten? Ik had gehoopt dat we ons corona wat langer zouden herrineren.

Schuif die cadeautjes van de lagere overdrachtsbelasting voor verhuurders en de overbodig dure expatregeling maar deze kant op. 

God zij dank, Caroline blijft zitten in de kamer. Word wel een beetje zerveus van emotionele uitspraken. Maar goed; iedereen is anders. En Omtzigt moet lekker met vakantie.

Leuk hoor, Prinsjesdag. Ik ga beslist kijken.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

15-09-2024 om 17:40 Topicstarter

rionyriony schreef op 15-09-2024 om 17:36:

God zij dank, Caroline blijft zitten in de kamer. Word wel een beetje zerveus van emotionele uitspraken. Maar goed; iedereen is anders. En Omtzigt moet lekker met vakantie.

Leuk hoor, Prinsjesdag. Ik ga beslist kijken.

Ik kijk vooral uit naar de dagen daarna, als de Kamer de algemeen politieke beschouwingen gaat houden.

Daglichtlamp schreef op 15-09-2024 om 17:40:

[..]

Ik kijk vooral uit naar de dagen daarna, als de Kamer de algemeen politieke beschouwingen gaat houden.

Ja ook dat. Vind ik altijd goede tv. Er zijn geen vertegenwoordigers waar ik het 100% mee eens ben maar sommigen vind ik wel vaker irritant. Ik hoop dat ze het om aan te zien houden.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-09-2024 om 08:27 Topicstarter

rionyriony schreef op 15-09-2024 om 17:36:

God zij dank, Caroline blijft zitten in de kamer. Word wel een beetje zerveus van emotionele uitspraken. Maar goed; iedereen is anders. En Omtzigt moet lekker met vakantie.

Leuk hoor, Prinsjesdag. Ik ga beslist kijken.

Ik ook, al is het alleen maar om de outfits en de hoedjes  . (Nee ik heb niet eens tijd morgen) En de algemene beschouwingen met cola en popcorn want ik kan dit zooitje ongeregeld  eehh clubje mensen echt niet serieus nemen en nee ik denk niet dat ze de rit uit gaan zitten...

Ik kom uit een linkse familie en mijn moeder heeft mij vrijdag overigens verboden om kwaad te worden bij het presenteren van de kabinetsplannen. Dat is gelukt maar ik vind er (uiteraard) wel wat van... 


Gisteren zat Annabel Nanninga bij Oranje Zondag. Ik vind haar mening altijd heel interessant.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-09-2024 om 11:48 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 16-09-2024 om 11:47:


Gisteren zat Annabel Nanninga bij Oranje Zondag. Ik vind haar mening altijd heel interessant.

Wat voor interessants had ze dan te vertellen?

Daglichtlamp schreef op 16-09-2024 om 11:48:

[..]

Wat voor interessants had ze dan te vertellen?


En niet alleen de mening van Annabel. Ook de mening van Rutger van Castricum en Merel Ek over de Nederlandse politiek (oa over de wet asielcrisis) vind ik ook heel interessant:

https://www.kijk.nl/programmas/de-oranjezondag/MUWChAx8rKG 15 sept. 2024 Oranje Zomer
Hélène Hendriks, Rutger Castricum, Annabel Nanninga en Ben van der Burg bespreken de actualiteit

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-09-2024 om 11:57 Topicstarter

Maar wat was er dan zo interessant?

Daglichtlamp schreef op 16-09-2024 om 11:57:

Maar wat was er dan zo interessant?


Zie de uitzending in mijn link vanaf ongeveer 10.00 minuut

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-09-2024 om 12:07 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 16-09-2024 om 11:58:

[..]


Zie de uitzending in mijn link vanaf ongeveer 10.00 minuut

Ik wil helemaal geen uitzending zien, jij weet toch wat je interessant vond? Waarom wil je dat hier niet opschrijven?

Daglichtlamp schreef op 16-09-2024 om 12:07:

[..]

Ik wil helemaal geen uitzending zien, jij weet toch wat je interessant vond? Waarom wil je dat hier niet opschrijven?


Ik wil niet een heel interview/gesprek opschrijven als je het ook gewoon kan bekijken? Want het is niet alleen wat Annabel zegt maar ook wat Rutger en Merel er tussen door zeggen. Het gaat vooral ook over die asielcrisis-wet. Die spreidingswet wil men stoppen, maar die is voorlopig nog niet te stoppen, omdat het te laat komt. Die gaat nog even door als het op de oude manier gaat. Zie vanaf minuut 10.00 tot ongeveer 18.00 minuut. Acht minuutjes maar. Om het op te schrijven heb ik een half uur nodig.

Aan wat Annabel zegt merk je gewoon dat ze weet waarover ze het heeft.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-09-2024 om 12:53 Topicstarter

 Als ik het bekijk weet ik wat ik er van vind. Dan weet ik nog steeds niet wat jij er interessant aan vindt. Ik vermoed dat Nanninga over de voorstellen over asiel dezelfde mening heeft als Eerdmans. Al zou ik bij beiden hopen dat ze door hun ervaringen in respectievelijk Amsterdam en Rotterdam ook beseffen welke problemen het beleid in dit soort steden zal gaan veroorzaken.

Daglichtlamp schreef op 16-09-2024 om 12:53:

Als ik het bekijk weet ik wat ik er van vind. Dan weet ik nog steeds niet wat jij er interessant aan vindt. Ik vermoed dat Nanninga over de voorstellen over asiel dezelfde mening heeft als Eerdmans. Al zou ik bij beiden hopen dat ze door hun ervaringen in respectievelijk Amsterdam en Rotterdam ook beseffen welke problemen het beleid in dit soort steden zal gaan veroorzaken.


Of je het met haar eens bent of niet, van wat Annabel zegt steek je altijd wat op. Je merkt gewoon dat ze weet waarover ze het heeft.

Ze draait er niet om heen en zegt waar het op staat. Zij nam ooit een asielzoeker voor langere tijd in huis omdat hij getreiterd werd en niet veilig was in het AZC. Zonder veel poespas en poehaa, en zonder eigen belang hielp zij deze man.

https://tpo.nl/2017/07/22/bonusquote-annabel-nanninga-azc-getreiterde-homoseksuele-asielzoeker-huis/

 Terwijl Angela Groothuizen voor een soort 'goede-daad-show' een asielzoekster één nacht in huis nam om 'ons' te laten zien wat wij allemaal zouden kunnen doen. Waarom? Kan een asielzoeker één nacht ervaren hoe het is om te logeren in een huis van een rijke BN-ner. Om vervolgens weer terug naar een AZC te gaan. En die ene nachtopvang stond natuurlijk breed in de krant/kranten:

https://www.ewmagazine.nl/nederland/article/2015/12/asielzoekers-mogen-nachtje-bij-bners-logeren-2731058W/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.