Nieuws en actueel
willem1959
25-07-2021 om 12:38
Met je piemel in de dameskleedkamer
....of in de vrouwengevangenis, of op het islamitische vrouwenzwemuurtje, of in de vrouwensport.
Vrouwen verliezen bijna AL hun rechten als iedere man zich mag uitroepen tot vrouw. Google maar eens op Transgenderwet en op genderzelfregistratie en zie wat er allemaal te gebeuren staat. Je hoeft geen geslachtsveranderende operatie te ondergaan om voor de wet vrouw te zijn. Laat in je paspoort m veranderen in v en je kunt je lekker mengen met vrouwen. Maar of die daar zo blij mee zijn? Een kleine zeurderige minderheid verpest het voor een groot deel van de vrouwen. Is er ooit nagedacht over de gevolgen van deze wet op de samenleving?
Waarom heeft niemand het hier over? Bang om door woke-Nederland voor homofoob uitgemaakt te worden?
Dit gaat een heleboel ellende veroorzaken.
https://mensenrechten.nl/nl/oordeel/2018-101
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/05/06/vereenvoudiging-transgenderwet-wijziging-geslacht-in-geboorteakte-makkelijker
https://www.hpdetijd.nl/2021-07-21/de-anti-daglichtstrategie-van-de-transbeweging/?share_code=4mnGxxBXNnhv
ReadyAnteater53
29-08-2021 om 17:00
letterlijk schreef op 29-08-2021 om 16:59:
[..]
En als je het in de hersenen ziet is er toch niks mis in je hoofd en is iemand zeker niet gek. Er klopt hooguit iets niet aan het lijf waar je in zit, en daar kun je iets aan doen zodat je niet doodongelukkig door het leven hoeft. Ik heb veel moeite met de laatste berichten.
Precies! Ik ook.
Heidi-Forumbeheer
29-08-2021 om 17:57
Koralinde schreef op 29-08-2021 om 15:05:
Huh! Natuurlijk zie je genderdysforie terug in de hersenen, daar speelt ons bewustzijn zich nu eenmaal af. Maar in bovengenoemde context zeggen dat er 'iets mis gaat in iemands hoofd' is gewoon spreektaal voor: 'die persoon is gek.' Als dat niet transfoob is dan weet ik het ook niet meer.
Je hebt helemaal gelijk. Ik wilde het wat luchtig houden maar ik sloeg de plank nogal mis.
ReadyAnteater53
29-08-2021 om 18:01
Heidi-Forumbeheer schreef op 29-08-2021 om 17:57:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Ik wilde het wat luchtig houden maar ik sloeg de plank nogal mis.
Goed om te lezen dat je erop terug bent gekomen!
willem1959
31-08-2021 om 08:58
Nou, daar ben ik weer hoor, na een ban wegens vermeende transfobie.
Hebben jullie in de tussentijd gezien dat Julia Sinning is uitgeroepen tot Miss Nederland 2021? Lekkere meid zeg, zeg ik als blanke hetero cis-man.
Maar stiekem wacht ik op het moment dat er een man (geslacht) meedoet die zich vrouw voelt.
Dat zal de boel eens lekker opschudden.
redbulletje
31-08-2021 om 09:01
letterlijk schreef op 29-08-2021 om 16:59:
[..]
En als je het in de hersenen ziet is er toch niks mis in je hoofd en is iemand zeker niet gek. Er klopt hooguit iets niet aan het lijf waar je in zit, en daar kun je iets aan doen zodat je niet doodongelukkig door het leven hoeft. Ik heb veel moeite met de laatste berichten.
Als je 't in de hersenen ziet is het juist aan te tonen en zou dat geldend moeten zijn voor die sekseverandering ipv de modehype die het nu dreigt te worden.
Doemijdieglazenbol
31-08-2021 om 10:00
Er zijn meerdere transseksuelen/genderqueers die schoonheidswedstrijden hebben gewonnnen. Daar hoef je gelukkig niet meer op te wachten.
De ene keer met meer opschudding dan de andere keer. Ik hoop dat de opschudding in het algemeen steeds minder word. In mijn ogen is die namelijk nergens voor nodig en worden mensen op hun talent/capaciteiten beoordeeld. In plaats van wat er tussen hun benen zit of zat. Zo irrelevant.
Miraval
31-08-2021 om 10:12
tja... ergens vind ik het gewoon normaal dat dat moet kunnen. Een transvetten in een missverkiezing. Aan de andere kant, en nu hoop ik dat ik niemand tegen het verkeerde been schop want ik bedoel het echt niet verkeerd, weet ik niet zeker of er dan altijd op capaciteit beoordeeld wordt. Ik kijk even naar het Songfestival waat Waylon en Ilse de Lange 2e werden na Conchita Wurst terwijl zij toch echt het beste nummer hadden. Ik vraag me dan of of het niet meer een statement is dat laatstgenoemde gewonnen heeft? Om juist te zorgen voor inclusiviteit? Wat in dit geval dan ten koste gaat van anderen die kwalitatief beter waren? Natuurijk een publieksbeslissing en dus subjectief maar wel iets wat ik me afgevraagd hen en mss meerderen?
En ik ben voor inclusiviteit maar we moeten ook niet doorslaan. De prijs voor beste acteur/actrice bijvoorbeeld in Nederland. Waarom moet dat genderneurtraal worden ineens? Zo raar. Laat het gewoon 2 prijzen zijn.
Het enige waarbij ik het discutabel vind is in de sport. Daar moeten andere regeles voor komen. En verder niet zeuren. Laat iedereen zijn wie ze willen zijn. Alleen sla niet door in het gender neutrale.... dat vind ik wel een slechte zaak. Er zijn nog altijd mensen die het gewoon fijn vinden om vrouw of man te zijn. En niet mens. Zo is er altijd wel iets te veranderen.
redbulletje
31-08-2021 om 10:14
Waarom dan niet gewoon een aparte categorie voor trans ipv ze tussen de mannen of vrouwen deel te laten nemen?
ReadyAnteater53
31-08-2021 om 10:17
redbulletje schreef op 31-08-2021 om 10:14:
Waarom dan niet gewoon een aparte categorie voor trans ipv ze tussen de mannen of vrouwen deel te laten nemen?
Omdat transmannen mannen zijn en transvrouwen vrouwen. Het is schofferend om dat niet te erkennen.
Miraval
31-08-2021 om 10:23
redbulletje schreef op 31-08-2021 om 10:14:
Nou ja dan heb je een categorie mannen, vrouwen, transmannen en transvrouwen... dat is een beetje gek natuurlijk. Een transman is een man en een transvrouw een vrouw.
In een schoonheidswedstrijd zou ik er helemaal geen moeite mee hebben. Het gaat om uiterlijk en talent. Een transvrouw kan veel mooier zijn dan een cis vrouw. Dus wint de beste zonder lichamelijke voordelen te hebben.
In de sport, waar het veelal om kracht en uithoudingsvermogen gaat is er wel degelijk sprake van lichamelijk voordeel. Daar zou een aparte categorie misschien wel van toepassing kunnen zijn maar dan heb je veel te weinig deelnemers om te spreken van een echte competitie.
Lexus
31-08-2021 om 10:24
Goh ineens gaan cismannen zich druk maken over het welbevinden van vrouwen in kleedkamers en op toiletten.... wat een onverwachte wending van de seksistische attitude die doorgaans vrouwen en deel valt als ze het over lastigvallen, aanrandingen en verkrachtingen willen hebben.
Ik zou zeggen: Volgens mij zijn er zijn ontelbaar vrouwen lastig gevallen door cis heteromannen zonder label genderdysforie en tot nu geen een door een transvrouw.
Waar we we dan wel weer last van hebben is gifitige masculiniteit. Die uit zich niet alleen naar vrouwen, maar ook naar gay mensen, (in het voetbal bijvoorbeeld) transpersonen, kinderen en mannen zelf. Ik zou zeggen: doe daar eens wat aan.
Doemijdieglazenbol
31-08-2021 om 10:24
en omdat je daarmee non-binaire acteurs nog steeds uitsluit.
Over het songfestival; daar kun je je afvragen wat de grootste kwaliteit is. Dat gaat om veel meer dan een goed liedje goed uitvoeren. (En persoonlijk vond ik Ilse en waylon niet zo interessant, maar dat geldt voor 95% van de deelnemers). En het is een (grotendeels) publieksprijs, waar in de “westerse “ landen de queer community een grote rol speelt.
Overigens was er voor conchita ook Dana international. Minder gimmicky. Prachtige vrouw.
ReadyAnteater53
31-08-2021 om 10:26
Lexus schreef op 31-08-2021 om 10:24:
Goh ineens gaan cismannen zich druk maken over het welbevinden van vrouwen in kleedkamers en op toiletten.... wat een onverwachte wending van de seksistische attitude die doorgaans vrouwen en deel valt als ze het over lastigvallen, aanrandingen en verkrachtingen willen hebben.
Ik zou zeggen: Volgens mij zijn er zijn ontelbaar vrouwen lastig gevallen door cis heteromannen zonder label genderdysforie en tot nu geen een door een transvrouw.
Waar we we dan wel weer last van hebben is gifitige masculiniteit. Die uit zich niet alleen naar vrouwen, maar ook naar gay mensen, (in het voetbal bijvoorbeeld) transpersonen, kinderen en mannen zelf. Ik zou zeggen: doe daar eens wat aan.
Goed gezegd, helemaal mee eens.
Miraval
31-08-2021 om 10:27
eens met Lexus!
Vrouwen leven in het algemeen al jaaaaren met ongelijke behandelingen door cis mannen, seksisme en discriminatie op de werkvloer. Nog steeds is er sprake van minder loon, minder snel carrière kunnen maken en is de norm nog altijd dat de vrouw parttime gaat werken wanneer er kinderen komen. Al wordt dit gelukkig wel steeds minder.
Ik ben nog nooit nageroepen of seksistisch bejegend door een transman/vrouw maar wel door cis mannen omdat het kennijk nog steeds normaal is een vrouw alleen als seksueel wezen te zien en die vrouw moet maar gewoon niet zeuren want het is als compliment bedoeld. Ik vind het ergerlijk en vreselijk irritant wanneer mannen denken zich deze vrijheid te kunnen veroorloven.
Miraval
31-08-2021 om 10:30
Doemijdieglazenbol schreef op 31-08-2021 om 10:24:
en omdat je daarmee non-binaire acteurs nog steeds uitsluit.
Over het songfestival; daar kun je je afvragen wat de grootste kwaliteit is. Dat gaat om veel meer dan een goed liedje goed uitvoeren. (En persoonlijk vond ik Ilse en waylon niet zo interessant, maar dat geldt voor 95% van de deelnemers). En het is een (grotendeels) publieksprijs, waar in de “westerse “ landen de queer community een grote rol speelt.
Overigens was er voor conchita ook Dana international. Minder gimmicky. Prachtige vrouw.
Dat klopt die vond ik ook echt een terechte winnares. Super mooie vrouw en een heel goed optreden. Persoonlijk vond ik Conchita een stuk minder maar goed dat is geheel subjectief. Ik vond het nummer van Waylon en Ilse gewoon mooi ingetogen uitgevoerd. En dat van Conchita te schreeuwerig. Maar goed Italië van afgelopen jaar was in mijn ogen helemaal vreselijk.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.