Nieuws en actueel
willem1959
25-07-2021 om 12:38
Met je piemel in de dameskleedkamer
....of in de vrouwengevangenis, of op het islamitische vrouwenzwemuurtje, of in de vrouwensport.
Vrouwen verliezen bijna AL hun rechten als iedere man zich mag uitroepen tot vrouw. Google maar eens op Transgenderwet en op genderzelfregistratie en zie wat er allemaal te gebeuren staat. Je hoeft geen geslachtsveranderende operatie te ondergaan om voor de wet vrouw te zijn. Laat in je paspoort m veranderen in v en je kunt je lekker mengen met vrouwen. Maar of die daar zo blij mee zijn? Een kleine zeurderige minderheid verpest het voor een groot deel van de vrouwen. Is er ooit nagedacht over de gevolgen van deze wet op de samenleving?
Waarom heeft niemand het hier over? Bang om door woke-Nederland voor homofoob uitgemaakt te worden?
Dit gaat een heleboel ellende veroorzaken.
https://mensenrechten.nl/nl/oordeel/2018-101
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/05/06/vereenvoudiging-transgenderwet-wijziging-geslacht-in-geboorteakte-makkelijker
https://www.hpdetijd.nl/2021-07-21/de-anti-daglichtstrategie-van-de-transbeweging/?share_code=4mnGxxBXNnhv
FordPrefect
09-08-2021 om 15:31
Genderdysforie is een nare aandoening. Maar wat volgens mij nu gebeurt is dat veel kinderen in een onzekere fase van hun leven, het idee kunnen krijgen dat ze 'in het verkeerde lichaam' zitten en dus 'in transitie' moeten. En bij veel van hen kan dat idee ook weer veranderen. En itt wat je beweert zijn sommige effecten van puberteitsremmers niet omkeerbaar (https://www.nhs.uk/conditions/gender-dysphoria/treatment/)
Intersekse mensen (zoals b.v. Raven van Dorst) is wmb een geheel ander onderwerp.
willem1959
16-08-2021 om 23:55
Hier nog een voorbeeld van een doorgedraaide westerse samenleving.
Kinderen vanaf vier ( 4!!! ) jaar kunnen op school kun geslacht laten aanpassen zonder toestemming van hun ouders.
"Dit is echt, echt zorgwekkend", zegt Marion Calder, mededirecteur van de campagnegroep For Women Scotland. "Het komt erop neer dat dit een gevaarlijke ideologie is die door de Schotse regering wordt gepropageerd.
"Vroeger werd algemeen aangenomen dat kinderen moeten kunnen spelen en experimenteren met genderrollen, met kleding, hun voorkeuren en antipathieën," vervolgde ze. "Die kinderen worden nu aangemoedigd om een medische weg te volgen, mogelijk voor de rest van hun leven."
Doemijdieglazenbol
17-08-2021 om 00:26
For Women Scotland (FWS) is a Scottish feminist group that opposes legal reforms to allow trans women to be recognized as women more easily.[1]
Logo of For Women Scotland.
The Guardian calls FWS a "gender-criticalfeminist group"[2] while PinkNews calls it an "anti-trans pressure group".[3]
Rachel.
18-08-2021 om 14:24
willem1959 schreef op 16-08-2021 om 23:55:
Hier nog een voorbeeld van een doorgedraaide westerse samenleving.
Kinderen vanaf vier ( 4!!! ) jaar kunnen op school kun geslacht laten aanpassen zonder toestemming van hun ouders.
"Dit is echt, echt zorgwekkend", zegt Marion Calder, mededirecteur van de campagnegroep For Women Scotland. "Het komt erop neer dat dit een gevaarlijke ideologie is die door de Schotse regering wordt gepropageerd.
"Vroeger werd algemeen aangenomen dat kinderen moeten kunnen spelen en experimenteren met genderrollen, met kleding, hun voorkeuren en antipathieën," vervolgde ze. "Die kinderen worden nu aangemoedigd om een medische weg te volgen, mogelijk voor de rest van hun leven."
Jezussss het wordt wel steeds gekker hoor.
Een goed voorbeeld van : met de paplepel erin gieten.
redbulletje
18-08-2021 om 15:18
Deze maatschappij begint aardig door te draaien en van 't padje af te geraken.
willem1959
25-08-2021 om 20:09
Mooi artikel in HP De Tijd.
Een briefje van de dokter vragen om je geslacht op je geboortebewijs te veranderen is ‘vernederend’ en 'niet meer van deze tijd, vinden Kamerleden.
https://www.hpdetijd.nl/2021-08-25/gender-als-seizoensmode/?share_code=kTjYL2RXOC9d
redbulletje
25-08-2021 om 20:18
willem1959 schreef op 25-08-2021 om 20:09:
Mooi artikel in HP De Tijd.
Een briefje van de dokter vragen om je geslacht op je geboortebewijs te veranderen is ‘vernederend’ en 'niet meer van deze tijd, vinden Kamerleden.
https://www.hpdetijd.nl/2021-08-25/gender-als-seizoensmode/?share_code=kTjYL2RXOC9d
Infobericht: Bericht verwijderd ivm transfobie
willem1959
25-08-2021 om 20:22
redbulletje schreef op 25-08-2021 om 20:18:
[..]
Quote verwijderd
Infobericht: Bericht verwijderd ivm transfobische uitspraken. Wij hanteren een zero tolerance beleid op dit gebied.
SugaryPanther19
25-08-2021 om 20:35
Er was de afgelopen weken ook gedoe over het Gouden Kalf, dat genderneutraal is geworden, en waar acteurs en actrices stevig van baalden.
Woordenaar
25-08-2021 om 20:42
willem1959 schreef op 25-08-2021 om 20:22:
[..]
Is dit waar we heen willen? Dat het een rage is zoals vroeger punk, alto, goth enzo?
Ik denk dat je daar wel de nagel op de kop slaat. Ik heb de indruk dat jongeren gender gaan gebruiken om hun identiteit te definiëren, inderdaad een beetje zoals muzieksmaak en kleding. Misschien ook wel een beetje omdat ze zien dat ze er veel ’ouderen’ mee op de kast jagen
Ik ben heel blij dat er vandaag meer aandacht is voor gender fluidity enzo. Er zijn zeker ook mensen die zich niet identificeren met het geslacht dat op hun identiteitskaart staat. Maar no wat dat dat er vijf per klas zijn. Ik geef les en heb er zelf nog niet mee te maken gehad, maar als morgen een van mijn leerlingen met een ander persoonlijk voornaamwoord wenst te worden aangesproken, dan doe ik dat gewoon. Maar ik denk er wel het mijne van.
SugaryPanther19
25-08-2021 om 20:55
Ik heb echt het idee dat dit ook een generatiekloof is - gender fluidity - nou in mijn tijd had niemand daarvan gehoord, en was niemand daar op de middelbare school mee bezig. Ik denk als we daar les over hadden gekregen, dat we met onze oren hadden staan klapperen.
Alleen Prince ging op een gegeven moment op die toer, maar dat was ook omdat hij met problemen zat over rechten op zijn muziek ofzo.
redbulletje
25-08-2021 om 21:17
CharliesA schreef op 25-08-2021 om 20:55:
Ik heb echt het idee dat dit ook een generatiekloof is - gender fluidity - nou in mijn tijd had niemand daarvan gehoord, en was niemand daar op de middelbare school mee bezig. Ik denk als we daar les over hadden gekregen, dat we met onze oren hadden staan klapperen.
Alleen Prince ging op een gegeven moment op die toer, maar dat was ook omdat hij met problemen zat over rechten op zijn muziek ofzo.
Bij artiesten heb ik meer 't idee dat het een gimmick is om extra op te vallen.
SugaryPanther19
25-08-2021 om 21:23
redbulletje schreef op 25-08-2021 om 21:17:
[..]
Bij artiesten heb ik meer 't idee dat het een gimmick is om extra op te vallen.
Tegenwoordig wel ja, die zetten samen met influencers een hype onder jonge kids, vooral ook dankzij social media.
Alles om maar weer aandacht te kunnen genereren. Laten ze eens een keer een middag ouderen in een verzorgingshuis ofzo gaan helpen in plaats van tijd door te brengen bij de cosmetische chirurg voor lipfillers of hun genderfluidity.
Voel me echt ouderwets hierover
ReadyAnteater53
29-08-2021 om 15:05
Huh! Natuurlijk zie je genderdysforie terug in de hersenen, daar speelt ons bewustzijn zich nu eenmaal af. Maar in bovengenoemde context zeggen dat er 'iets mis gaat in iemands hoofd' is gewoon spreektaal voor: 'die persoon is gek.' Als dat niet transfoob is dan weet ik het ook niet meer.
Koralinde schreef op 29-08-2021 om 15:05:
Huh! Natuurlijk zie je genderdysforie terug in de hersenen, daar speelt ons bewustzijn zich nu eenmaal af. Maar in bovengenoemde context zeggen dat er 'iets mis gaat in iemands hoofd' is gewoon spreektaal voor: 'die persoon is gek.' Als dat niet transfoob is dan weet ik het ook niet meer.
En als je het in de hersenen ziet is er toch niks mis in je hoofd en is iemand zeker niet gek. Er klopt hooguit iets niet aan het lijf waar je in zit, en daar kun je iets aan doen zodat je niet doodongelukkig door het leven hoeft. Ik heb veel moeite met de laatste berichten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.