Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Meer betalen voor water bij 'bovenmatig' gebruik wordt onderzocht . Gebruiken jullie veel water ?


ZanyHeron88

ZanyHeron88

16-08-2022 om 15:30

Bakblik schreef op 16-08-2022 om 15:28:

[..]

Natuurlijk. Maar ach met een BMW en een andere dure auto op de oprit, luxe vakanties en iedere week uit eten is een extra doos (of 6) vaatwastabletten geen opvallende uitgave tijdens het boodschappen doen.

Ik vind ze vrij duur hoor, dat merk je ook als je veel geld hebt.

Ik zal zo eens kijken wat ons verbruik is. Ik zou in elk geval niet weten waar wij op zouden kunnen bezuinigen. Of we moeten ons allemaal aan de wastafel gaan wassen in hetzelfde water. Dat lijkt mij geen vooruitgang qua hygiëne 

Ik draai mijn vaatwasser hooguit twee keer per week. 

Niet alles gelezen maar ik denk dat mijn gemengde tuin (planten, bloemen groenten en fruit) dan niet meer te betalen is met droge en hete zomers zoals deze. Terwijl mensen met genoeg geld nog een keer het zwembad verversen of de hele dag de sproeier aan kunnen hebben op het gazon. Ik ben bang dat dit weer een maatregel wordt waar de minste inkomens onder gaan lijden. Maar nogmaals, alleen de op gelezen, moet nu weg.

Paracelsus schreef op 16-08-2022 om 15:30:

[..]

Ik vind ze vrij duur hoor, dat merk je ook als je veel geld hebt.

Ik zal zo eens kijken wat ons verbruik is. Ik zou in elk geval niet weten waar wij op zouden kunnen bezuinigen. Of we moeten ons allemaal aan de wastafel gaan wassen in hetzelfde water. Dat lijkt mij geen vooruitgang qua hygiëne

Ik gebruik vaatwaspoeder met los zout en glansspoelmiddel. Ik doe wel een jaar met zo'n bus poeder. De kosten vallen reuze mee zo. De vaatwasser draait hier 1x per 2 dagen.

Kadushi schreef op 16-08-2022 om 15:44:

Niet alles gelezen maar ik denk dat mijn gemengde tuin (planten, bloemen groenten en fruit) dan niet meer te betalen is met droge en hete zomers zoals deze. Terwijl mensen met genoeg geld nog een keer het zwembad verversen of de hele dag de sproeier aan kunnen hebben op het gazon. Ik ben bang dat dit weer een maatregel wordt waar de minste inkomens onder gaan lijden. Maar nogmaals, alleen de op gelezen, moet nu weg.

Ja dat is toch met alles zo? Jouw geweten is in ieder geval schoner dan dat van iemand met veel geld en geen geweten . .

gr Angela

Kadushi schreef op 16-08-2022 om 15:44:

Niet alles gelezen maar ik denk dat mijn gemengde tuin (planten, bloemen groenten en fruit) dan niet meer te betalen is met droge en hete zomers zoals deze. Terwijl mensen met genoeg geld nog een keer het zwembad verversen of de hele dag de sproeier aan kunnen hebben op het gazon. Ik ben bang dat dit weer een maatregel wordt waar de minste inkomens onder gaan lijden. Maar nogmaals, alleen de op gelezen, moet nu weg.

Bij mij is dat geen kwestie van niet kunnen betalen. Ik wil zo niet leven. 


Angela1967 schreef op 16-08-2022 om 15:49:

[..]

Ja dat is toch met alles zo? Jouw geweten is in ieder geval schoner dan dat van iemand met veel geld en geen geweten . .

gr Angela

Een schoon geweten voedt geen mondjes.

Ysenda schreef op 16-08-2022 om 11:04:

[..]

Die boer gebruikt geen duur drinkwater om te sproeien maar ongezuiverd grondwater, dat is meer rondpompen dan verbruiken. Het heeft wel invloed op de grondwaterstand en het beschikbaar zijn van water om er drinkwater van te kunnen maken.

Grondwater wordt maar heel moeilijk aangevuld, in deze tijden van droogte lijkt dat een oplossing maar dat is niet zo. Ze pompen op sommige plekken het grondwater zo diep weg dat deze generatie dat niet aangevuld krijgt. Grondwater is in principe ook drinkwater, alleen nog niet bewerkt. 

Kadushi schreef op 16-08-2022 om 15:44:

Niet alles gelezen maar ik denk dat mijn gemengde tuin (planten, bloemen groenten en fruit) dan niet meer te betalen is met droge en hete zomers zoals deze. Terwijl mensen met genoeg geld nog een keer het zwembad verversen of de hele dag de sproeier aan kunnen hebben op het gazon. Ik ben bang dat dit weer een maatregel wordt waar de minste inkomens onder gaan lijden. Maar nogmaals, alleen de op gelezen, moet nu weg.

Heb je al eens gekeken of jouw gemeente of waterschap subsidie geeft op regentonnen? Overigens doe ik hier bijvoorbeeld helemaal niets aan de braam, maar die geeft toch elk jaar een mooie oogst. Die wortelt blijkbaar diep genoeg.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

16-08-2022 om 16:32

Rockstar schreef op 16-08-2022 om 16:02:

[..]

Een schoon geweten voedt geen mondjes.

Inderdaad

Nadat ik vanmorgen een artikel over dit onderwerp las ben ik gaan rekenen en weet ik dat we iets onder het gemiddelde zitten. Dat verbaast mij niet want ik let al langere tijd op mijn water verbruik, omdat ik het zonde vind om het te verspillen. 
Water is natuurlijk erg goedkoop in Nederland zelfs als je het boven een bepaald verbruik duurder maakt bv. het dubbele is het nog steeds goedkoop.
ik vraag mij af of groot verbruikers echt minder gaan verbruiken als het duurder wordt.
Ik ben bang van niet. Ik ben alleen een voorstander van deze maatregel als het geld wat hiermee verdient wordt, wordt gebruikt om het probleem van te weinig drinkwater op te lossen. 

Rockstar schreef op 16-08-2022 om 16:02:

[..]

Een schoon geweten voedt geen mondjes.

Maar de vervuiler betaalt toch? Dus als haar groenten duurder worden omdat het water duurder wordt, dan is dat balen maar helaas. Waarom dan klagen over mensen die rijker zijn? Dat is toch beside the point?

gr Angela

ik heb even gecheckt wat ik verbruik per jaar, en dat is 50 M3. Dan vind ik dat in eerste instantie mee vallen, maar als je dan leest dat dit 50.000 liter is, dan denk ik wel: shit, dat is best veel. Uitgerekend dat ik dan per dag 136 liter water verbruik! Hmm, nog eens kijken wat ik kan doen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

16-08-2022 om 18:34

wij verbruiken met 5 personen rond de 122 M3

Paracelsus schreef op 16-08-2022 om 18:34:

wij verbruiken met 5 personen rond de 122 M3

dat is weinig

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.