Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

me-too, emancipatie, anti-seksisme enz.


bieb1963

bieb1963

29-01-2024 om 13:10 Topicstarter

watertoren schreef op 29-01-2024 om 11:00:

Ik snap ook niet veel van dit topic. Ik vond de opmerking die Ruben Nicolai maakte over Jim met ontbloot bovenlijf ook niet aanstootgevend. Het is een compliment voor Jim. Als hij dezelfde grap had gemaakt bij een man en hij had gezegd dat Chantal Jansen met ontbloot bovenlijf eraan kwam dan had ik dat ook niet aanstootgevend gevonden. Goed dat er aandacht is hoor voor me to maar je moet er ook niet in doorslaan en overal over zeiken.

Ik zei al div keren dat het.mij helemaal niet boeit. Alleen dat het me opviel anno nu. En ik weet 100% zeker als het over een BN vrouw zou gaan, dar er zeker ophef was geweest. Of eerder: het was helemaal niet gezegd. En dát vind ik dan toch wel gek. Niets anders.

bieb1963 schreef op 29-01-2024 om 13:10:

[..]

Ik zei al div keren dat het.mij helemaal niet boeit. Alleen dat het me opviel anno nu. En ik weet 100% zeker als het over een BN vrouw zou gaan, dar er zeker ophef was geweest. Of eerder: het was helemaal niet gezegd. En dát vind ik dan toch wel gek. Niets anders.

En ik weet 100% zeker dat er net zoveel/weinig ophef zou zijn als met deze opmerking. Je realiseert je kennelijk niet hoe normaal deze grappen nog steeds zijn. Wel eens VI gekeken?

bieb1963 schreef op 29-01-2024 om 13:10:

[..]

Ik zei al div keren dat het.mij helemaal niet boeit. Alleen dat het me opviel anno nu. En ik weet 100% zeker als het over een BN vrouw zou gaan, dar er zeker ophef was geweest. Of eerder: het was helemaal niet gezegd. En dát vind ik dan toch wel gek. Niets anders.

Sorry maar ik snap niks van jou en van dit topic. Je opent een topic dus het boeit jou wel maar ik snap nog steeds jouw standpunt niet. Jij komt op voor mannen maar is dat nodig? Het is je al vaker gevraagd maar echt een concreet voorbeeld kun je niet noemen behalve dan Jim. Ik ben wel benieuwd wat jij nou eigenlijk wil met dit topic. Ik denk dat er niet zo veel onderscheid wordt gemaakt tussen mannen en vrouwen over hoe men over elkaar praat. Als een man een lekker ding is dan mag dat gezegd worden onder elkaar en over een vrouw ook

bieb1963 schreef op 29-01-2024 om 13:10:

[..]

Ik zei al div keren dat het.mij helemaal niet boeit. Alleen dat het me opviel anno nu. En ik weet 100% zeker als het over een BN vrouw zou gaan, dar er zeker ophef was geweest. Of eerder: het was helemaal niet gezegd. En dát vind ik dan toch wel gek. Niets anders.

Ik heb je vanmorgen al een voorbeeld gegeven inclusief filmpje van een hele reeks opmerkingen over vrouwen en bij mij weten heeft dat ook niet tot ophef geleid. Dus jouw 100% weten is puur onderbuikgevoel.

Je vind iets gek dat gek zou zijn als het waar is. Alleen het is niet waar. 

bieb1963 schreef op 28-01-2024 om 13:20:

[..]

Overigens rijmt het eea niet zo met elkaar. Je schildert de man af als de veroorzaker en hoofdpersoon van oorlogen, verkrachtingen enz. Dat kan. Maar je vindt ook dat diezelfde man de helft van de zorg over je kinderen op zich moet nemen. Wat klopt hier niet?

Ik heb geen eens kinderen, dus wat bazel je nou? 

Verder heb ik niks over kinderen gezegd, dus weet niet waarom je dit tegen mij zegt? Ook verkrachtingen heb ik niet genoemd. Dat was MRI. 

Je praat net als een bepaald type man die denkt dat vrouwen een soort van collectief zijn en dan boos wordt als een vrouw mening B heeft, want een dag eerder had een andere vrouw nog mening A, "dus waarom zeggen jullie steeds wat anders??"

Ik snap ook steeds minder van jou en van dit topic.

Maar Bieb , geef dan echt eens een concreet voorbeeld. Zoals de meeste mensen im dit topic snappen we er weinig van. Ik vind echt dat jij wartaal uit spreekt. Ik bren bang dat jij hulp nodig hebt. Ik voel me verloren aan mijn toetsenbord maar Bieb jij hebt hulp nodig

bieb1963

bieb1963

29-01-2024 om 17:34 Topicstarter

Wat een hetze hier over gewoon iets wat mij opviel. Meer is het niet. En ik vroeg me af of dat anderen ook opviel. 
En w.b.t. voorbeelden: Hier in een kantooromgeving merk ik dat er over vrouwen (door vrouwen en/of mannen) niet dergelijke opmerkingen (meer) worden gemaakt. Over mannen wel. Dat valt mij gewoon op. 

bieb1963 schreef op 29-01-2024 om 17:34:

Wat een hetze hier over gewoon iets wat mij opviel. Meer is het niet. En ik vroeg me af of dat anderen ook opviel.
En w.b.t. voorbeelden: Hier in een kantooromgeving merk ik dat er over vrouwen (door vrouwen en/of mannen) niet dergelijke opmerkingen (meer) worden gemaakt. Over mannen wel. Dat valt mij gewoon op.

Hetze? Het moet niet gekker worden. Je stelt een vraag, je krijgt een antwoord. Verrassend genoeg zijn veel mensen die het regelmatig niet met elkaar eens zijn over dit soort thema’s het nu wèl met elkaar eens en niet met jou. Dat maakt het geen hetze? 

Je probeerde jouw selectieve waarneming te algemeniseren. En mensen gaan er niet echt in mee. Om verschillende redenen. Meer is het niet. 

For the record: 
het·ze (de; v; meervoud: hetzes)1campagne om haat op te wekken

Dat zie ik hier toch echt niet gebeuren. Beetje relativeren mag wel hoor. Ik gun je alle goeds en zeker geen haat. Ik denk dat dat niemands doel is geweest. 

bieb1963 schreef op 29-01-2024 om 17:34:

Wat een hetze hier over gewoon iets wat mij opviel. 


Degene die hier een hetze lijkt te willen starten ben jij, al is het mij nog steeds niet 100% duidelijk wat je nu eigenlijk wilt. Jim Bakkum verdedigen tegen Ruben Nicolai? Die opmerking van een man is zogenaamd de schuld van vrouwen? Jij lijkt de enige te zijn die ergens een ophef over wilt zien.


bieb1963

bieb1963

30-01-2024 om 13:25 Topicstarter

kerstbeer schreef op 29-01-2024 om 23:17:

[..]


Degene die hier een hetze lijkt te willen starten ben jij, al is het mij nog steeds niet 100% duidelijk wat je nu eigenlijk wilt. Jim Bakkum verdedigen tegen Ruben Nicolai? Die opmerking van een man is zogenaamd de schuld van vrouwen? Jij lijkt de enige te zijn die ergens een ophef over wilt zien.


Uh, dat is dan zoals het opgevat wordt, maar niet zo bedoeld. Wellicht formuleer ik het dan verkeerd. En het gaat mij niet om Jim of om Ruben, heb al diverse malen aangegeven dat ik het zelf niet persé schokkend vind. En ik geef al helemaal niet een ander (of vrouwen) de schuld van Ruben z'n opmerking.

Tja, grappen over man of vrouw verschilt idd qua reacties. 

Bij VI had je toen tot vervelends toe, te pas en te onpas een filmpje van een blote man met formaatje paardenpiemel tussen de benen, die rondliep.

De 1 vond het kinderachtig, anderen geweldig en weer anderen verschrikkelijk. Verder geen echte commentaren die je zou hebben als het een vrouw met enorme blote borsten was. Dan stond het breed uit in de media.

Het is wel een beetje selectieve verontwaardiging in dat opzicht.

KipFritesAppelmoes schreef op 27-01-2024 om 17:56:

[..]

Misschien moeten we gewoon terug naar de situatie waarin jongens en meisjes gewoon apart gymles kregen, de jongens van een mannelijke gymleraar en de meisjes van een vrouwelijke gymlerares. Waarschijnlijk zijn er in Nederland ook nog steeds scholen waar dat zo gedaan wordt.

Misschien moeten we gewoon weer een beetje eelt kweken en normaal gaan doen ipv iedereen van alles aanpraten.

Het is toch raar dat een gymjuf overal maar mag grijpen bij opvangen, en dat een gymleraar al geschorst kan worden als hij een meid opvangt maar zij bijvoorbeeld iets meer doorglijdt en zijn arm in aanraking komt met haar borsten.

Dit gaat van kwaad tot erger, nog ff en een mannelijke agent mag niet eens meer een vrouw aanhouden. 

Blomke82 schreef op 31-01-2024 om 21:30:

[..]

...

Dit gaat van kwaad tot erger, nog ff en een mannelijke agent mag niet eens meer een vrouw aanhouden.

Je beseft dat bij fouillering dit al het geval is? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.