Nieuws en actueel
BrightEchidna89
02-10-2022 om 16:31
Klimaatsceptici verzamel u.
Wie zijn ze, wat drijft hen, hoe doen ze het?
Neen, zonder lolligheid: wie noemt zichzelf op dit moment nog een klimaatscepticus?
Hoe kun je in deze tijden, waarop rapport na rapport alarmerende cijfers laat zien, er nog overtuigd van zijn dat de klimaatopwarming niets anders is dan een model om mensen bang te maken?
Hoe sta jij hierin?
Welke invloed heeft dit in je dagelijkse leven?
NippyDunlin42
04-10-2022 om 14:36
redbulletje schreef op 04-10-2022 om 14:30:
De gemiddelde 9-jarige (jongen) zal zich nog niet bezig houden met een mogelijk potentieel gezinsleven, dus waarom zou die uberhaupt steigeren als een volwassene zegt dat je anno nu beter geen kinderen op de wereld zet die een veel minder fraaie toekomst tegemoet gaan als waar wij in zijn opgegroeid.
Dat zou jou verbazen! Genoeg kinderen die al bezig zijn met ouder worden (kinderen krijgen). Ik snap het ook niet, maar het is zo.
NippyDunlin42
04-10-2022 om 14:37
DS1971 schreef op 04-10-2022 om 12:53:
[..]
De eerste vraag is geen antwoord op mogelijk. De tweede vraag is altijd: ja. Alleen duurt het dan vast wel weer even voordat dat weer effect heeft.
Maar sommigen doen net alsof de aarde over 15-30 onleefbaar is. Dat is echt onzin.
Dat zeg je wel erg stellig. Dat weten wij niet.
NippyDunlin42
04-10-2022 om 14:39
redbulletje schreef op 04-10-2022 om 14:30:
De gemiddelde 9-jarige (jongen) zal zich nog niet bezig houden met een mogelijk potentieel gezinsleven, dus waarom zou die uberhaupt steigeren als een volwassene zegt dat je anno nu beter geen kinderen op de wereld zet die een veel minder fraaie toekomst tegemoet gaan als waar wij in zijn opgegroeid.
Bovendien is dit ook recht praten wat krom is want die jongen kan nog 90 jaar mee met een beetje mazzel.
ZanyHeron88
04-10-2022 om 14:41
Elaine68 schreef op 04-10-2022 om 14:35:
[..]
Ik vind dit echt een beetje gezeur. Redbulletje zegt het interesseert me niet of komende generaties wel of niet (kunnen) leven, na mij de zondvloed. En dan zegt de volgende generatie misschien moet je zelf maar verdwijnen. Oog om oog, tand om tand.
Misschien moet je niet verwijzen naar een bijbelse tekst als je de uitleg niet snapt. Het gaat bij oog om oog en tand om tand over een schadevergoeding. Geen lichamelijke wraak. Dat gezegd hebbende, om in de bijbelse teksten te blijven. Er staat ook in. Behandel een ander, zoals je zelf behandeld wil worden.
Dorestad
04-10-2022 om 14:43
Paracelsus schreef op 04-10-2022 om 14:15:
[..]
Het gaat erom dat een volwassenen een doodsverwensing opschrijft en zich hierbij dan verschuilt achter een 9 jarige. Het is voor een 9 jarige al niet oké, maar iemand die volwassenen is en het opschrijft en zich daarbij verschuilt achter een 9 jarige kind om het zo te normaliseren vind ik echt niet kunnen.
Ik hoop dat je uit mijn reacties hebt kunnen opmaken dat ik begrijp dat een kind zo reageert. Niet dat een volwassene zo reageert. Wanneer je dat niet duidelijk was, dan hopelijk alsnog nu
NippyDunlin42
04-10-2022 om 14:44
Paracelsus schreef op 04-10-2022 om 14:41:
[..]
Misschien moet je niet verwijzen naar een bijbelse tekst als je de uitleg niet snapt. Het gaat bij oog om oog en tand om tand over een schadevergoeding. Geen lichamelijke wraak. Dat gezegd hebbende, om in de bijbelse teksten te blijven. Er staat ook in. Behandel een ander, zoals je zelf behandeld wil worden.
Ja, maar daar heb ik Redbulletje nog nooit op kunnen betrappen.
En het zijn woorden natuurlijk. Niemand gaat hier iemand anders omleggen. Ik vind het echt een beetje drama om niks.
ZanyHeron88
04-10-2022 om 14:48
Elaine68 schreef op 04-10-2022 om 14:44:
[..]
Ja, maar daar heb ik Redbulletje nog nooit op kunnen betrappen.
En het zijn woorden natuurlijk. Niemand gaat hier iemand anders omleggen. Ik vind het echt een beetje drama om niks.
Nee, natuurlijk niet, want we zijn anoniem. Maar zoiets hoor je niet op te schrijven als volwassenen.
sowieso is de insteek van het topic niet prettig. Topic starter doet alsof ze geïnteresseerd is in de verhalen en visies van anderen en vervolgens schrijft ze dat ze er totaal niet voor open staat en dat het voor haar sowieso al een uitgemaakte zaak is. Als je dan vervolgens ook nog verkapte doodsverwensingen opschrijft en je verschuilt achter een kind ben je niet echt integer bezig als je een topic opent.
NippyDunlin42
04-10-2022 om 14:48
En als het dan nog zo was dat bepaalde klimaatsceptici echt wel iets willen doen, maar het niet eens zijn met het beleid, dan ben ik prima te pruimen. Maar het is in dit geval echt een kwestie van het mag mij aan niets ontbreken, en de rest die ziet maar. Nou sorry hoor.
NippyDunlin42
04-10-2022 om 14:50
Paracelsus schreef op 04-10-2022 om 14:48:
[..]
Nee, natuurlijk niet, want we zijn anoniem. Maar zoiets hoor je niet op te schrijven als volwassenen.
sowieso is de insteek van het topic niet prettig. Topic starter doet alsof ze geïnteresseerd is in de verhalen en visies van anderen en vervolgens schrijft ze dat ze er totaal niet voor open staat en dat het voor haar sowieso al een uitgemaakte zaak is. Als je dan vervolgens ook nog verkapte doodsverwensingen opschrijft en je verschuilt achter een kind ben je niet echt integer bezig als je een topic opent.
Topicstarter is een hij geloof ik. En verder blijf ik erbij dat ik vind dat er te veel drama om wordt gemaakt.
ZanyHeron88
04-10-2022 om 14:50
Elaine68 schreef op 04-10-2022 om 14:48:
En als het dan nog zo was dat bepaalde klimaatsceptici echt wel iets willen doen, maar het niet eens zijn met het beleid, dan ben ik prima te pruimen. Maar het is in dit geval echt een kwestie van het mag mij aan niets ontbreken, en de rest die ziet maar. Nou sorry hoor.
Dat heb je mij nergens horen zeggen toch? en meer mensen die hier kritisch tegenover staan niet. Je kan niet iedereen over 1 kam scheren als 1 iemand in dit topic er zo instaat. Een beetje jammer
NippyDunlin42
04-10-2022 om 14:56
Paracelsus schreef op 04-10-2022 om 14:50:
[..]
Dat heb je mij nergens horen zeggen toch? en meer mensen die hier kritisch tegenover staan niet. Je kan niet iedereen over 1 kam scheren als 1 iemand in dit topic er zo instaat. Een beetje jammer
"Bepaalde" en "in dit geval" heb ik heel bewust geschreven, het gaat in dit geval om Redbulletje die ik erg egoistisch vind. Die kreeg ook de sneer.
redbulletje
04-10-2022 om 14:58
Je mag me gerust egoistisch vinden hoor, no problem. Maar oog om oog geldt natuurlijk niet als ik pleit voor geen nieuwe kinderen op de wereld zetten en dat gelijk trekken met een bestaand persoon doodwensen.
ZanyHeron88
04-10-2022 om 14:59
Elaine68 schreef op 04-10-2022 om 14:56:
[..]
"Bepaalde" en "in dit geval" heb ik heel bewust geschreven, het gaat in dit geval om Redbulletje die ik erg egoistisch vind. Die kreeg ook de sneer.
Laat maar. Blijkbaar vind jij het oké om mensen dood te wensen , als je je maar verschuilt achter een 9 jarige.
zonde van mijn tijd dit.
DS1971
04-10-2022 om 15:02
Dorestad schreef op 04-10-2022 om 13:46:
[..]
Die worden niet ok gevonden. Maar dat een 9 jarige denkt: stik, sterf, krijg de weet ik wat is niet zo gek. Ik heb als kind mijn ouders in gedachten af en toe ook wel eens wat toegewenst zonder dit daadwerkelijk te willen. Ik begrijp dat een 9 jarige zo kan reageren, kijkend naar mezelf als kind.
Het is niet alsof dit een reactie was van een 9 jarige. Het was een volwassene die het schreef.
Een beetje van het niveau: jij hebt een andere mening, dus mankeert er iets aan jou.
DS1971
04-10-2022 om 15:04
Elaine68 schreef op 04-10-2022 om 14:37:
[..]
Dat zeg je wel erg stellig. Dat weten wij niet.
Wat weten wij niet?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.