Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BrightEchidna89

BrightEchidna89

02-10-2022 om 16:31

Klimaatsceptici verzamel u.

Valdemar schreef op 04-10-2022 om 09:59:

[..]

Kun je eens uitleggen hoe die "klimaatonzin" ons in de armoede stort? Of hoe het "klimaatgezever" een soort rookgordijn moet zijn voor een andere agenda?

Is het voor jou niet logisch dat op een moment dat we kunnen berekenen dat wij deze planeet proportioneel te veel belasten, dat de overheid dan ingrijpt om onze voetafdruk omlaag te brengen zodat er wat meer ruimte is voor andere mensen en toekomstige generaties?

Maar dat is niet wat er gebeurt. Ik denk dat het doorbelasten van de milieuschade een heel goed idee is. En dan voor iedereen, dus ook zo'n walgelijk bedrijf als Shein (eigenlijk zou die rotzooi gewoon verboden moeten zijn, maar gewoon de milieukosten doorberekenen zou de populariteit al zwaar doen afnemen).

Maar kijk naar de huidige energiecrisis. Je krijgt gewoon ineens accijnskorting op benzine en diesel! En het gasverbruik wordt duidelijk meer gesponsord dan elektragebruik (als de plannen blijven zoals ze waren). Een bedrijf als Tata steel krijgt een godsvermogen geschonken.

En dat vind ik dan wel vallen onder klimaatonzin. Waarbij de maatregelen veel meer worden ingezet om inkomenspolitiek te bedrijven, of nog erger: ordinair geld ophalen. Zie de vliegtax die officieel bedoeld is voor verduurzaming, maar in de praktijk niet geoormerkt zal zijn.

Valdemar schreef op 04-10-2022 om 10:26:

[..]

Ik ben een volledige voorstander van innovatie van steden waarbij ze meer groen voorzien, hun regenwater opvangen... maar je bent vast verstandig genoeg om te beseffen dat miljoenensteden nooit zelfvoorzienend kunnen worden en altijd afhankelijk zullen zijn van het land rondom hen.

Dit is een rare redenering. Zo kan ik ook zeggen dat iemand die achteraf woont en op zijn grond alles verbouwt wat hij eet en de eigen energie opwekt niet zelfvoorzienend is, want hij doet dat niet in zijn huis, maar in de grond er omheen.

Welke miljoenensteden in Nederland ken jij?

En nooit is veel te absoluut trouwens. 

Dorestad schreef op 04-10-2022 om 10:50:

[..]

Och, dat is dan gewoon een kinderlijke gedachte van een 9 jarige. Dat snap ik best. Wat sommige volwassenen echter uitbraken vind ik enger. Gestoord zelfs.

Ik ken eigenlijk geen forum waar doodsverwensingen ok gevonden worden. 

Yasminaaa schreef op 04-10-2022 om 12:24:

[..]

Ja beter dan alles wat er nu daar gebeurt en de onnodige doden die daar nu vallen. En dan duidelijk maken dat we dat bij de navolanden niet pikken. Dan zou voor Poetin de dreiging weg zijn (want oekraine zou dan niet bij het westen horen maar bij hem en die dreiging daar gaat het die mafkees om) en de kous nu dus af zijn. En hij wil liever ook geen oorlog met de hele navo.

En trouwens is altijd beter dan overal armoede en oorlog, want hier schiet ook niemand iets mee op. Niemand gaat winnen nu nl. Er zijn nu alleen maar verliezers.

Finland, Zweden, etc zijn ook geen NAVO geloof ik? Dus die mag hij ook gewoon hebben dan? Als het jou maar niet gebeurt is het prima? Ik denk dat als je hem zijn gang laat gaan het echt niet beter wordt.

Zullen we de discussie over de oorlog houden in het draadje daarover? Dan kan het hier over het klimaat gaan. https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/waar-stopt-rusland?page=151#2271

Rockstar schreef op 04-10-2022 om 12:33:

[..]

Finland, Zweden, etc zijn ook geen NAVO geloof ik? Dus die mag hij ook gewoon hebben dan? Als het jou maar niet gebeurt is het prima? Ik denk dat als je hem zijn gang laat gaan het echt niet beter wordt.

Volgens mij nu wel. Tuurlijk vind ik dat ook niet goed, maar het is wel beter dan een superlange en bloederige oorlog zonder winnaars en met veel doden met het risico dat het dan uiteindelijk overal is. Ze hadden het beste een compromis kunnen sluiten. Bv deel oekraine voor Rusland en voor de rest Oekraine zelf. Dan was de oorlog nu al voorbij geweest en was er ook veel minder leed geweest voor die bevolking. Wat schieten ze er nu mee op, niets toch. En wij worden in de shit en oorlog meegetrokken en worden ook allemaal arm. 

Daglichtlamp schreef op 04-10-2022 om 12:35:

Zullen we de discussie over de oorlog houden in het draadje daarover? Dan kan het hier over het klimaat gaan. https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/waar-stopt-rusland?page=151#2271

Prima. Ik heb er ook over gezegd wat ik wilde zeggen. 

En nu over klimaat: ik vind dat de prioriteiten nu elders moeten liggen en dat eerst de primaire levensbehoeften van mensen hier in orde moeten zijn. Zien we daarna wel weer verder. Nu is er nog geen dringend probleem en trouwens, alsof we er nu echt wat aan kunnen doen. Daar geloof ik niets van. Wij zijn geen god en de echte grote vervuilers worden niet aangepakt, dus het is sowieso dweilen met de kraan open.

Yasminaaa schreef op 04-10-2022 om 12:41:

[..]

Nu is er nog geen dringend probleem en..

Wanneer wordt het volgens jou dan wel dringend? En kunnen we dan nog iets doen?

Daglichtlamp schreef op 04-10-2022 om 12:48:

[..]

Wanneer wordt het volgens jou dan wel dringend? En kunnen we dan nog iets doen?

De eerste vraag is geen antwoord op mogelijk. De tweede vraag is altijd: ja. Alleen duurt het dan vast wel weer even voordat dat weer effect heeft.

Maar sommigen doen net alsof de aarde over 15-30 onleefbaar is. Dat is echt onzin. 

DS1971 schreef op 04-10-2022 om 12:31:

[..]

Ik ken eigenlijk geen forum waar doodsverwensingen ok gevonden worden.

Die worden niet ok gevonden.  Maar dat een 9 jarige denkt: stik, sterf, krijg de weet ik wat is niet zo gek. Ik heb als kind mijn ouders in gedachten af en toe ook wel eens wat toegewenst zonder dit daadwerkelijk te willen.  Ik begrijp dat een 9 jarige zo kan reageren,  kijkend naar mezelf als kind. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

04-10-2022 om 14:04

Dorestad schreef op 04-10-2022 om 13:46:

[..]

Die worden niet ok gevonden. Maar dat een 9 jarige denkt: stik, sterf, krijg de weet ik wat is niet zo gek. Ik heb als kind mijn ouders in gedachten af en toe ook wel eens wat toegewenst zonder dit daadwerkelijk te willen. Ik begrijp dat een 9 jarige zo kan reageren, kijkend naar mezelf als kind.

Dit is iets recht proberen te praten wat krom is. 
een volwassen schrijft het notabene op. Dat kan gewoon niet. 

mijn negen jarige heb ik nog nooit betrapt op dit soort uitspraken. Hoogstens wat giebelen om de juf die ze niet mogen en de juf , juf braaksel noemen ( achter haar rug om) Maar no way dat hij stuk of sterf heeft gedacht als hij haar zag. Dat is niet normaal. 

Paracelsus schreef op 04-10-2022 om 14:04:

[..]

Dit is iets recht proberen te praten wat krom is.
een volwassen schrijft het notabene op. Dat kan gewoon niet.

mijn negen jarige heb ik nog nooit betrapt op dit soort uitspraken. Hoogstens wat giebelen om de juf die ze niet mogen en de juf , juf braaksel noemen ( achter haar rug om) Maar no way dat hij stuk of sterf heeft gedacht als hij haar zag. Dat is niet normaal.

Dat je deze Uitspraken nooit gehoord hebt,  betekent niet dat ze nooit geuit zijn of gedacht zijn. Ik heb vroeger als kind mijn vader in gedachten wel heel nare zaken toegewenst wanneer ik ontzettend boos en/of verdrietig was.  We spreken dan over heel veel jaren geleden waarbij de communicatie tussen ouders en kinderen anders was dan tegenwoordig.  Het gaat om wat een kind in boosheid kan denken zonder dat dat kind hoopt dat die gedachten uitkomen.  

Het gaat niet om iemand niet mogen.  

ZanyHeron88

ZanyHeron88

04-10-2022 om 14:15

Dorestad schreef op 04-10-2022 om 14:12:

[..]

Dat je deze Uitspraken nooit gehoord hebt, betekent niet dat ze nooit geuit zijn of gedacht zijn. Ik heb vroeger als kind mijn vader in gedachten wel heel nare zaken toegewenst wanneer ik ontzettend boos en/of verdrietig was. We spreken dan over heel veel jaren geleden waarbij de communicatie tussen ouders en kinderen anders was dan tegenwoordig. Het gaat om wat een kind in boosheid kan denken zonder dat dat kind hoopt dat die gedachten uitkomen.

Het gaat niet om iemand niet mogen.

Het gaat erom dat een volwassenen een doodsverwensing opschrijft en zich hierbij dan verschuilt achter een 9 jarige. Het is voor een 9 jarige al niet oké, maar iemand die volwassenen is en het opschrijft en zich daarbij verschuilt achter een 9 jarige kind om het zo te normaliseren vind ik echt niet kunnen. 

De gemiddelde 9-jarige (jongen) zal zich nog niet bezig houden met een mogelijk potentieel gezinsleven, dus waarom zou die uberhaupt steigeren als een volwassene zegt dat je anno nu beter geen kinderen op de wereld zet die een veel minder fraaie toekomst tegemoet gaan als waar wij in zijn opgegroeid. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

04-10-2022 om 14:35

Paracelsus schreef op 04-10-2022 om 14:15:

[..]

Het gaat erom dat een volwassenen een doodsverwensing opschrijft en zich hierbij dan verschuilt achter een 9 jarige. Het is voor een 9 jarige al niet oké, maar iemand die volwassenen is en het opschrijft en zich daarbij verschuilt achter een 9 jarige kind om het zo te normaliseren vind ik echt niet kunnen.

Ik vind dit echt een beetje gezeur. Redbulletje zegt het interesseert me niet of komende generaties wel of niet (kunnen) leven, na mij de zondvloed. En dan zegt de volgende generatie misschien moet je zelf maar verdwijnen. Oog om oog, tand om tand.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.