Nieuws en actueel
Liara
31-08-2021 om 12:58
Kabinetsformatie
Bijna 6 maanden na de verkiezingen is er nog steeds geen nieuwe regering. Zojuist werd bekend dat zowel de combinatie PvdA/GL en de CU niet meer meepraten.
Dan blijft over VVD, D66 en CDA en wordt gesproken over een minderheidskabinet.
Ik vrees 4 jaar stilstand, terwijl er nu juist zoveel te doen is binnen Nederland en voor het klimaat, om maar wat te noemen.
Zouden nieuwe verkiezingen inmiddels niet beter zijn? Dit duurt te lang en ze komen nergens.
redbulletje
28-09-2021 om 20:29
Bierdopjes schreef op 28-09-2021 om 19:21:
en de volgende gaat er ook aan.
Grapperhaus wordt de volgende die onslag neemt.Alwéér gelogen.. je verwacht t niet
https://twitter.com/RenskeLeijten/status/1442879694215520270
Zou mooi zijn als ie eindelijk ontslagen wordt!
Daglichtlamp
28-09-2021 om 20:47
Voor Remkes begon was het al duidelijk dat een minderheidskabinet onder Rutte niet op steun in de tweede kamer zou kunnen rekenen. Niet van de extreme partijen omdat die sowieso Rutte naar huis willen sturen. Ook niet van de partijen uit het brede midden omdat die nijdig zijn dat er niet met hun inhoudelijk onderhandeld is. Deze exercitie was sowieso tot mislukken gedoemd, of de informateur nu warrig was of niet.
Wat mij betreft stoppen we Rutte en Kaag in een hok tot ze eruit zijn hoe ze het land gaan regeren. Tot die tijd redden we het dan wel zonder hun.
MidasWolf
28-09-2021 om 20:58
Bierdopjes schreef op 28-09-2021 om 19:21:
en de volgende gaat er ook aan.
Grapperhaus wordt de volgende die onslag neemt.Alwéér gelogen.. je verwacht t niet
https://twitter.com/RenskeLeijten/status/1442879694215520270
Ik vond al dat hij goed was weggekomen met zijn bruiloftsblunder in Corona tijd.
Hij heeft z’n kruid wel verschoten.
redbulletje
28-09-2021 om 21:58
Daglichtlamp schreef op 28-09-2021 om 20:47:
Voor Remkes begon was het al duidelijk dat een minderheidskabinet onder Rutte niet op steun in de tweede kamer zou kunnen rekenen. Niet van de extreme partijen omdat die sowieso Rutte naar huis willen sturen. Ook niet van de partijen uit het brede midden omdat die nijdig zijn dat er niet met hun inhoudelijk onderhandeld is. Deze exercitie was sowieso tot mislukken gedoemd, of de informateur nu warrig was of niet.
Wat mij betreft stoppen we Rutte en Kaag in een hok tot ze eruit zijn hoe ze het land gaan regeren. Tot die tijd redden we het dan wel zonder hun.
Bij voorkeur zónder Rutte en Kaag!
Ik hoop echt op nieuwe verkiezingen, dit is gewoon een klucht aan 't worden met die machtsbeluste politici die helemaal niet met/voor 't volk bezig zijn.
Rondstruiner
28-09-2021 om 22:19
Omtzigt heeft zich al eerder uitgesproken voor een extraparlementair kabinet lees ik hier:
Extraparlementair kabinet steeds serieuzere optie, maar wat is het? - https://nos.nl/l/2399583
Rondstruiner
28-09-2021 om 22:21
MidasWolf schreef op 28-09-2021 om 20:58:
[..]
Ik vond al dat hij goed was weggekomen met zijn bruiloftsblunder in Corona tijd.
Hij heeft z’n kruid wel verschoten.
Ja, die had toen gewoon moeten vertrekken, is compleet ongeloofwaardig geworden. Hij zal nu ook wel gewoon blijven zitten weer...
MidasWolf
28-09-2021 om 22:29
Rondstruiner schreef op 28-09-2021 om 22:21:
[..]
Ja, die had toen gewoon moeten vertrekken, is compleet ongeloofwaardig geworden. Hij zal nu ook wel gewoon blijven zitten weer...
Die cultuur is langzaamaan wel aan het ontstaan op die manier.
QuizzicalOpossum53
28-09-2021 om 22:32
Hoezo suggereerde iemand van D66 dat Remkes te diep in het glaasje had gekeken? Dat zeg je toch niet?
https://www.gelderlander.nl/binnenland/d66-neemt-suggestie-over-drankgebruik-remkes-terug~a7179a58/
Cookielover
28-09-2021 om 23:50
Drietje schreef op 28-09-2021 om 22:32:
Hoezo suggereerde iemand van D66 dat Remkes te diep in het glaasje had gekeken? Dat zeg je toch niet?
https://www.gelderlander.nl/binnenland/d66-neemt-suggestie-over-drankgebruik-remkes-terug~a7179a58/
De pagina kon niet worden gevonden
Sorry, deze pagina kon niet gevonden worden. Mogelijk bestaat deze pagina niet meer, of is ze verhuisd. Tikte u zelf het webadres in? Mogelijk staat er een foutje in. Corrigeer het en probeer opnieuw.
QuizzicalOpossum53
29-09-2021 om 00:29
Cookielover schreef op 28-09-2021 om 23:50:
[..]
De pagina kon niet worden gevonden
Sorry, deze pagina kon niet gevonden worden. Mogelijk bestaat deze pagina niet meer, of is ze verhuisd. Tikte u zelf het webadres in? Mogelijk staat er een foutje in. Corrigeer het en probeer opnieuw.
Huh, dat is raar. Waar is dat artikel gebleven?
Nos heeft het nog wel staan in het grijze kader.
"Er werd zelfs gesuggereerd dat er 'al enige drank in de man' zou zijn geweest. Een vergaande spin die de autoriteit van de informateur bedreigt, maar die tegelijkertijd tekenend is voor de onvrede bij de drie partijen over hoe het formatieproces verloopt. Desgevraagd laat een woordvoerder van Remkes weten dat de informateur het maandag beperkt heeft gehouden tot twee borrels, eentje voor en eentje tijdens het diner."
Reactie D66
D66 heeft vanavond gereageerd op het bericht over de beschuldiging van de partij aan het adres van informateur Remkes. "Natuurlijk neem ik dat meteen terug", zegt het hoofd voorlichting van D66. "We hebben dat echt niet zo bedoeld. Wij hebben geen enkele reden om te twijfelen aan de professionaliteit van de informateur en hebben veel vertrouwen in zijn aanpak."
Wollstonecraft
29-09-2021 om 00:53
jaja, ze hebben veel vertrouwen in zijn aanpak. Maar ondertussen is het wel gezegd.
Rondstruiner
29-09-2021 om 05:51
Drietje schreef op 28-09-2021 om 22:32:
Dat plaatste ik eerder al ja, stond ook in een stuk van de NOS. Als het waar is mag het best gezegd worden van mij.
Rondstruiner
29-09-2021 om 05:54
Daglichtlamp schreef op 28-09-2021 om 20:47:
Volgens dit stuk zegt Hamer toch dat het probleem niet alleen bij Rutte en Kaag zit, maar ook bij CDA, GL en PvdA.
MeganRapinoe
29-09-2021 om 09:49
Rondstruiner schreef op 29-09-2021 om 05:54:
[..]
Volgens dit stuk zegt Hamer toch dat het probleem niet alleen bij Rutte en Kaag zit, maar ook bij CDA, GL en PvdA.
Zij noemt hierin ook nog een keer de 6-partijenoptie. Dat is natuurlijk ook geen traditionele vorm, want normaal doen ze volgens mij alleen dat wat je nodig hebt voor een meerderheid en niet meer dan dat. Een klein regeerakkoord en dan het verder samen met de kamer doen. Lijkt mij het best op dit moment en doet misschien nog wel het meeste recht aan de verkiezingsuitslag.
redbulletje
29-09-2021 om 09:51
MeganRapinoe schreef op 29-09-2021 om 09:49:
[..]
Zij noemt hierin ook nog een keer de 6-partijenoptie. Dat is natuurlijk ook geen traditionele vorm, want normaal doen ze volgens mij alleen dat wat je nodig hebt voor een meerderheid en niet meer dan dat. Een klein regeerakkoord en dan het verder samen met de kamer doen. Lijkt mij het best op dit moment en doet misschien nog wel het meeste recht aan de verkiezingsuitslag.
Als je recht wil doen aan de verkiezingsuitslag zou je PVV mee moeten laten doen ipv partijtjes die nog geen 10 zetels bij elkaar gesprokkeld hebben.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.