Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kabinetsformatie

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

26-09-2021 om 09:29

Drietje schreef op 26-09-2021 om 09:26:

[..]

Zij is ook nog maar net begonnen, je moet iemand ook een kans geven. Denk juist dat Omtzigt daarom echt wat toe te voegen heeft. Mooie balans.

Ik denk ook niet dat zij niets in huis heeft (al staan zowel haar manier van politiek bedrijven als haar standpunten mij persoonlijk niet aan), maar ik denk gewoon dat het echt geen match is. Omtzigt is ook niet opzoek naar een balans tussen vorm en inhoud, integendeel.

Drietje schreef op 26-09-2021 om 09:28:

[..]

Voor de verkiezingen gaf hij aan dat hij in de stikstof ging duiken, dat zou zijn volgende dossier worden. Of dat nog steeds zo is weet ik niet. Ik hoop het wel.

Een nieuwe bestuurscultuur, woningnood en bestaanszekerheid voor iedereen worden zijn thema's, zo heeft hij gezegd laatst in een interview.

https://nos.nl/l/2397013

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

26-09-2021 om 09:36

Koralinde schreef op 26-09-2021 om 09:29:

[..]

Ik denk ook niet dat zij niets in huis heeft (al staan zowel haar manier van politiek bedrijven als haar standpunten mij persoonlijk niet aan), maar ik denk gewoon dat het echt geen match is. Omtzigt is ook niet opzoek naar een balans tussen vorm en inhoud, integendeel.

Toch heeft juist Omtzigt een podium nodig, maar ook iemand die voor hem kan gaan staan als dat nodig is. Bij het CDA gebeurde dat te weinig en werd hij zelfs tegengewerkt

Ik denk dat Caroline in staat is om voor hem te gaan staan en om zijn punten duidelijk voor het voetlicht te krijgen op allerlei podia. Juist dat ging zo moeizaam in de toeslagenaffaire. Zij kan een mooie hefboom zijn voor hem. En hij kan inhoud toevoegen aan de partij.  Moeten ze het wel eens zijn over de dossiers natuurijk. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

26-09-2021 om 09:42

Omtzigt heeft wel voor een aantal BBB-moties gestemd bij de Algemene Beschouwingen, dus wie weet welke verrassing er nog uit de bus komt.

Drietje schreef op 26-09-2021 om 09:28:

[..]

Voor de verkiezingen gaf hij aan dat hij in de stikstof ging duiken, dat zou zijn volgende dossier worden. Of dat nog steeds zo is weet ik niet. Ik hoop het wel.

Ik hoop dat hij de klimaathysterie kan ontmantelen!

ik denk dat Omtzigt en vd Plas snel zouden botsen en nog een partij zoals 50+ met elke keer gedoe en gezeik onderling is ook niet echt een fijn vooruitzicht. 

redbulletje schreef op 26-09-2021 om 09:45:

[..]

Ik hoop dat hij de klimaathysterie kan ontmantelen!

Dat hoop ik ook. Stikstof (voor 78% in onze atmosfeer) is zn probleem voor het millieu dat we boerenland moeten opkopen zodat er plek is voor huizen, mensen asfalt autos enz enz...

Wie denkt dat dat ook maar iets bijdraagt aan een beter millieu mag het me uitleggen.

Wednesday schreef op 26-09-2021 om 09:42:

Omtzigt heeft wel voor een aantal BBB-moties gestemd bij de Algemene Beschouwingen, dus wie weet welke verrassing er nog uit de bus komt.

Hij blijft oud-CDA natuurlijk...

Ik las onlangs ergens dat BBB en Groep Van Haga veel samenwerken, hebben ook samen moties ingediend zag ik. Die zie ik ook wel samengaan. 

Ik ben ook wel benieuwd of Liane De Haan zich nog ergens bij aan gaat sluiten. Want die gaf meteen al aan het best zwaar te vinden in haar eentje zonder partij-ondersteuning.

wat betreft bbb en omtzigt. Ze zijn inderdaad hele andere types. Omzigt is iemand die in documenten en raporten duikt, caroline heeft een boereverstand.

Waar ze beiden voor mij overeenkomen is dat ze een goede bullshitdetector hebben en integer zijn. Femke Leijten is ook zo iemand die daarbij past.

Bierdopjes schreef op 26-09-2021 om 09:54:

[..]

Dat hoop ik ook. Stikstof (voor 78% in onze atmosfeer) is zn probleem voor het millieu dat we boerenland moeten opkopen zodat er plek is voor huizen, mensen asfalt autos enz enz...

Wie denkt dat dat ook maar iets bijdraagt aan een beter millieu mag het me uitleggen.

Precies, dat wordt juist meer vervuiling al dat asfalt, beton en mensen en ook verdere verpesting van ons uitzicht/landschap. Die weilanden/akkers hebben we juist keihard nodig om water af te voeren. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

26-09-2021 om 10:03

Bierdopjes schreef op 26-09-2021 om 09:57:

wat betreft bbb en omtzigt. Ze zijn inderdaad hele andere types. Omzigt is iemand die in documenten en raporten duikt, caroline heeft een boereverstand.

Waar ze beiden voor mij overeenkomen is dat ze een goede bullshitdetector hebben en integer zijn. Femke Leijten is ook zo iemand die daarbij past.

Ik vind Van der Plas dus niet integer overkomen. Kijk bijvoorbeeld naar dat voorval met Van Haga, waar ze een huisjesmelker in bescherming neemt tegen de terechte opmerkingen van Klaver. Dan sta je voor mij niet aan de kant van de normale doorsnee burger. 

Van der Plas heeft nog niets daadwerkelijk gepresteerd waardoor je haar in één adem zou mogen noemen met Renske Leijten en Pieter Omtzigt. Dat geldt ook voor alle andere huidige politici overigens wat mij betreft.

Ik zou ook niet op v.d.Plas stemmen overigens, want in het programma 'Boerderij van Dorst' stelde ze dat het mogelijk is dat een doosje eieren ooit 15 euro gaat kosten. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

26-09-2021 om 10:07

Misschien vullen ze elkaar juist goed aan. 

Waar ze beiden voor mij overeenkomen is dat ze een goede bullshitdetector hebben en integer zijn. Femke Leijten is ook zo iemand die daarbij past.

Renske.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.