Nieuws en actueel
Liara
31-08-2021 om 12:58
Kabinetsformatie
Bijna 6 maanden na de verkiezingen is er nog steeds geen nieuwe regering. Zojuist werd bekend dat zowel de combinatie PvdA/GL en de CU niet meer meepraten.
Dan blijft over VVD, D66 en CDA en wordt gesproken over een minderheidskabinet.
Ik vrees 4 jaar stilstand, terwijl er nu juist zoveel te doen is binnen Nederland en voor het klimaat, om maar wat te noemen.
Zouden nieuwe verkiezingen inmiddels niet beter zijn? Dit duurt te lang en ze komen nergens.
CuddlyReindeer95
26-09-2021 om 08:59
Drietje schreef op 26-09-2021 om 08:57:
[..]
Ah. Ik ben inderdaad voor de boerenlobby Ik vind het zelf beter als nieuwe partijen rustig groeien, beter voor de stabiliteit.
Ja, eens. Ik denk ook zeker dat BBB bestaansrecht heeft en dat Van der Plas het goed doet.
redbulletje
26-09-2021 om 09:00
Drietje schreef op 26-09-2021 om 08:58:
[..]
Hij zou inderdaad heel goed passen bij BBB denk ik.
Dat lijkt mij ook wel. En dan kan Caroline de partij leiden terwijl Omtzigt zich vast bijt in onrecht.
Rondstruiner
26-09-2021 om 09:08
Wednesday schreef op 26-09-2021 om 08:45:
[..]
Ja, frustrerend hè? We komen gewoon niet van bepaalde mensen af.
Gevoelsmatig wil ik nieuwe verkiezingen, maar het idee dat die Van der Plas er dan zetels bij krijgt…
Ja dat vind ik ook een vreselijk idee. Ik vind haar het type veel geblaat en weinig wol.
Laatst Klaver op de vingers tikken nadat hij tijdens het onderwerp woningnood tegen huisjesmelker Van Haga had gezegd dat hij moest gaan zitten, want vd Plas vond dat ze elkaar niet de maat moesten nemen. In godsnaam, neem elkaar wel de maat! Het valt me sowieso op dat ze meer met vorm dan inhoud bezig is.
Ze is voor mij ook heel erg door de mand gevallen toen ze ná de Slimste Mens in een talkshow liep te jammeren dat ze niet eerlijk was behandeld en dat er uit was geknipt dat ze historicus Maarten van Rossem wel even corrigeerde over D-day. Terwijl bleek dat ze gewoon onzin liep te verkondigen en dat ze haar juist beschermd hadden door dat eruit te knippen. Ik vind dat zo onzorgvuldig voor een politicus, om niet even goed te checken of wat je hebt gezegd wel waar is voor je dat soort beschuldigingen uit. Even Google was genoeg geweest.
Dat zegt ook veel over haar als politicus denk ik, zo ten onrechte overtuigd zijn van je eigen gelijk, zonder echte kennis van zaken.
Daglichtlamp
26-09-2021 om 09:09
En wat Mona Keijzer betreft, ik denk dat ze zich al heel lang miskend voelt binnen het CDA. Mijn idee is dat ze minstens op een ministerspost had gerekend in het huidige kabinet.Ik vermoed ook dat ze aan zag komen dat ze ook in het nieuwe kabinet niet zou kunnen rekenen op een ministerspost. Al is het alleen maar omdat het CDA minder ministers krijgt in het nieuwe kabinet, dus de spoeling is dun.
Rondstruiner
26-09-2021 om 09:12
Drietje schreef op 26-09-2021 om 08:58:
[..]
Hij zou inderdaad heel goed passen bij BBB denk ik.
Omtzigt is veel te intelligent voor haar, en die gaat juist puur op inhoud.
Maar goed, we zien de gekste dingen tegenwoordig.
CuddlyReindeer95
26-09-2021 om 09:15
Rondstruiner schreef op 26-09-2021 om 09:08:
[..]
Laatst Klaver op de vingers tikken nadat hij tijdens het onderwerp woningnood tegen huisjesmelker Van Haga had gezegd dat hij moest gaan zitten, want vd Plas vond dat ze elkaar niet de maat moesten nemen. In godsnaam, neem elkaar wel de maat! Het valt me sowieso op dat ze meer met vorm dan inhoud bezig is.
Ik vond dat echt bizar inderdaad. De huisjesmelker Van Haga die schaamteloos de belangen van huisjesmelkers stond te verdedigen. En vervolgens het lef had om te zeggen dat hij als ondernemer voor zijn eigen pensioen moest zorgen. Nee zakkenwasser, je bent al jarenlang fulltime politicus met royale vergoeding en pensioenopbouw!
Dan zegt Klaver daar wat over en komt Van der Plas naar voren om Kláver de maat te nemen. Zo bevreemdend.
Rondstruiner
26-09-2021 om 09:16
Wednesday schreef op 26-09-2021 om 08:58:
[..]
Ik vond hem ook “kwetsbaar” overkomen tijdens de Algemene Beschouwingen. Ineens staat hij er alleen voor, zonder de faciliteiten van een partijorganisatie.
Ja, dat vond ik ook. En de emoties zaten nog best hoog. Ik hoop dat hij wel goede mensen om zich heen heeft om hem te steunen. Ik gun hem het allerbeste en hoop dat het hem niet teveel wordt.
QuizzicalOpossum53
26-09-2021 om 09:17
Rondstruiner schreef op 26-09-2021 om 09:12:
[..]
Omtzigt is veel te intelligent voor haar, en die gaat juist puur op inhoud.
Maar goed, we zien de gekste dingen tegenwoordig.
Daarom juist. Sterke vrouw voor de kaders, het smoel naar buiten en de organisatie, intelligente man voor de inhoud. Hij kan zich dan mooi vastbijten in het stikstofdossier, want dat stinkt aan alle kanten.
Wollstonecraft
26-09-2021 om 09:21
Koralinde schreef op 26-09-2021 om 08:39:
[..]
Jemig dat zou geen vooruitgang zijn.
Ik vind dat wel een thema. Het is schandaal op schandaal en er implodeert (terecht) vanalles, maar vervolgens zijn we nòg slechter af.
En met alle afsplitsingen en mensen die zich dan weer aansluiten bij andere partijen is de kamer ook niet waar mensen voor hebben gestemd op een gegeven moment.
ReadyAnteater53
26-09-2021 om 09:23
Drietje schreef op 26-09-2021 om 09:17:
[..]
Daarom juist. Sterke vrouw voor de kaders, het smoel naar buiten en de organisatie, intelligente man voor de inhoud. Hij kan zich dan mooi vastbijten in het stikstofdossier, want dat stinkt aan alle kanten.
Ik schat in dat Omtzigt niets zou kunnen met het feit dat zij bewust een persona aan het neerzetten is en met de onfeitelijkheden die ze vaak verkondigd.
CuddlyReindeer95
26-09-2021 om 09:24
[..]
Voor mij zou dat gevoelsmatig helemaal niet passen. Omtzigt is extreem intelligent en is belezen, rechtlijnig en rechtschapen. Zo zie ik Van der Plas helemaal niet, ondanks dat ik wel zie dat ze haar kwaliteiten heeft als politica.
Rondstruiner
26-09-2021 om 09:25
[..]
En hij laat zich sturen door zo'n lichtgewicht qua kennis en intelligentie? Daar heeft die man toch geen geduld voor joh. Je hebt ook intelligente sterke vrouwen en mannen die een smoel naar buiten kunnen zijn.
Bovendien is Omtzigt voor zover ik weet helemaal niet bezig met het stikstofdossier, maar vindt hij andere zaken belangrijk.
QuizzicalOpossum53
26-09-2021 om 09:26
Koralinde schreef op 26-09-2021 om 09:23:
[..]
Ik schat in dat Omtzigt niets zou kunnen met het feit dat zij bewust een persona aan het neerzetten is en met de onfeitelijkheden die ze vaak verkondigd.
Zij is ook nog maar net begonnen, je moet iemand ook een kans geven. Denk juist dat Omtzigt daarom echt wat toe te voegen heeft. Mooie balans.
Rondstruiner
26-09-2021 om 09:27
Wednesday schreef op 26-09-2021 om 09:24:
[..]
Voor mij zou dat gevoelsmatig helemaal niet passen. Omtzigt is extreem intelligent en is belezen, rechtlijnig en rechtschapen. Zo zie ik Van der Plas helemaal niet, ondanks dat ik wel zie dat ze haar kwaliteiten heeft als politica.
Ja, jij zegt het veel duidelijker dan ik, maar dit.
QuizzicalOpossum53
26-09-2021 om 09:28
Rondstruiner schreef op 26-09-2021 om 09:25:
[..]
En hij laat zich sturen door zo'n lichtgewicht qua kennis en intelligentie? Daar heeft die man toch geen geduld voor joh. Je hebt ook intelligente sterke vrouwen en mannen die een smoel naar buiten kunnen zijn.
Bovendien is Omtzigt voor zover ik weet helemaal niet bezig met het stikstofdossier, maar vindt hij andere zaken belangrijk.
Voor de verkiezingen gaf hij aan dat hij in de stikstof ging duiken, dat zou zijn volgende dossier worden. Of dat nog steeds zo is weet ik niet. Ik hoop het wel.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.