Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kabinetsformatie

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

25-09-2021 om 21:14

Daglichtlamp schreef op 25-09-2021 om 20:37:

[..]

Toch had ik niet gedacht dat ze zich zou laten ontslaan. Ze zullen haar echt de kans wel gegeven hebben om de eer aan zichzelf te houden. Maar ja zo krijgt het wel nog meer aandacht.

Dat hebben ze inderdaad gedaan maar dat wilde ze niet. In nrc een reconstructie.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

26-09-2021 om 08:35

Nu zal ze haar Kamerzetel wel gaan innemen en zich aansluiten bij Van Haga of BBB. Dus helaas zijn we nog niet van haar af (ik ben geen fan).

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

26-09-2021 om 08:39

Wednesday schreef op 26-09-2021 om 08:35:

Nu zal ze haar Kamerzetel wel gaan innemen en zich aansluiten bij Van Haga of BBB. Dus helaas zijn we nog niet van haar af (ik ben geen fan).

Jemig dat zou geen vooruitgang zijn.

Ik vind dat wel een thema. Het is schandaal op schandaal en er implodeert (terecht) vanalles, maar vervolgens zijn we nòg slechter af.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

26-09-2021 om 08:45

Koralinde schreef op 26-09-2021 om 08:39:

[..]

Jemig dat zou geen vooruitgang zijn.

Ik vind dat wel een thema. Het is schandaal op schandaal en er implodeert (terecht) vanalles, maar vervolgens zijn we nòg slechter af.

Ja, frustrerend hè? We komen gewoon niet van bepaalde mensen af.

Gevoelsmatig wil ik nieuwe verkiezingen, maar het idee dat die Van der Plas er dan zetels bij krijgt…

Van der Plas lijkt me een heel bekwame politica so far dus lijkt me prima als haar partij groeit. En Omtzigt zal ook flink kunnen scoren denk ik. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

26-09-2021 om 08:49

Wednesday schreef op 26-09-2021 om 08:45:

[..]

Gevoelsmatig wil ik nieuwe verkiezingen, maar het idee dat die Van der Plas er dan zetels bij krijgt…

Waarom zou dat zo verschrikkelijk zijn? Ben allang blij dat FvD dan vrijwel uit de kamer verdwijnt. BBB is honderd keer fatsoenlijker.

Keijzer zal eerder naar van haga gaan,  maar ik denk dat ze uit de landelijke politiek stapt. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

26-09-2021 om 08:51

redbulletje schreef op 26-09-2021 om 08:48:

Van der Plas lijkt me een heel bekwame politica so far dus lijkt me prima als haar partij groeit. En Omtzigt zal ook flink kunnen scoren denk ik.

Het lijkt mij een groot probleem als Omtzigt ineens op 20 zetels komt. Hij heeft de mensen niet, geen partijstructuur en lijkt mij ook niet het type om dat goed te kunnen leiden. Is meer een man van de inhoud. Hij kan beter alleen de luis in de pels zijn. 

Wednesday schreef op 26-09-2021 om 08:45:

[..]

Ik ben ook geen fan van de BBB maar ze doet wel haar werk als kamerlid. Ze staat zelfs 1 in de politieke index van kamerleden (daar wordt bijgehouden hoe effectief kamerleden zijn).

https://politiekeindex.nl/

Ze werkt ook samen met zowel links als recht. Bij de debatten afgelopen week had ze zelfs moties ingediend samen met Sylvana Simons. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

26-09-2021 om 08:53

Drietje schreef op 26-09-2021 om 08:49:

[..]

Waarom zou dat zo verschrikkelijk zijn? Ben allang blij dat FvD dan vrijwel uit de kamer verdwijnt. BBB is honderd keer fatsoenlijker.

Keijzer zal eerder naar van haga gaan, maar ik denk dat ze uit de landelijke politiek stapt.

Caroline van der Plas zegt dingen waar ik het helemaal niet mee eens ben, dus vandaar. Erger is dat ze vuistdiep in de boerenlobby zit. Wel eens dat ze stukken fatsoenlijker is dan Baudet. Maar dan leg je de lat ook wel heel erg laag!

Drietje schreef op 26-09-2021 om 08:51:

[..]

Het lijkt mij een groot probleem als Omtzigt ineens op 20 zetels komt. Hij heeft de mensen niet, geen partijstructuur en lijkt mij ook niet het type om dat goed te kunnen leiden. Is meer een man van de inhoud. Hij kan beter alleen de luis in de pels zijn.

Misschien kan ie z'n vrouw recruteren voor het organiseren van z'n partij? 

[..]

Ik denk dat Omtzigt zich aansluit bij de BBB, of misschien bij de SP. Ik zie hem geen eigen partij oprichten.

Wednesday schreef op 26-09-2021 om 08:53:

[..]

Caroline van der Plas zegt dingen waar ik het helemaal niet mee eens ben, dus vandaar. Erger is dat ze vuistdiep in de boerenlobby zit. Wel eens dat ze stukken fatsoenlijker is dan Baudet. Maar dan leg je de lat ook wel heel erg laag!

Goed juist dat er tenminste nog iemand is die voor 't behoud van onze boeren is! Cda heeft ze keihard laten vallen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

26-09-2021 om 08:57

Wednesday schreef op 26-09-2021 om 08:53:

[..]

Ah. Ik ben inderdaad voor de boerenlobby  Ik vind het zelf beter als nieuwe partijen rustig groeien, beter voor de stabiliteit.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

26-09-2021 om 08:58

Daglichtlamp schreef op 26-09-2021 om 08:54:

[..]

Ik denk dat Omtzigt zich aansluit bij de BBB, of misschien bij de SP. Ik zie hem geen eigen partij oprichten.

Hij zou inderdaad heel goed passen bij BBB denk ik. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

26-09-2021 om 08:58

[..]

Ik vond hem ook “kwetsbaar” overkomen tijdens de Algemene Beschouwingen. Ineens staat hij er alleen voor, zonder de faciliteiten van een partijorganisatie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.