Nieuws en actueel
Liara
31-08-2021 om 12:58
Kabinetsformatie
Bijna 6 maanden na de verkiezingen is er nog steeds geen nieuwe regering. Zojuist werd bekend dat zowel de combinatie PvdA/GL en de CU niet meer meepraten.
Dan blijft over VVD, D66 en CDA en wordt gesproken over een minderheidskabinet.
Ik vrees 4 jaar stilstand, terwijl er nu juist zoveel te doen is binnen Nederland en voor het klimaat, om maar wat te noemen.
Zouden nieuwe verkiezingen inmiddels niet beter zijn? Dit duurt te lang en ze komen nergens.
Rondstruiner
02-09-2021 om 14:08
Rosabella1 schreef op 02-09-2021 om 11:29:
[..]
Met dat nieuw leiderschap en nieuwe bestuurscultuur wil het nog niet zo lukken.
Of de radicale ideeën
ShowyHummingbird30
02-09-2021 om 15:10
https://www.ad.nl/politiek/het-geheime-document-van-vvd-en-d66-gratis-kinderopvang-spionnenjacht-en-moderne-embryowet~a04197a2/
Op basis van deze informatie snap ik niet dat er niet met PvdA/GL is gepraat. Inhoudelijk zou het prima kunnen lijkt me.
Liara
02-09-2021 om 15:26
Coreopsis schreef op 02-09-2021 om 15:10:
https://www.ad.nl/politiek/het-geheime-document-van-vvd-en-d66-gratis-kinderopvang-spionnenjacht-en-moderne-embryowet~a04197a2/
Op basis van deze informatie snap ik niet dat er niet met PvdA/GL is gepraat. Inhoudelijk zou het prima kunnen lijkt me.
Er staan nog best goede punten in eigenlijk, over de zorg en woningen bijvoorbeeld.
Inhoudelijk waarschijnlijk wel, maar daar gaat het weer eens niet om geloof ik.
Liara
07-09-2021 om 09:22
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5252679/sigrid-kaag-hj-schoo-lezing-mark-rutte-sneer-formatie
Kaag heeft flink uitgehaald naar Rutte. Ik vind dat ze gelijk heeft in haar commentaren, maar nu kunnen die twee toch ook eigenlijk niet meer samen gaan regeren?
De puinhoop wordt steeds groter.
redbulletje
07-09-2021 om 09:24
Ik hoop op nieuwe verkiezingen en hoop dat vooral Kaag diep in 't stof gaat bijten. Rutte liefst ook, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren gezien de VVD onverminderd hoog in de peilingen blijft.
ReadyAnteater53
07-09-2021 om 09:25
Liara schreef op 07-09-2021 om 09:22:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5252679/sigrid-kaag-hj-schoo-lezing-mark-rutte-sneer-formatie
Kaag heeft flink uitgehaald naar Rutte. Ik vind dat ze gelijk heeft in haar commentaren, maar nu kunnen die twee toch ook eigenlijk niet meer samen gaan regeren?
De puinhoop wordt steeds groter.
Ik was het ook eens met wat ze zei, maar ik denk dat het maar woorden zijn. Zou verbaasd zijn als Rutte en Kaag puntje bij het paaltje echt niet met elkaar verder gaan.
Liara
07-09-2021 om 09:30
redbulletje schreef op 07-09-2021 om 09:24:
Ik hoop op nieuwe verkiezingen en hoop dat vooral Kaag diep in 't stof gaat bijten. Rutte liefst ook, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren gezien de VVD onverminderd hoog in de peilingen blijft.
Ohw Kaag spreekt ze nu vast campagnetaal, zo klinkt dit wel. Ze moet natuurlijk bij haar 'nieuw leiderschap ' blijven en tot nu toe heeft ze net zoveel boter op haar hoofd als Rutte. Ze zit zelf net zo goed al 6 maanden te konkelen.
Liara
07-09-2021 om 09:32
Koralinde schreef op 07-09-2021 om 09:25:
[..]
Ik was het ook eens met wat ze zei, maar ik denk dat het maar woorden zijn. Zou verbaasd zijn als Rutte en Kaag puntje bij het paaltje echt niet met elkaar verder gaan.
Zal haast wel moeten, als er geen nieuwe verkiezingen komen (en dat zal wel niet). Dat worden 4 leuke jaren dan, daar in Den Haag.
QuizzicalOpossum53
07-09-2021 om 10:04
Liara schreef op 07-09-2021 om 09:30:
[..]
Ohw Kaag spreekt ze nu vast campagnetaal, zo klinkt dit wel. Ze moet natuurlijk bij haar 'nieuw leiderschap ' blijven en tot nu toe heeft ze net zoveel boter op haar hoofd als Rutte. Ze zit zelf net zo goed al 6 maanden te konkelen.
Ja precies. Wie zat er al lekker met Klaver en Ploumen te eten vorige week? Prima hoor, maar houd dan niet zo'n schijnheilige toespraak. Ik had bijna op haar gestemd, terwijl ik D66 niet eens zo zie zitten, maar jeetje, wat valt zij me tegen.
Moxxie
07-09-2021 om 11:25
Ik haak aan bij wat Segers zegt, Kaag stuurt CU weg, lijkt niet met CDA te willen en nu gaat ze op de VVD afvuren. Ze wil niks.
kenfan
07-09-2021 om 11:31
Kaag wil dat Rutte opkrast, nadat ze in april aangekondigd heeft dat hun wegen scheiden, heeft ze nu de juiste afslag genomen. De zetelkleverij van Rutte, de man zich er op voorstaat geen visie te hebben, dat is wat de formatie ophoudt.
MidasWolf
07-09-2021 om 11:31
Moxxie schreef op 07-09-2021 om 11:25:
Ik haak aan bij wat Segers zegt, Kaag stuurt CU weg, lijkt niet met CDA te willen en nu gaat ze op de VVD afvuren. Ze wil niks.
Ze wil de eerste vrouwelijke premier worden, ik denk dat ze dat bedoeld met nieuw leiderschap.
Helaas voor haar pakte de verkiezen toch anders uit, en werd ondanks veel zetels voor haar partij toch VVD ruim de grootste partij.
Muurbloem1985
07-09-2021 om 11:37
wat is die kaag vals zeg, dit roepen terwijl Rutte zich niet kan verdedigen.
MidasWolf
07-09-2021 om 11:46
Ironisch ze wouden een snelle kabinetsformatie op hoofdpunten. Nu verzanden ze in allemaal kleine details, wat zeg ik het echte formeren is nog niet eens begonnen ze zijn nog steeds bezig met het zoeken naar de juiste samenstelling.
QuizzicalOpossum53
07-09-2021 om 11:48
kenfan schreef op 07-09-2021 om 11:31:
Kaag wil dat Rutte opkrast, nadat ze in april aangekondigd heeft dat hun wegen scheiden, heeft ze nu de juiste afslag genomen. De zetelkleverij van Rutte, de man zich er op voorstaat geen visie te hebben, dat is wat de formatie ophoudt.
Je bedoelt dat ze zelf lustig verder konkelt? Ze is alleen maar met zichzelf bezig en een beetje met D66, maar de rest lijkt haar niet echt te interesseren.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.