Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
Muurbloem1985
26-11-2024 om 19:44
Daglichtlamp schreef op 26-11-2024 om 19:42:
[..]
Dat is toch geen inhoudelijke reactie? Want dat wordt al heel lang geprobeerd, zie de eerdere plannen van vorige regeringen/Tweede Kamer die hier ook gedeeld zijn.
Wat het doel is, is wel duidelijk, maar waarom denk je dat dat door deze plannen bereikt gaat worden?
Ja en niks doen is zeker wel een optie? Niemand weet natuurlijk of jodenhaat verminderd gaat worden, er zal altijd jodenhaat blijven, maar ze proberen het in ieder geval aan te pakken.
Daglichtlamp
26-11-2024 om 19:46
Muurbloem1985 schreef op 26-11-2024 om 19:44:
[..]
Ja en niks doen is zeker wel een optie? Niemand weet natuurlijk of jodenhaat verminderd gaat worden, er zal altijd jodenhaat blijven, maar ze proberen het in ieder geval aan te pakken.
Mijn conclusie is dat je dus niet de moeite genomen hebt om de plannen te lezen, zodat je geen inhoudelijke reactie kunt geven.
Muurbloem1985
26-11-2024 om 19:48
Daglichtlamp schreef op 26-11-2024 om 19:46:
[..]
Mijn conclusie is dat je dus niet de moeite genomen hebt om de plannen te lezen, zodat je geen inhoudelijke reactie kunt geven.
Misschien moet je nu zo snel concluderen bijdehandje, ik heb dit wel gelezen:
Veelzijdige aanpak van veelkoppig monster antisemitisme | Nieuwsbericht | Rijksoverheid.nl
Daglichtlamp
26-11-2024 om 19:54
Muurbloem1985 schreef op 26-11-2024 om 19:48:
[..]
Misschien moet je nu zo snel concluderen bijdehandje, ik heb dit wel gelezen:
Veelzijdige aanpak van veelkoppig monster antisemitisme | Nieuwsbericht | Rijksoverheid.nl
Dat is inderdaad een samenvatting van de Kamerbrief (dus ik zou je nog steeds aanraden om de brief zelf ook te lezen voor het complete verhaal), welke van deze punten denk je dat gaan helpen dan?
Muurbloem1985
26-11-2024 om 19:59
Daglichtlamp schreef op 26-11-2024 om 19:54:
[..]
Dat is inderdaad een samenvatting van de Kamerbrief (dus ik zou je nog steeds aanraden om de brief zelf ook te lezen voor het complete verhaal), welke van deze punten denk je dat gaan helpen dan?
Bijv de 1,3 miljoen die vrij komt voor het beveiligen van joodse scholen en instellingen, probeer je mij nu te overhoren?
Malibu2
26-11-2024 om 20:05
De geplande manifestatie tegen antisemitisme mag donderdagavond niet doorgaan op de Dam. Halsema wil de demonstratie verplaatsen omdat de veiligheid niet gegarandeerd zou kunnen worden. Het is koopavond en er zouden weleens "tegengeluiden" kunnen komen.
Dit toont helaas aan hoe broodnodig die manifestatie is, juist op de Dam.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1958648627/femke-halsema-zet-streep-door-manifestatie-tegen-antisemitisme-op-dam-tijdens-koopavond-veiligheid-niet-te-waarborgen
Gebruikersnaaminvullen
26-11-2024 om 20:47
felija schreef op 26-11-2024 om 19:09:
[..]
Nog één keer: twintig procent heeft een islamitische achtergrond, tachtig procent niet, ze maken zich allemaal schuldig aan antisemitisme. Lees eens goed, post na post wordt het uitgelegd en je hebt het nog niet begrepen blijkbaar. En dan klagen dat er maar op wordt doorgegaan.
Welk rapport van de Anne Frankstichting zegt dat? Er staan nogal wat rapporten op die website
Gebruikersnaaminvullen
26-11-2024 om 20:54
Malibu2 schreef op 26-11-2024 om 20:05:
De geplande manifestatie tegen antisemitisme mag donderdagavond niet doorgaan op de Dam. Halsema wil de demonstratie verplaatsen omdat de veiligheid niet gegarandeerd zou kunnen worden. Het is koopavond en er zouden weleens "tegengeluiden" kunnen komen.
Dit toont helaas aan hoe broodnodig die manifestatie is, juist op de Dam.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1958648627/femke-halsema-zet-streep-door-manifestatie-tegen-antisemitisme-op-dam-tijdens-koopavond-veiligheid-niet-te-waarborgen
Belachelijk, er kan best wat extra menskracht ingezet worden bij de politie. Gebeurt ook vaak bij voetbalwedstrijden, pro palestina demonstraties en kick out zwarte piet protesten.
kerstbeer
26-11-2024 om 21:01
felija schreef op 26-11-2024 om 19:12:
[..]
Dat is al reden genoeg om lid te worden
heel goed punt
Het is bij Blue sky ook al levendig. Bij eerdere alternatieven was dat minder.
Zodra er genoeg mensen overgelopen zijn van een platform naar een andere wordt de aanzuigende werking steeds groter en ik denk dat ze dat stadium bereikt hebben.
Daglichtlamp
26-11-2024 om 21:11
Die demonstratie is dan ook niet verboden, maar krijgt alleen een andere locatie. Als het uit de hand zou lopen zou ook iedereen weer over Halsema heen vallen.
Gebruikersnaaminvullen
26-11-2024 om 21:19
Daglichtlamp schreef op 26-11-2024 om 21:11:
Die demonstratie is dan ook niet verboden, maar krijgt alleen een andere locatie. Als het uit de hand zou lopen zou ook iedereen weer over Halsema heen vallen.
Net zoals deze, die uiteindelijk uren heeft gestaan op een verboden plek. https://www.at5.nl/artikelen/229540/waarom-kon-er-ondanks-een-verbod-toch-urenlang-gedemonstreerd-worden
Ik zou ze aanraden toch op de Dam te gaan staan en dat ook aangeven bij de gemeente/politie.
Malibu2
26-11-2024 om 21:28
Gebruikersnaaminvullen schreef op 26-11-2024 om 21:19:
[..]
Net zoals deze, die uiteindelijk uren heeft gestaan op een verboden plek. https://www.at5.nl/artikelen/229540/waarom-kon-er-ondanks-een-verbod-toch-urenlang-gedemonstreerd-worden
Ik zou ze aanraden toch op de Dam te gaan staan en dat ook aangeven bij de gemeente/politie.
De organisatie heeft pas vanmiddag gehoord dat het toch niet door mag gaan op de Dam en heeft intussen ingestemd met een andere locatie.
Malibu2
26-11-2024 om 21:31
Daglichtlamp schreef op 26-11-2024 om 21:11:
Klopt dat het nu elders plaatsvindt, maar de Dam heeft natuurlijk wel een enorme symbolische betekenis.
Het is zó veelzeggend dat de veiligheid blijkbaar niet voldoende gegarandeerd kan worden. Hoe diep zijn we intussen gezonken als land?
Gebruikersnaaminvullen
26-11-2024 om 21:37
Malibu2 schreef op 26-11-2024 om 21:28:
[..]
De organisatie heeft pas vanmiddag gehoord dat het toch niet door mag gaan op de Dam en heeft intussen ingestemd met een andere locatie.
Ik vind het bizar, heel bizar. Eigenlijk meer richting schandalig als je kijkt naar wat "andere" demonstraties en protesten al hebben gekost.
Daglichtlamp
26-11-2024 om 21:41
Het is ook niet alsof ze naar een achteraf plek verbannen worden, het protest is nu bij het stadhuis.Ik vind dit soort zaken ook ingewikkeld, maar niemand is erbij gebaat als het niet goed beveiligd kan worden.