Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Nicole123 schreef op 18-12-2024 om 15:16:

Als met 'de daders' bedoeld werd 'de daders van het geweld in Amsterdam' dan is er niemand hier die hen als slachtoffers neerzet. Een onterechte aanval dus.
Als ermee bedoeld werd de Marokkaanse- of moslimgemeenschap, dan worden die inderdaad hier wel als slachtoffer neergezet ja, van onterechte beschuldiging en/of stigmatisering. .

Gossie wat zielig, jij ziet dus alle moslims als slachtoffer als ik het goed begrijp? Misschien moet je dan dit filmpje eens zien: 

Zomergasten - Hans Teeuwen. Fragment 'een prettig gesprek' met Pim Fortuyn en Theo van Gogh.

Moslims zijn geen slachtoffer hier, op geen enkele wijze.

Muurbloem1985 schreef op 18-12-2024 om 15:27:

[..]

Gossie wat zielig, jij ziet dus alle moslims als slachtoffer als ik het goed begrijp? 

Ik schreef dat er hier uitspraken gedaan zijn over dat de moslimgemeenschap als geheel als dader wordt aangemerkt en dat dat ze slachtoffer maakt van een onterechte beschuldiging. Vind jij het terecht als een hele gemeenschap als dader wordt neergezet?

Nicole123 schreef op 18-12-2024 om 16:29:

[..]

Ik schreef dat er hier uitspraken gedaan zijn over dat de moslimgemeenschap als geheel als dader wordt aangemerkt en dat dat ze slachtoffer maakt van een onterechte beschuldiging. Vind jij het terecht als een hele gemeenschap als dader wordt neergezet?

Waar gebeurt dat dan hier? Ik heb nergens gelezen dat iemand dat hier vindt in dit draadje.

Nicole123 schreef op 18-12-2024 om 16:29:

[..]

Als je ziet hoe heel veel mensen in die gemeenschap reageren op de gebeurtenissen van 7 november ("het is de schuld van de Macabi supporters" "dit is voor de kinderen in Gaza") totaal geen medeleven met wat de Israëlisch is overkomen kan ik ze niet als slachtoffer zien, bovendien wordt de hele moslimgemeenschap door heel weinig mensen gezien als dader, hoe kom je daarbij. Maar het is wel een feit dat mensen die dat gedaan hebben en niet afkeurend op reageren vaak moslims zijn, en dat mag gezegd worden.

Jorni schreef op 18-12-2024 om 16:32:

[..]

Waar gebeurt dat dan hier? Ik heb nergens gelezen dat iemand dat hier vindt in dit draadje.

Ik heb hier toch echt heel vaak gelezen dat de moslimgemeenschap zich zou moeten verantwoorden en zich distantiëren, dat we vooral heel erg moeten benoemen dat het de Marokkanen zijn, want pas dan kunnen we de oplossing vinden, etc etc. Dat is toch echt een hele gemeenschap ergens op aankijken. 

Ik weet niet wat ik erger vind. Mensen die bewust mensen met een bepaalde afkomst over één kam scheren en stigmatiserend bezig zijn of mensen die het zo doodnormaal vinden dat als het gebeurt ze het niet eens meer zien.

Nicole123 schreef op 18-12-2024 om 16:40:

[..]

Ik heb hier toch echt heel vaak gelezen dat de moslimgemeenschap zich zou moeten verantwoorden en zich distantiëren, dat we vooral heel erg moeten benoemen dat het de Marokkanen zijn, want pas dan kunnen we de oplossing vinden, etc etc. Dat is toch echt een hele gemeenschap ergens op aankijken.

Ik weet niet wat ik erger vind. Mensen die bewust mensen met een bepaalde afkomst over één kam scheren en stigmatiserend bezig zijn of mensen die het zo doodnormaal vinden dat als het gebeurt ze het niet eens meer zien.

Zo vat jij dat blijkbaar op, maar dat maakt het nog niet waar. Binnen die bepaalde gemeenschap leven wel vaker dit soort ideeen en zijn er ook vaker mensen die dat niet of in mindere mate afkeuren. Om na te gaan waarom en om een oplossing daarvoor te vinden moet ook dat wel gericht onderzocht kunnen worden. Blijkbaar kan afkomst, cultuur en/of religie in dat verband soms wel een rol spelen. Daarvoor moet je dat denk ik dus gewoon kunnen benoemen zonder dat het alleen maar weer de hele tijd moet gaan dat daarmee niet de hele gemeenschap wordt bedoeld. 

Muurbloem1985 schreef op 18-12-2024 om 16:36:

[..]

Als je ziet hoe heel veel mensen in die gemeenschap reageren op de gebeurtenissen van 7 november ("het is de schuld van de Macabi supporters" "dit is voor de kinderen in Gaza") totaal geen medeleven met wat de Israëlisch is overkomen kan ik ze niet als slachtoffer zien, bovendien wordt de hele moslimgemeenschap door heel weinig mensen gezien als dader, hoe kom je daarbij. Maar het is wel een feit dat mensen die dat gedaan hebben en niet afkeurend op reageren vaak moslims zijn, en dat mag gezegd worden.

Correctie: het mag van jou alleen gezegd worden als het moslims zijn. Als het gaat om AZ supporters roep je om het hardst dat we het daar niet over mogen hebben, dat dat allemaal wel meevalt, dat het een 'maar zij doen het ook' is.

Nog een correctie: een aantal mensen in die gemeenschap doen die uitspraken, maar waarom zou je dat een hele gemeenschap aanrekenen? Waarom plaats je steeds maar weer het gedrag en de uitspraken van enkelen (de daders) op een hele groep (met je 'ik kan 'ze' niet als slachtoffer zien', de gemeenschap dus). Je kunt wel zeggen 'hoe kom je erbij', maar in je eigen tekst laat je wederom zien dat je het gedrag van een paar mensen op een hele gemeenschap plakt. Waarom wil je zo enorm graag steeds die gemeenschap benoemen? Mensen met een westerse afkomst hoeven zich toch ook niet te verantwoorden voor het gedrag van Anders Breivik, Marc Dutroux of Matthijs van Nieuwkerk?

Jorni schreef op 18-12-2024 om 16:47:

[..]

Zo vat jij dat blijkbaar op, maar dat maakt het nog niet waar. Binnen die bepaalde gemeenschap leven wel vaker dit soort ideeen en zijn er ook vaker mensen die dat niet of in mindere mate afkeuren. Om na te gaan waarom en om een oplossing daarvoor te vinden moet ook dat wel gericht onderzocht kunnen worden. Daarvoor moet je dat denk ik dus gewoon kunnen benoemen zonder dat het alleen maar weer de hele tijd moet gaan dat daarmee niet de hele gemeenschap wordt bedoeld.

Jawel, Muurbloem doet het in de posts hierboven zelfs. Ze stelt dat de moslimgemeenschap geen slachtoffer is van onterechte beschuldiging, want moslims hebben bepaalde uitspraken en acties gedaan. Ze plaatst daarmee het gedrag van sommigen op een hele gemeenschap, ze rekent dat iedereen met die afkomst aan. 

@Nicole123 ik bewonder je moed en doorzettingsvermogen om Muurbloem en Fleurtje steeds naar weer te te wijzen op hun eigen inconsequente schrijfsels. Hulde!
Ik kan het niet meer opbrengen om steeds maar weer er tegenin te gaan. 

Nicole123 schreef op 18-12-2024 om 16:47:

[..]

Correctie: het mag van jou alleen gezegd worden als het moslims zijn. Als het gaat om AZ supporters roep je om het hardst dat we het daar niet over mogen hebben, dat dat allemaal wel meevalt, dat het een 'maar zij doen het ook' is.

Nog een correctie: een aantal mensen in die gemeenschap doen die uitspraken, maar waarom zou je dat een hele gemeenschap aanrekenen? Waarom plaats je steeds maar weer het gedrag en de uitspraken van enkelen (de daders) op een hele groep (met je 'ik kan 'ze' niet als slachtoffer zien', de gemeenschap dus). Je kunt wel zeggen 'hoe kom je erbij', maar in je eigen tekst laat je wederom zien dat je het gedrag van een paar mensen op een hele gemeenschap plakt. Waarom wil je zo enorm graag steeds die gemeenschap benoemen? Mensen met een westerse afkomst hoeven zich toch ook niet te verantwoorden voor het gedrag van Anders Breivik, Marc Dutroux of Matthijs van Nieuwkerk?

Daar gaan we weer, het incident met AZ zijn FEITELIJK hele andere FEITEN, ik begrijp niet wat daar zo moeilijk aan te snappen is, ik heb trouwens nooit geroepen dat we het daar niet over hebben, dat maak jij er weer van. En nogmaals heel weinig mensen in Nederland rekenen een hele gemeenschap aan, maar wat sommige mensen nu doen is de gebeurtenissen aangrijpen om zelf zogenaamd het slachtoffer uit te hangen en dat is ook fout, en heel veel mensen willen best het gedrag van Breivik en Dutroux (Ik weet niet waarom Van nieuwkerk daar tussenstaat maar goed) veroordelen, en vaak is ook het probleem bij veel Marokkanen dat ze slecht gedrag niet kunnen en willen veroordelen maar meteen gaan wijzen. 

Nicole123 schreef op 18-12-2024 om 16:50:

[..]

Jawel, Muurbloem doet het in de posts hierboven zelfs. Ze stelt dat de moslimgemeenschap geen slachtoffer is van onterechte beschuldiging, want moslims hebben bepaalde uitspraken en acties gedaan. Ze plaatst daarmee het gedrag van sommigen op een hele gemeenschap, ze rekent dat iedereen met die afkomst aan.

Klopt ik weiger te beweren dat moslims hier slachtoffer zijn, op welke manier dan ook, moslims hebben hier alle kansen iets bij te dragen aan de maatschappij, net als elk ander, en moslims kunnen best afstand van bepaalde vreselijke dingen nemen, daar is nogmaals niks mis mee, maar blijkbaar vind jij dat niet kunnen, en je hoeft mij geen woorden in de mond te nemen, heel vervelend is dat.

Muurbloem1985 schreef op 18-12-2024 om 16:55:

[..]

Daar gaan we weer, het incident met AZ zijn FEITELIJK hele andere FEITEN, ik begrijp niet wat daar zo moeilijk aan te snappen is, ik heb trouwens nooit geroepen dat we het daar niet over hebben, dat maak jij er weer van. En nogmaals heel weinig mensen in Nederland rekenen een hele gemeenschap aan, maar wat sommige mensen nu doen is de gebeurtenissen aangrijpen om zelf zogenaamd het slachtoffer uit te hangen en dat is ook fout, en heel veel mensen willen best het gedrag van Breivik en Dutroux (Ik weet niet waarom Van nieuwkerk daar tussenstaat maar goed) veroordelen, en vaak is ook het probleem bij veel Marokkanen dat ze slecht gedrag niet kunnen en willen veroordelen maar meteen gaan wijzen.

Dit topic gaat over jodenhaat in Nederland, daar vallen spreekkoren van AZ heel duidelijk wel onder. Dat jij die hier niet wil bespreken - check je eigen posts even als je dat nu probeert te ontkennen - laat heel duidelijk je insteek zien: je wilt het alleen over jodenhaat vanuit een bepaalde groep hebben blijkbaar. 

Jij rekent het continu een hele gemeenschap aan, met 'moslims zijn geen slachtoffer' en 'veel Marokkanen kunnen en willen slecht gedrag niet veroordelen'. Je plaatst continu posts waarin je zegt dat je niet een hele groep over één kam scheert en tegelijk in dezelfde post dat aan het doen bent. Als je gewoon bij de daders blijft, van álle jodenhaat, en niet zo hyperfocust op de (door jou vermeende) achtergrond van die mensen, dan is er niks aan de hand. Draai actie en reactie niet om, dat jij het de hele gemeenschap aanrekent omdát die zich als slachtoffer neer zouden zetten. Zij zijn het slachtoffer omdat jij en anderen ze onterecht als dader aankijken, door steeds maar weer die afkomst te willen benoemen, zelfs als blijkt dat niet alle daders die betreffende afkomst hebben, of als blijkt dat oerhollandse AZ supporters zich ook aan jodenhaat schuldig maken. Als je dat nou gewoon niet doet dan kunnen we het gewoon over de echte daders van jodenhaat hebben. Marokkaans, Syrisch, Palestijns, oerhollands of wat dan ook. Zonder daar steeds groepen en onschuldigen bij te halen. Dat leidt alleen maar af van de strijd tegen het aanvallen van Joden of wie dan ook op hun afkomst of geloof.

Muurbloem1985 schreef op 18-12-2024 om 16:58:

[..]

Klopt ik weiger te beweren dat moslims hier slachtoffer zijn, op welke manier dan ook, moslims hebben hier alle kansen iets bij te dragen aan de maatschappij, net als elk ander, en moslims kunnen best afstand van bepaalde vreselijke dingen nemen, daar is nogmaals niks mis mee, maar blijkbaar vind jij dat niet kunnen, en je hoeft mij geen woorden in de mond te nemen, heel vervelend is dat.

Maar waarom moeten moslims openlijk afstand nemen van wat er is gebeurd met die Maccabi fans?  Als zij dat van jou moeten dan wil ik dat jij hier en nu openlijk afstand neemt van alle misstanden bij the voice of Holland.

Daar was je zelf niet bij betrokken, je had  er niks mee te maken maar er afstand van nemen dat kan je best even doen toch? Je bent tenslotte net als die Jeroen en Marco een deel van de groep westerse mensen met white privilige toch? 

[..]

Zo, die post is wel heel grof. Mij beschuldigen van woorden in de mond leggen in dezelfde zin waarin jij dat juist bij mij doet (over iets waarvan ik al tig keer heb uitgelegd aan je hoe ik dat wel en niet bedoel). En in dezelfde post waarin je wederom het over moslims als gehele groep hebt en ze als één eenheid ziet in plaats van individuen met verantwoordelijkheid over hun eigen gedrag en niet over dat van een ander.

Ik zeg nergens dat ik dat ik afstand nemen niet vind kunnen. Iedereen mag afstand van bepaalde vreselijke dingen nemen, ga je gang. Maar vereis het niet. Dat is een immens verschil. Ik zeg alleen dat het eisen van mensen dat ze afstand nemen van bepaalde zaken puur omdat ze dezelfde afkomst hebben als de dader, dat ik dat niet oké vind. Want daarmee zet je die mensen in een beklaagdenbankje puur omdat ze die afkomst hebben. Zie je ze als medeverantwoordelijke. Jodenhaat veroordelen is het veroordelen van een negatieve bejegening van mensen om hun afkomst en geloof. Practice what you preach en doe dat dus ook bij mensen met een andere afkomst en geloof dan het Joodse niet.

[..]

Weet je niet meer wat je geschreven hebt? Dat het in dit topic niet over de AZ-supporters hoeft te gaan. Onbegrijpelijk, want dit topic gaat over jodenhaat. Dat moet dan toch juist ook worden benoemd? Waarom krabbel je dan terug? 

De Nederlanders die zich hebben misdragen als supporter hebben ook alle kansen in Nederland om iets bij te dragen aan de maatschappij? Wij kunnen als mede-autochtonen dan toch ook openlijk afstand nemen van hun leuzen, wat je van alle moslims wel vraagt? Maar dan hoeft het kennelijk opeens niet.

Meten met twee maten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.