Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Malibu2 schreef op 19-11-2024 om 22:38:

[..]

Ja, terwijl er op dat moment nog heftig gevochten werd in een stad als Sderot en steeds meer berichten en beelden binnen kwamen van de gruwelijkheden.

Ik heb videobeelden gezien (van de bodycams) die ik nooit meer zal vergeten, de meest gruwelijke beelden die ik ooit heb gezien. En dan hoor je dat mensen 'feest' vieren...

Inderdaad dat was gruwelijk. En er zitten nog steeds mensen gegijzeld. 

Daarom sta ik ook zo verstelt van die pro-terroristen-demonstranten (want dat zijn ze) met hun wapperende vlaggen.

Muurbloem1985 schreef op 20-11-2024 om 10:09:

[..]

Ondertussen moest schoof 100x zeggen dat er geen racisme was en werden meerdere ministers vals beschuldigd en de nos had daar met zijn framing een groot aandeel in.

Ik vind het een gotspe dat het kabinet zich bezig moet houden met vermeend racisme, daar uren over moet debatteren en op andere manieren tijd in moet steken. Het is nagenoeg oorlog in Amsterdam. Er is geen tijd voor dit soort zaken. Maar ja, de media en de oppositie vinden het blijkbaar nodig.

Miraval schreef op 19-11-2024 om 22:47:

https://nos.nl/video/2493407-pro-palestijnse-demonstranten-gaan-de-straat-op-in-rotterdam

Dit was al op 8 oktober. Mensen gingen de straat op met vlaggen, zingen en klappen. Mede georganiseerd door Samidoun.

Feesten en klappen na zo'n gruwelijke aanval is niet alleen opkomen voor de Palestijnse zaak, het is ook nog eens compleet voorbij gaan aan het leed wat Israël amper 1 dag vantevoren is aangedaan.

En aangezien dit over Jodenhaat gaat, hoe denk je dat de Joodse bevolking zich voelde ma het zien van deze beelden?

Dit idd. Dat was in Rotterdam. In ons mooie Nederland. Terroristen kregen hier steun van deze mensen voor de slachting die ze hadden verricht in Israël waar ook veel kinderen werden vermoord. Afschuwelijk. Ik zou me kapot schamen.

De bevolking van Israël was in diepe diepe rouw en Israël had nog geen bom gegooid.

Nicole123 schreef op 19-11-2024 om 22:16:

[..]

Eens. Dat is zeker heftig en zeker antisemitisme.

Fijn dat je het eindelijk ook ziet.

Muurbloem1985 schreef op 19-11-2024 om 22:37:

[..]

Mensen die vlak na 7 oktober gingen demonstreren zonder dat er nog geen bom op gaza was gevallen doen dat wel uit pure jodenhaat.

Precies dit.

Ik heb hier laatst een video geplaatst van een anti-Jodendemonstratie in Den Haag. Dat was meer dan tien jaar geleden. Onbegrijpelijk dat dit kon.

ps video toegevoegd:

https://youtu.be/1lF9b7KAFqA?si=Mp73zBv0yxV1rGDB

Fleurtje_5 schreef op 20-11-2024 om 10:25:

[..]

Maar dat ontkend Nicole helemaal niet. Ook niet in eerdere berichtgeving.

Moxxie schreef op 19-11-2024 om 22:28:

Gelukkig maar dat jullie gewoon weer door kunnen Miraval en Nicole123, ik lees jullie gesprekken juist heel graag.

Eens!

Reactie @Daglichtlamp:"...Gaan we hier de hele politieke discussie over doen?

Nee, we hoeven niet de hele discussie over te doen. Maar het wordt wel steeds duidelijker dat er álles aan gedaan zal worden om het huidige kabinet ook maar iets tot stand te kunnen laten brengen. Om daarna te kunnen roepen 'laat ons het nu maar doen'. Zónder te vermelden dat de huidige situatie niet pas sinds november 2023 (verkiezingen) is ontstaan.

De opgestapte staatssecretaris verklaarde dat zij opstapte wegen 'polariserende omgangsvormen' en moet nu extra benadrukken dat discriminatie niet aan de orde was. 

Maar de NOS kon niet wachten om direct ná het bericht van haar opstappen, de Nationaal Coördinator tegen Discriminatie en Racisme (Baldewsingh) in hetzelfde nieuwsitem zijn 'zorgen' uit te laten spreken. 
Daarmee 'stuurt' de NOS, zet de toon. 
En juist die 'toon' was toch zo reuze belangrijk? 

Dit land bulkt van de problemen maar zo ongeveer één week nadat er een Jodenjacht heeft plaatsgevonden, lijkt niets belangrijker dan elk woordje in Den Haag op een goudschaaltje te wegen om te kijken of daar nou écht geen beschuldiging van discriminatie van gemaakt zou kunnen worden. Want 'rechtsstatelijk'. Want grondwet. Etc. Alles om maar te verhinderen dat er gewerkt kan worden aan de echte problemen. Want een regering met daarin de PVV mág gewoon nergens succes in hebben. 
"Maar heus, we hebben een democratie en daar moeten we zuinig op zijn". 

Dus ja, gezien de recente gebeurtenissen vond ik het wel relevant om het dreigement van Timmermans nog maar eens even op te rakelen. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

20-11-2024 om 10:37 Topicstarter

[..]

Kunnen jullie alsjeblieft stoppen. Nicole heeft dit nooit ontkent.

Fleurtje_5 schreef op 20-11-2024 om 10:19:

[..]

Inderdaad dat was gruwelijk. En er zitten nog steeds mensen gegijzeld.

Daarom sta ik ook zo verstelt van die pro-terroristen-demonstranten (want dat zijn ze) met hun wapperende vlaggen.

Het is natuurlijk onzin om pro Palestijnse demonstranten af te doen als pro terroristen. Als je kijkt naar de beelden van Gaza dan is het logisch dat daar tegen gedemonstreerd wordt. 

Waar het om gaat is dat de daden van de regering Israël nu de Joodse gemeenschappen in andere landen bedreigd. Dat is natuurlijk heel kwalijk. Want wat kan een Joodse man/vrouw hier in Nederland daar nu eenmaal aan doen. 

Het feit dat Joodse mensen in Europa zich onveilig voelen is wel een signaal waar alle overheden iets mee moeten.  Het is ook een gotspe dat wanneer er iets in de wereld gebeurd een reactie van sommigen is "ja maar in Gaza is een genocide aan de gang". Niet hier maar algemeen. Op die manier sla je iedere discussie dood. Ja dat is vreselijk, gruwelijk zelfs, maar dat maakt nog steeds niet okee dat Joodse mensen in Europa onveilig zijn.  

[..]

Joh, dat ziet en zegt ze al de hele tijd, ontzettend vervelend dat je er weer over begint.

Miraval schreef op 20-11-2024 om 10:42:

[..]

Het is natuurlijk onzin om pro Palestijnse demonstranten af te doen als pro terroristen. Als je kijkt naar de beelden van Gaza dan is het logisch dat daar tegen gedemonstreerd wordt.

Waar het om gaat is dat de daden van de regering Israël nu de Joodse gemeenschappen in andere landen bedreigd. Dat is natuurlijk heel kwalijk. Want wat kan een Joodse man/vrouw hier in Nederland daar nu eenmaal aan doen.

Het feit dat Joodse mensen in Europa zich onveilig voelen is wel een signaal waar alle overheden iets mee moeten. Het is ook een gotspe dat wanneer er iets in de wereld gebeurd een reactie van sommigen is "ja maar in Gaza is een genocide aan de gang". Niet hier maar algemeen. Op die manier sla je iedere discussie dood. Ja dat is vreselijk, gruwelijk zelfs, maar dat maakt nog steeds niet okee dat Joodse mensen in Europa onveilig zijn.

Nee, het zijn NIET de daden van de regering Netanyahu die nu de Joodse gemeenschappen in de andere landen bedreigen. 

Het zijn antisemieten die de Joodse gemeenschappen in andere landen bedreigen. 

Dit topic gaat over Jodenhaat in Nederland, dus iedereen mag hier uiteraard plaatsen wat zij willen over dit onderwerp. Ik ben zelf niet van plan mij in de discussie te mengen (dat heb ik tot nu toe ook niet gedaan) over de hele historie en wie daarin wel of geen schuld heeft; laat staan elkaar daarover in de haren te vliegen. Het voegt in mijn ogen ook niet zoveel toe, anders dan dat anderen die hier lezen, mijn standpunt over een dergelijk conflict zouden kennen. 
Maar ik heb daarin niet eens een standpunt. Ik realiseer mij namelijk dat daarin over vele, vele jaren heen zóveel is gebeurd. gezegd en gedaan dat het weinig zinvol is om daarover hier in Nederland ook nog eens over met elkaar conflicten aan te gaan. Dan halen we alleen maar méér en méér ellende van elders op de wereld naar NL toe. 

Dat wil niet zeggen dat we het maar 'moeten laten voor wat het is' maar het lijkt mij beter als we nu vooral kijken naar de Jodenhaat die er in NL kennelijk is en wat we daaraan kunnen doen met zijn allen. 

Niet voor niets werd de term integratieprobleem razendsnel weggemoffeld. Opvallend snel werd de aandacht afgeleid. Blijkbaar mag dat niet ter tafel komen. Dus daar lijkt de kern te zitten. 

Denkt de Volkskrant nu echt dat Nederlanders zich schuldig gaan voelen wanneer zij een interview plaatsen over Marokkanen die terug naar Marokko willen en uitspraken doen zoals:
dat zij in NL 'in vernedering zouden moeten leven'. dat 'hun (?) normen en waarden niet geaccepteerd worden', omdat zij 'klaar zijn (?) met alle LHBT-ers, abortus en prostitutie omdat dit niet strookt met hun (?) opvattingen over het gezinsleven'. enz. 
(zie linkje onderaan).

Heeft iemand een linkje naar dat hele interview in de Volkskrant die volgens de "journalistieke code" werkt en dus ongetwijfeld heeft gevraagd wat deze mensen precies bedoelden en ook uitleg geeft over hoe een wél geslaagde integratie er dan volgens de Volkskrant uit moet zien?

https://www.powned.tv/opinion/doei-marokkanen-met-een-hbo-willen-massaal-weg-uit-nederland-en-terug-naar-marokko~77/

Over feesten over andermans leed. Na de aanslag op de Twin Towers werd er ook openlijk feest gevierd op straat in Nederland. Door jonge mensen zonder baarmoeder met een afkomst en religie die niet genoemd mag worden. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

20-11-2024 om 12:18 Topicstarter

afbeelding

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.