Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Anfisa schreef op 19-11-2024 om 22:27:

[..]

Klopt, dezelfde avond gingen bijvoorbeeld in Rotterdam mensen de straat op om ‘feest’ vieren met wapperende vlaggen en getoeter. Dat weet ik nog wel.

Knip

Moxxie schreef op 19-11-2024 om 22:28:

Gelukkig maar dat jullie gewoon weer door kunnen Miraval en Nicole123, ik lees jullie gesprekken juist heel graag.

+1

Muurbloem1985 schreef op 19-11-2024 om 22:29:

[..]

[Quote verwijderd]

Ik vind je toonzetting richting Nicole bijzonder vervelend. Ze schrijft nergens dat dat maar moet kunnen. Je kan ook je punt maken door bij de feiten te blijven. Onnodige sneren elke keer.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

19-11-2024 om 22:32 Topicstarter

[..]

[Quote verwijderd]

Je weet best dat Nicole dat niet vindt of gezegd heeft.

Daglichtlamp schreef op 19-11-2024 om 22:32:

[..]

Je weet best dat Nicole dat niet vindt of gezegd heeft.

Lees haar post even na ze schrijft gewoon dingen die niet kloppen

[..]

[Quote verwijderd]

Hoho dat is niet wat ze heeft gezegd. Ze heeft gezegd dat ze van mening is dat de  mensen die gingen demonstreren direct na 7 oktober al dit deden uit Pro Palestijnse overtuigingen en niet vanuit een latent antisemitisme. Ze heeft het nergens goedgekeurd dat er Jodenhaat is of was.

Onze discussie ging juist daarover. Of er mensen waren die de oorlog in Gaza aangrepen om hun antisemitisme te uiten. 

Miraval schreef op 19-11-2024 om 22:34:

[..]

Hoho dat is niet wat ze heeft gezegd. Ze heeft gezegd dat ze van mening is dat de mensen die gingen demonstreren direct na 7 oktober al dit deden uit Pro Palestijnse overtuigingen en niet vanuit een latent antisemitisme. Ze heeft het nergens goedgekeurd dat er Jodenhaat is of was.

Onze discussie ging juist daarover. Of er mensen waren die de oorlog in Gaza aangrepen om hun antisemitisme te uiten.

Mensen die vlak na 7 oktober gingen demonstreren zonder dat er nog geen bom op gaza was gevallen doen dat wel uit pure jodenhaat.

Anfisa schreef op 19-11-2024 om 22:27:

[..]

Klopt, dezelfde avond gingen bijvoorbeeld in Rotterdam mensen de straat op om ‘feest’ vieren met wapperende vlaggen en getoeter. Dat weet ik nog wel.

Ja, terwijl er op dat moment nog heftig gevochten werd in een stad als Sderot en steeds meer berichten en beelden binnen kwamen van de gruwelijkheden. 

Ik heb videobeelden gezien (van de bodycams) die ik nooit meer zal vergeten, de meest gruwelijke beelden die ik ooit heb gezien. En dan hoor je dat mensen 'feest' vieren...

Anfisa schreef op 19-11-2024 om 22:31:

[..]

Ik vind je toonzetting richting Nicole bijzonder vervelend. Ze schrijft nergens dat dat maar moet kunnen. Je kan ook je punt maken door bij de feiten te blijven. Onnodige sneren elke keer.

Okeoke ik zal mij inhouden in de toekomst maar ik kan er niet goed tegen als mensen dingen beweren die gewoon niet kloppen.

Muurbloem1985 schreef op 19-11-2024 om 22:37:

[..]

Mensen die vlak na 7 oktober gingen demonstreren zonder dat er nog geen bom op gaza was gevallen doen dat wel uit pure jodenhaat.

Maar hou het dan op de feiten en ga niet op de man sneren. Dat is jammer en voegt niets toe. 

Miraval schreef op 19-11-2024 om 22:40:

[..]

Maar hou het dan op de feiten en ga niet op de man sneren. Dat is jammer en voegt niets toe.

Dit zijn de feiten.

[..]

[Quote verwijderd]

Nee, dat zei ik helemaal niet. Ik ben verder gestopt met hierover discussieren omdat een paar mensen dat vroegen en heb mijn posts zelfs verwijderd. Het zou fijn zijn als jij dan ook stopt met mij erover op een valse manier aanvallen.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

19-11-2024 om 22:46 Topicstarter

Malibu2 schreef op 19-11-2024 om 22:38:

[..]

Ja, terwijl er op dat moment nog heftig gevochten werd in een stad als Sderot en steeds meer berichten en beelden binnen kwamen van de gruwelijkheden.

Ik heb videobeelden gezien (van de bodycams) die ik nooit meer zal vergeten, de meest gruwelijke beelden die ik ooit heb gezien. En dan hoor je dat mensen 'feest' vieren...

En hier in dit draadje is wat dit betreft iedereen het met je eens. Dat is vreselijk.

https://nos.nl/video/2493407-pro-palestijnse-demonstranten-gaan-de-straat-op-in-rotterdam

Dit was al op 8 oktober. Mensen gingen de straat op met vlaggen, zingen en klappen. Mede georganiseerd door Samidoun. 

Feesten en klappen na zo'n gruwelijke aanval is niet alleen opkomen voor de Palestijnse zaak, het is ook nog eens compleet voorbij gaan aan het leed wat Israël amper 1 dag vantevoren is aangedaan.

En aangezien dit over Jodenhaat gaat, hoe denk je dat de Joodse bevolking zich voelde ma het zien van deze beelden?

Miraval schreef op 19-11-2024 om 22:47:

https://nos.nl/video/2493407-pro-palestijnse-demonstranten-gaan-de-straat-op-in-rotterdam

Dit was al op 8 oktober. Mensen gingen de straat op met vlaggen, zingen en klappen. Mede georganiseerd door Samidoun.

Feesten en klappen na zo'n gruwelijke aanval is niet alleen opkomen voor de Palestijnse zaak, het is ook nog eens compleet voorbij gaan aan het leed wat Israël amper 1 dag vantevoren is aangedaan.

En aangezien dit over Jodenhaat gaat, hoe denk je dat de Joodse bevolking zich voelde ma het zien van deze beelden?

Dat ben ik met je eens hoor. Ik had het over de demonstratie op 15 oktober en daarna (die qua mensen die eraan meededen overigens ook een mix waren van mensen die tegen de oorlog / voor een tweestatenstelsel / tegen het beleid van Netanyahu protesteerden en mensen die pro-Hamas en antisemitisch zich uitlieten), niet over wat direct na 7 oktober gebeurde voor er ook maar een aanval op Gaza was. Blijkbaar heb ik me daarin dan niet goed uitgedrukt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.