Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
Zilver_gray
15-11-2024 om 21:43
Muurbloem1985 schreef op 15-11-2024 om 21:31:
[..]
Staat op geenstijl oa
Gezien! Ik denk dat je ze persoonlijk moet kennen om ze te herkennen, erg onduidelijke foto’s.
Luchtpost
15-11-2024 om 21:48
Zilver_gray schreef op 15-11-2024 om 21:21:
Hebben ze de gezichten van de daders al laten zien? Of hebben deze zich op het laatste moment gemeld?
Van de 5 zoekt men er nog 3
Edit: zie nu dat je ze al gevonden hebt.
Miraval
15-11-2024 om 21:49
Ik vraag me af wat je als werkgever kunt doen wanneer een werknemer bij Opsporing Verzocht in beeld komt... echt ik zou mensen die gezocht worden voor ernstige misdrijven niet in mijn bedrijf willen hebben.
Nicole123
15-11-2024 om 21:53
Muurbloem1985 schreef op 15-11-2024 om 21:31:
[..]
Staat op geenstijl oa
Je hebt kritiek op het aanhalen van bronnen als NOS en het Nederlands Dagblad, waar men zich aan de Journalistieke Code houdt, maar haalt zelf je informatie van GeenStijl?
Zilver_gray
15-11-2024 om 21:54
Luchtpost schreef op 15-11-2024 om 21:48:
[..]
Van de 5 zoekt men er nog 3
Edit: zie nu dat je ze al gevonden hebt.
Thnks, hopelijk worden ze snel opgespoord.
Zilver_gray
15-11-2024 om 21:56
Miraval schreef op 15-11-2024 om 21:49:
Ik vraag me af wat je als werkgever kunt doen wanneer een werknemer bij Opsporing Verzocht in beeld komt... echt ik zou mensen die gezocht worden voor ernstige misdrijven niet in mijn bedrijf willen hebben.
Dit zal vast al eens zijn voor gekomen. Lullig lijkt me.
Miraval
15-11-2024 om 21:59
Zilver_gray schreef op 15-11-2024 om 21:56:
[..]
Dit zal vast al eens zijn voor gekomen. Lullig lijkt me.
Nou ja meer dan lullig als zo'n werknemer het gezicht is van je bedrijf zoals bij mij het geval is. En het is geenngegronde reden volgens mij voor ontslag op staande voet. Dat mag het wat mij betreft wel worden.
Enige voordeel is wel dat wij onze bevoegdheid iedere 5 jaar opnieuw moeten behalen en een VOG moeten indienen die je dan waarschijnlijk niet meer krijgt. Maar dan kun je nog niet iemand direct ontslagen.
Zilver_gray
15-11-2024 om 22:08
Miraval schreef op 15-11-2024 om 21:59:
[..]
Nou ja meer dan lullig als zo'n werknemer het gezicht is van je bedrijf zoals bij mij het geval is. En het is geenngegronde reden volgens mij voor ontslag op staande voet. Dat mag het wat mij betreft wel worden.
Enige voordeel is wel dat wij onze bevoegdheid iedere 5 jaar opnieuw moeten behalen en een VOG moeten indienen die je dan waarschijnlijk niet meer krijgt. Maar dan kun je nog niet iemand direct ontslagen.
echt een van deze jongens? Of heb je zoiets meegemaakt met een andere werknemer!?
Miraval
15-11-2024 om 22:12
Zilver_gray schreef op 15-11-2024 om 22:08:
[..]
echt een van deze jongens? Of heb je zoiets meegemaakt met een andere werknemer!?
Oh nee sorry ik niet of geen bekenden maar zal vast weleens gebeurd zijn.
En stel dat dat bij mij zou zijn dan heb je dus te maken met iemand die minderjarigen rijles moet geven terwijl ze verdacht worden van ernstige misdrijven. Dat bedoelde ik met het gezicht van je bedrijf zijn. Excuus voor de verwarring.
Zilver_gray
15-11-2024 om 22:14
Miraval schreef op 15-11-2024 om 22:12:
[..]
Oh nee sorry ik niet of geen bekenden maar zal vast weleens gebeurd zijn.
En stel dat dat bij mij zou zijn dan heb je dus te maken met iemand die minderjarigen rijles moet geven terwijl ze verdacht worden van ernstige misdrijven. Dat bedoelde ik met het gezicht van je bedrijf zijn. Excuus voor de verwarring.
Ah ok, ik snap het
Gebruikersnaaminvullen
15-11-2024 om 22:32
Libertine schreef op 15-11-2024 om 20:39:
[..]
Tja. Nog steeds geen excuus om rechts extremistische voetbalsupporters in ons land toe te laten, vlaggen te laten verbranden, met ijzeren staven door de stad te lopen dreigen en een taxi chauffeur te pakken te nemen en ook als agressor te zijn gestart.
4 miljoen aan schade veroorzaken omdat je pro palestina bent (de activisten) is ook geen excuus. Hoeveel Israëlische vlaggen zijn verbrand of besmeurd met bloed? Waarom mochten Joden zich wel onveilig voelen?
Schemerlampje
15-11-2024 om 22:36
Miraval schreef op 15-11-2024 om 21:49:
In eerste instantie sowieso niets. Als je in opsporing verzocht komt ben je alleen nog maar verdachte. Dan moet eerst je schuld nog bewezen worden. Voor hetzelfde geld is het iemand die erg op je lijkt.
Miraval
15-11-2024 om 22:41
Schemerlampje schreef op 15-11-2024 om 22:36:
[..]
In eerste instantie sowieso niets. Als je in opsporing verzocht komt ben je alleen nog maar verdachte. Dan moet eerst je schuld nog bewezen worden. Voor hetzelfde geld is het iemand die erg op je lijkt.
Nee dat begrijp ik, al is het natuurlijk wel vaak zo dat wanneer iemand bij je werkt en daar getoond wordt je vaak wel met zekerheid kunt zien of dat daadwerkelijk die persoon is.
Maar het punt is eigenlijk dat je zelfs dan niet iemand op staande voet mag ontslaan, wanneer iemand zich schuldig maakt aan racisme, discriminatie of ongewenst gedrag moet je alsnog eerst een dossier opbouwen en toestemming vragen voor ontslag.
Wat mij betreft mag het ontslagrecht op sommige gronden wel versoepeld worden hoor. Want je hebt er als bedrijf gewoon erg veel last van. Zowel binnen als buiten de muren van je onderneming.
Libertine
15-11-2024 om 22:54
Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-11-2024 om 22:32:
[..]
4 miljoen aan schade veroorzaken omdat je pro palestina bent (de activisten) is ook geen excuus. Hoeveel Israëlische vlaggen zijn verbrand of besmeurd met bloed? Waarom mochten Joden zich wel onveilig voelen?
Het is allemaal geen excuus. Voor niemand niet. Voor niemand die geweld gebruikt. Voor niemand die een ander bewust onveilig laat voelen. Ongeacht geloof, kleur, gender of je schoenmaat.
Dit is ook het geluid van Joodse mensen in Amsterdam. Wat er al een week gebeurt door rechtse politici, en wat hier ook gebeurt, is de tegenstelling opzoeken en die blijven benadrukken. Echt, daar is niemand meer geholpen.
Nicole123
15-11-2024 om 22:57
Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-11-2024 om 22:32:
[..]
Er is toch niemand die zegt dat het een excuus is voor geweld? Er is toch niemand die het geweld oké vond en vindt dat de daders niet aangepakt zouden moeten worden? Er is toch niemand die zegt dat joden zich onveilig moeten voelen? Waarom wordt dat door sommigen hier er steeds van gemaakt? Je legt Libertine dingen in de mond die ze nooit gezegd heeft.