Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Libertine schreef op 12-11-2024 om 18:22:

de motie van wantrouwen tegen Halsema is net door het gemeente bestuur volledig van tafel geveegd. Alleen gesteund door Ja21. Dat vind ik als Amsterdammer heel erg fijn en goed.

Ik ben totaal geen fan van Halsema maar ik hoorde op het nieuws hoe zij de politie prees en liet weten dat hen niets te verwijten valt. Als er klachten waren moesten ze die bij haar neerleggen. Klasse Femke!!!

Thora schreef op 12-11-2024 om 18:28:

[..]

Ik ben totaal geen fan van Halsema maar ik hoorde op het nieuws hoe zij de politie prees en liet weten dat hen niets te verwijten valt. Als er klachten waren moesten ze die bij haar neerleggen. Klasse Femke!!!

Ik heb het de hele middag gekeken en ze deed het goed en overtuigend. Hierdoor heb ik echt de indruk dat alles zeer overwogen is geweest bijvoorbeeld qua risico’s. En ze is ook reflectief op zaken die niet goed zijn verlopen. Ze houdt zich bij de feiten en voelt zich verantwoordelijk voor alle Amsterdammer ongeacht geloof. Klasse inderdaad. 

Thora schreef op 12-11-2024 om 18:28:

[..]

Een bepaalde groep doet ook net alsof Halsema een soort alleenheerser is, zonder B&W, en de Driehoek.

Wel is er een grote fout gemaakt om deze wedstrijd op deze manier te laten doorgaan denk ik. Zonder publiek, of helemaal cancellen was beter geweest

Chantal2022 schreef op 12-11-2024 om 18:36:

[..]

Een bepaalde groep doet ook net alsof Halsema een soort alleenheerser is, zonder B&W, en de Driehoek.

Wel is er een grote fout gemaakt om deze wedstrijd op deze manier te laten doorgaan denk ik. Zonder publiek, of helemaal cancellen was beter geweest

Dan had het helemaal gecanceld moeten worden. Ook zonder publiek was de hel losgebroken. Om de simpele reden dat alleen het feit dat die voetbalploeg hier was genoeg was om de jacht te openen.

Miraval schreef op 12-11-2024 om 17:59:

De oproep was "vrouwen en kinderen thuisblijven" voor eventueel nieuw geweld vandaag. Misschien een oproep doen "ouders hou je kinderen gewoon thuis vandaag"?

Of alle mannen thuisblijven. 

Bijna iedereen die geweld heeft lopen plegen of gedreigd heeft of nare leuzen geroepen heeft is man.

Als iemands eerste reactie is: "waarom moeten alle mannen... "

Dan is mijn reactie: "waarom moeten alle vrouwen? ". 

lijkt mij ook een stuk slimmer om de mannen binnen te houden i.p.v vrouwen en kinderen.

Thora schreef op 12-11-2024 om 18:56:

[..]

Dan had het helemaal gecanceld moeten worden. Ook zonder publiek was de hel losgebroken. Om de simpele reden dat alleen het feit dat die voetbalploeg hier was genoeg was om de jacht te openen.

Die jacht was toch uitsluitend een reactie op provocaties door de supporters? De voetballers zelf doen nooit mee aan supporter-ellende

Daglichtlamp

Daglichtlamp

12-11-2024 om 20:39 Topicstarter

Ik vind het nog steeds raar dat Schoof blijkbaar niet bereikbaar was in de nacht. Halsema heeft wel geprobeerd om te bellen, maar kon hem pas 's ochtends bereiken. In de nacht is er wel contact geweest met de minister van Justitie. Excuus van Schoof is dat Halsema blijkbaar zijn privénummer in plaats van zijn werknummer gebruikte, maar dan had de minister van Justitie hem toch wakker kunnen bellen?
https://amsterdam.raadsinformatie.nl/document/14792617/1/241111+Raadsbrief+geweld+in+Amsterdam+rondom+wedstrijd+Ajax-Maccabi+Tel+Aviv?connection_type=1&connection_id=8843233

Als ik het goed begrijp was hij wel bereikbaar, als ze het juiste nummer had gekozen. Het is vreemder dat de minister van justitie hem niet op de werktelefoon heeft gebeld.  

https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5480133/premier-schoof-burgemeester-halsema-belde-donderdagnacht-op

Daglichtlamp

Daglichtlamp

12-11-2024 om 20:47 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 12-11-2024 om 20:45:

Als ik het goed begrijp was hij wel bereikbaar, als ze het juiste nummer had gekozen. Het is vreemder dat de minister van justitie hem niet op de werktelefoon heeft gebeld.

https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5480133/premier-schoof-burgemeester-halsema-belde-donderdagnacht-op

Maar dat is toch raar? Dat is een heel vreemd excuus, want dan had de minister hem gewoon moeten bellen. Ik hoop dat de Kamer daar morgen op doorvraagt.

Daglichtlamp schreef op 12-11-2024 om 20:47:

[..]

Maar dat is toch raar? Dat is een heel vreemd excuus, want dan had de minister hem gewoon moeten bellen. Ik hoop dat de Kamer daar morgen op doorvraagt.

Ik ben ook benieuwd naar het waarom er niet gebeld is door justitie met Schoof.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

12-11-2024 om 21:44 Topicstarter

https://www.parool.nl/nederland/een-delegatie-franse-imams-legt-bloemen-bij-beeld-van-anne-frank-we-moeten-samenblijven-en-tolerant-zijn~b2e7fd4d/

De boodschap op de borden laat aan niets te raden over: ‘Joden zijn onze broeders. Samen tegen haat’ en ‘Moslims en Joden, verenigd als broeders voor vrede’. De borden in het Engels, Arabisch en Frans worden opgehouden door Franse imams en twee rabbijnen – een Fransman en een Amsterdammer. In de andere hand houden ze een witte roos die ze symbolisch neerleggen bij het beeldje van Anne Frank op de Westermarkt.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 12-11-2024 om 20:45:

Ze willen haar gewoon zien falen

Twinski schreef op 12-11-2024 om 17:16:

[..]

Praktisch de helft van de moslims geeft aan gediscrimineerd te worden en het neemt toe. Dat noem ik geen spijker maar een behoorlijk maatschappelijk probleem.

https://www.trouw.nl/binnenland/moslims-in-europa-ervaren-meer-haat-ook-die-in-nederland~bb6a4339/"

"Uitgescholden worden, discriminatie bij het zoeken van een baan of huis, pestpartijen op school. Moslims in Europa krijgen met steeds meer discriminatie te maken, blijkt uit een nieuw rapport van de European Union Agency for Fundamental Rights (Eufro), de organisatie die discriminatie monitort. 47 procent van de moslims in de EU geeft aan minstens eenmaal in de afgelopen vijf jaar gediscrimineerd te zijn; bij het vorige Eufro-onderzoek in 2016 was dat nog 39 procent".

In de tijd dat ik een hoofddoek droeg werd ik ook gediscrimineerd. Wat overigens niet de reden was dat ik geen hoofddoek meer draag. Maar het is een bizar verschil. Nu ben ik gewoon een Nederlandse vrouw van middelbare leeftijd. Dit alles speelde zich af op het Brabantse platteland. Volgens mijn dochters is het in de stad minder erg. Jongste draagt nog steeds een hoofddoek. 

Snoeske schreef op 12-11-2024 om 21:46:

[..]

In de tijd dat ik een hoofddoek droeg werd ik ook gediscrimineerd. Wat overigens niet de reden was dat ik geen hoofddoek meer draag. Maar het is een bizar verschil. Nu ben ik gewoon een Nederlandse vrouw van middelbare leeftijd. Dit alles speelde zich af op het Brabantse platteland. Volgens mijn dochters is het in de stad minder erg. Jongste draagt nog steeds een hoofddoek.

Ik vraag me af of dat nog steeds zo is. Ik kom namelijk ook uit kleinklekkersdorp in Brabant, inmiddels veel meer mensen met een migratieachtergrond, 0.0 problemen onderling. Evenals met de LGBTHI gemeenschap. Alles leeft en woont hier naast elkaar, en toch hebben we een behoorlijk groot aantal PVV stemmers. Maar het gekke is als je dan zegt ja en jouw buurvrouw dan? Dan zijn die "anders" want die zijn aardig. Heel gek fenomeen.

Maar wat ik wil zeggen, ik weet niet of het nu veiliger is in de grote steden voor mensen met een hoofddoek, Joden of LGBTHI. De tolerantie is wat dat betreft flink gedaald daar en gestegen in de dorpen. Althans dat is mijn ervaring.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.