Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Miraval schreef op 11-11-2024 om 19:25:

[..]

Jezus! Ik kan me heel goed voorstellen dat het als leerkracht op dit moment erg moeilijk is. En misschien zelfs het onderwerp helemaal vermeden wordt, wat ik kan begrijpen maar natuurlijk niet iets wat je wil.

18 schorsingen is wel serieus veel.

Normaal schorsen we er gemiddeld 5 per jaar.

rionyriony schreef op 11-11-2024 om 19:18:

[..]

Het was absoluut de bedoeling om onschuldige mensen pijn te doen en te vernederen. Ze wilden zich duidelijk manifesteren als de personen die iets te bepalen hebben in Nederland. En dat is niet zo.

Ik vind, als het aan mij zou liggen, dat deze daders excuus moeten aanbieden als onderdeel van de straf. Ze kunnen vermindering van straf krijgen na het duidelijk openbaar aanbieden van excuus aan de Joodse toeristen die uit een hinderlaag laf werden aangevallen. Het gedrag is beneden alle peil en ik wil niet dat het buitenland denkt dat Nederland daar lichtvaardig over denkt en geen moreel meer heeft. Dat idee heeft men al gezien de doorvoer van drugs. Ik schaam me echt kapot voor Amsterdam. Voor het beleid en het wegkijken.

Die supporters kwamen nu ook bepaald om gezellig thee te drinken. Anders hadden ze zich niet verlaagd tot het zingen van die afschuwelijke “liederen” en Palestijnse vlaggen van gevels trekken. Alles lijkt erop dat zij net zo goed de confrontatie zochten.

Dit soort lui hoeven wij hier niet, laten zij dan ook excuses maken.

Ik ben blij hoe Eva Jinek vanavond alle meningen ruim de tijd geeft. Uiteindelijk komen we er alleen uit met in gesprek blijven met iedereen die het niet met je eens is. 

Zilver_gray schreef op 11-11-2024 om 19:27:

[..]

Die supporters kwamen nu ook bepaald om gezellig thee te drinken. Anders hadden ze zich niet verlaagd tot het zingen van die afschuwelijke “liederen” en Palestijnse vlaggen van gevels trekken. Alles lijkt erop dat zij net zo goed de confrontatie zochten.

Dit soort lui hoeven wij hier niet, laten zij dan ook excuses maken.

Een Palestijnse vlag ophangen, net voor deze wedstrijd is al een provocatie op zich.
Daarbij was die jodenjacht al lang voor de wedstrijd heel secuur georganiseerd. Dus hou op met het beschrijven van de misstanden van die supporters. Want er is geen enkel, maar dan ook echt geen enkel excuus voor dit walgelijke gedrag van deze etters. Ze hebben allemaal een dubbel paspoort, dus wat mij betreft: lekker naar Marokko.

rionyriony schreef op 11-11-2024 om 19:18:

[..]

Het was absoluut de bedoeling om onschuldige mensen pijn te doen en te vernederen. Ze wilden zich duidelijk manifesteren als de personen die iets te bepalen hebben in Nederland. En dat is niet zo.

Ik vind, als het aan mij zou liggen, dat deze daders excuus moeten aanbieden als onderdeel van de straf. Ze kunnen vermindering van straf krijgen na het duidelijk openbaar aanbieden van excuus aan de Amsterdammers die uit een hinderlaag laf werden aangevallen. Het gedrag is beneden alle peil en ik wil niet dat het buitenland denkt dat Nederland daar lichtvaardig over denkt en geen moreel meer heeft. Dat idee heeft men al gezien de doorvoer van drugs. Ik schaam me echt kapot voor wat er gebeurd is in Amsterdam 

helemaal mee eens, het begon al met het misdragen van de Israëliërs ver voor de wedstrijd begon. Vervolgens stenen gooien, mishandelen van taxi’s en hun chauffeurs, liederen met trots gezongen dat er in Gaza geen scholen zijn omdat er geen kinderen zijn, vlaggen vernielen, met planken van zich afslaan. De agressie is in de filmpjes goed te zien 

Koko67 schreef op 11-11-2024 om 19:33:

[..]

Een Palestijnse vlag ophangen, net voor deze wedstrijd is al een provocatie op zich.
Daarbij was die jodenjacht al lang voor de wedstrijd heel secuur georganiseerd. Dus hou op met het beschrijven van de misstanden van die supporters. Want er is geen enkel, maar dan ook echt geen enkel excuus voor dit walgelijke gedrag van deze etters. Ze hebben allemaal een dubbel paspoort, dus wat mij betreft: lekker naar Marokko.

Die vlaggen net voor de wedstrijd opgehangen? Hoe weet jij dat? En de onderzoeken zijn nog niet afgerond, laten we niet op de feiten vooruit lopen.

[..]

was die net daarvoor opgehangen? Hoe weet je dat eigenlijk? En die Israëlische vlag dan die heel lang gehangen heeft in Nederland? 
In Palestina is zo’n zelfde soort jacht aan de gang trouwens, op Hamas leden, alleen wordt daar geen onderscheid gemaakt tussen Hamas of burger of kind. Ook heel secuur georganiseerd, wat mij betreft lekker terug naar waar ze vandaan komen… waar eigenlijk…?

Marchuba schreef op 11-11-2024 om 19:43:

[..]

was die net daarvoor opgehangen? Hoe weet je dat eigenlijk? En die Israëlische vlag dan die heel lang gehangen heeft in Nederland?
In Palestina is zo’n zelfde soort jacht aan de gang trouwens, op Hamas leden, alleen wordt daar geen onderscheid gemaakt tussen Hamas of burger of kind. Ook heel secuur georganiseerd, wat mij betreft lekker terug naar waar ze vandaan komen… waar eigenlijk…?

Tja, dat doet Hamas zelf. Dat zijn van die helden die zich achter vrouwen en kinderen verschuilen. En het maakt natuurlijk geen bal uit of die vlag er al hing of niet. Waar het om gaat is dat die jodenjacht al veel eerder strak georganiseerd is. Dus het was geen reactie op misdragingen van de voetbalsupporters, maar een strak georganiseerde jodenjacht. “ Dit nooit meer”. Dat vonden we toch allemaal? Eergisteren in Amsterdam ( waar Joden al jaren vogelvrij zijn) een jodenjacht, gisteravond in Antwerpen. 

Zilver_gray schreef op 11-11-2024 om 18:59:

[..]

Onzin!

Er hoeft niks gebagatelliseerd te worden. Maar meteen smijten met termen als Pogrom etc? Jawel dat mag minder.

En;

[..]

Het smijten van krachttermen als pogrom mogen van mij achterwege blijven, je schiet er niks mee op. Bij de feiten blijven lijkt me beter. Wel mag alles genoemd worden wat er is gebeurd, van alle kanten.

Bij mezelf bemerk ik iets meer terughoudendheid nadat ook van de hooligan’s het gedrag van afgelopen donderdag naar voren is gekomen en wacht onderzoek af. Uiteraard keur ik jacht op Joden af, daar is geen excuus voor maar wat die hooligans deden, moet ook benoemd worden. Ik kan er bij met m’n hoofd niet bij dat er gezongen wordt dat er geen scholen meer in Gaza zijn, dat is vergaande dehumanisering. 
En die vlaggen, misschien hingen die er al. In het centrum hangen niet veel Palestijnse vlaggen maar er hangen er zeker een paar in het gebied waar het uit de hand liep.

Koko67 schreef op 11-11-2024 om 19:48:

[..]

Tja, dat doet Hamas zelf. Dat zijn van die helden die zich achter vrouwen en kinderen verschuilen. En het maakt natuurlijk geen bal uit of die vlag er al hing of niet. Waar het om gaat is dat die jodenjacht al veel eerder strak georganiseerd is. Dus het was geen reactie op misdragingen van de voetbalsupporters, maar een strak georganiseerde jodenjacht. “ Dit nooit meer”. Dat vonden we toch allemaal? Eergisteren in Amsterdam ( waar Joden al jaren vogelvrij zijn) een jodenjacht, gisteravond in Antwerpen.

Ja ik vond ook dit nooit weer, nu is er een Palestijnenjacht, Nota bene door Israël zelf? Hoe serieus wordt dat nooit weer door de Israëliërs genomen dan? 

Vlag van Israël ophangen is dan toch net zo provocerend?

Ik heb dit topic gemeden maar uiteindelijk vandaag toch de pagina’s doorgenomen. En ik ben blij verrast om te zien dat ‘het midden’ zich telkens uitbalanceert. Ik was bang voor sterk linkse en sterk rechtse geluiden (en die zijn er ook wel) maar er wordt (doorgaans) genuanceerd en aangenaam gecommuniceerd. Dat geeft me een heel fijn gevoel!! Ik mijd deze discussies doorgaans vanwege de polarisatie die er vaak op ontstaat, maar dit topic geeft me toch weer hoop. Er staan kennelijk nog genoeg mensen in het midden. En ik voel me daardoor minder alleen staan en krijg weer meer hoop voor de toekomst. 

tot zover deze meta-opmerking uit Sesamstraat 😊

Daglichtlamp

Daglichtlamp

11-11-2024 om 20:00 Topicstarter

[..]

En zo blijven we desinformatie in het rond sturen. Hier kun je het verhaal lezen van iemand die zo'n vlag had hangen. Bij hem niet van de gevel getrokken, maar in brand gestoken. De vlag hing er al zo lang  als zijn gezin er woont.

https://www.ad.nl/binnenland/palestijnse-vlag-op-balkon-in-amsterdam-in-brand-gestoken-voelt-alsof-ik-met-de-dood-bedreigd-ben~afdf0a63/

(trouwens als  Palestijnse vlaggen provocaties zijn, waarom zou dan het zwaaien met de Israëlische vlag dat niet ook zijn? Wat mij betreft hebben mensen die hier in Nederland zijn, of dat nu inwoners of gasten zijn respect te hebben voor vlaggen die voor medemensen belangrijk zijn.)

Koko67 schreef op 11-11-2024 om 19:27:

[..]

Normaal schorsen we er gemiddeld 5 per jaar.

Vreselijk!

Maar dat is dus wel antisemitisme wat niks met de supporters te maken heeft verder? Die leerlingen zijn gewoon sowieso tegen Israël en tegen Joden? Of is dat te zwart/wit gezegd?

En hebben jullie ook Joodse leerlingen op school? Hoe gaan jullie daarmee om behalve leerlingen schorsen?

Anfisa schreef op 11-11-2024 om 19:52:

[..]

Het smijten van krachttermen als pogrom mogen van mij achterwege blijven, je schiet er niks mee op. Bij de feiten blijven lijkt me beter. Wel mag alles genoemd worden wat er is gebeurd, van alle kanten.

Bij mezelf bemerk ik iets meer terughoudendheid nadat ook van de hooligan’s het gedrag van afgelopen donderdag naar voren is gekomen en wacht onderzoek af. Uiteraard keur ik jacht op Joden af, daar is geen excuus voor maar wat die hooligans deden, moet ook benoemd worden. Ik kan er bij met m’n hoofd niet bij dat er gezongen wordt dat er geen scholen meer in Gaza zijn, dat is vergaande dehumanisering.
En die vlaggen, misschien hingen die er al. In het centrum hangen niet veel Palestijnse vlaggen maar er hangen er zeker een paar in het gebied waar het uit de hand liep.

Eens!

Koko67 schreef op 11-11-2024 om 19:05:

[..]

Nou, niet echt. Ik vond lesgeven de afgelopen 2 dagen een crime en heb nu besloten dat ik echt een andere school ga zoeken. Een overwegend witte school. Ik ben het spuug en spuugzat.
Er was ware euforie onder onze Marokkaanse / Nederlandse leerlingen.
Wat ik de afgelopen 2 dagen gehoord heb over Joden , daar heb ik nu nachtmerries van. En “ eerst de zaterdag, dan de zondag”, was nog een van de “vriendelijkste” opmerking. De rest bestond vooral uit heel veel woorden waar het beginwoord meestal Kanker… was.
De stand van schorsingen in 2 dagen is nu: 18

Eerst de Joden, dan de Christenen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.