Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

En waar is dan nu de islamistische gemeenschap?  

Ik als nederlandse mag geen dubbele Nationalität.....maar al die islamiten hebben het wel ...Ik denk niet meer in gevangenisstraf, maar gewoon nederlandschap weg. 

Muurbloem1985 schreef op 09-11-2024 om 18:28:

[..]

Er zijn zat mensen die zich distantiëren van een verbod op abortus, niet alles gaat over jou, ik zie alleen nooit moslims zich überhaupt distantiëren van wat er 7 oktober 2023 is gebeurd, dan komt er altijd een maaaar.... of als het over afgelopen donderdag gaat dan is het ook altijd maar, nooit een keer wat erg wat de joden allemaal overkomt, wat ik net zei, zo moeilijk is het niet.

Oh, waar dan, laat eens zien? Waar distantiëren christenen zich massaal voor mensen die abortusartsen bedreigen? Ik zie het niet. Ik denk dat de meeste christenen er zeker fel op tegen zijn, maar zich er helemaal niet zelf mee associëren.

En die moslims die Bakblik ontmoet en zich wel allemaal uitspreken die bestaan niet? Ik heb het idee dat jij heel selectief kijkt en geen of heel selectief contact hebt met moslims, geen fijn persoonlijk contact met begrip over en weer. 

Kan ik nou samenvatten dat jij het als een feit ziet dat moslims als hele groep slechte jodenhatende mensen zijn?

Nicole123 schreef op 09-11-2024 om 19:27:

[..]

Oh, waar dan, laat eens zien? Waar distantiëren christenen zich massaal voor mensen die abortusartsen bedreigen? Ik zie het niet. Ik denk dat de meeste christenen er zeker fel op tegen zijn, maar zich er helemaal niet zelf mee associëren.

En die moslims die Bakblik ontmoet en zich wel allemaal uitspreken die bestaan niet? Ik heb het idee dat jij heel selectief kijkt en geen of heel selectief contact hebt met moslims, geen fijn persoonlijk contact met begrip over en weer.

Kan ik nou samenvatten dat jij het als een feit ziet dat moslims als hele groep slechte jodenhatende mensen zijn?

Moet je een keer voor de grap op Twitter kijken vooral als het over Trump gaat helemaal niet moeilijk te vinden hoor, en nogmaals wat is het probleem dat moslims zich distantiëren van jodenhaat en terrorisme? vind je dat zielig omdat het moslims zijn? want van christenen vindt je het dus heel normaal, dat is pas hypocriet. Ik heb wel vaker contact met moslims gehad, en elke maar dan elke keer weer komt de jodenhaat weer naar boven drijven en dan de smoes "Ja maar ik heb het over zionisten" maar zionisten hebben allemaal grote neuzen en beheren de banken, dat maak je mij niet wijs.

Nicole123 schreef op 09-11-2024 om 19:27:

[..]

Hou eens op zeg, dat zegt ze helemaal niet. 

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1390888238/joodse-jeugdvoetballers-achtervolgd-door-menigte-met-stokken-en-messen-in-berlijn

Niet alleen in Nederland zo te lezen. En dit zijn kinderen he? De Free Palestine beweging heeft heel weinig grenzen denk ik. 

Poezie schreef op 09-11-2024 om 19:33:

[..]

Het is best vermoeiend discussiëren met mensen die niet luisteren en woorden in de mond leggen.

Muurbloem1985 schreef op 09-11-2024 om 19:32:

[..]

Moet je een keer voor de grap op Twitter kijken vooral als het over Trump gaat helemaal niet moeilijk te vinden hoor, en nogmaals wat is het probleem dat moslims zich distantiëren van jodenhaat en terrorisme? vind je dat zielig omdat het moslims zijn? want van christenen vindt je het dus heel normaal, dat is pas hypocriet. Ik heb wel vaker contact met moslims gehad, en elke maar dan elke keer weer komt de jodenhaat weer naar boven drijven en dan de smoes "Ja maar ik heb het over zionisten" maar zionisten hebben allemaal grote neuzen en beheren de banken, dat maak je mij niet wijs.

Huh? Lees je wel wat ik schrijf? Ik vind dat individuele christenen geen verantwoording hoeven af te leggen voor de daden van andere christenen (dus hoezo hypocriet, ik hanteer exact dezelfde maatstaf) en individuele moslims niet voor de daden van andere moslims. Ik zeg nergens dat ik het zielig vind en ook niet dat het moeilijk zou zijn, maar ik zie 'de moslims' niet als een eenheid. Net als niet alle mannen zich van mij hoeven te distantiëren als er een deel van hen pedofiel is. Mensen zijn mensen, met allemaal een andere achtergrond en verantwoordelijk voor wat ze zelf doen, niet voor een ander.

Wat ik hypocriet vind is zo fel zijn op jodenhaat, want iets aan mensen aanrekenen en ze aanvallen op grond van puur hun religie is fout, maar dan zelf exact hetzelfde doen als het om een andere religie gaat. Ik vind dat we vriendelijker en menselijker met iedereen moeten omgaan, onafhankelijk van iemands religie, want die heeft er niks mee te maken. Laat joden, christenen, moslims en atheisten elkaar gewoon als mens zien en laten we zelf daarin het goede voorbeeld geven en ons niet verlagen tot de haat van anderen en ons in een dergelijke wij-zij strijd laten meeslepen.

Muurbloem1985 schreef op 09-11-2024 om 19:37:

[..]

Het is best vermoeiend discussiëren met mensen die niet luisteren en woorden in de mond leggen.

Ja, dat vind ik nou ook.

Poezie schreef op 09-11-2024 om 19:33:

[..]

Wat dan wel? Niet slecht maar wel jodenhatend? Niet 100% slecht en jodenhatend maar 99%? 

Of: er zijn diverse moslims die aan jodenhaat doen? Want in dat geval zijn we het gewoon eens.

Nicole123 schreef op 09-11-2024 om 19:40:

[..]

Huh? Lees je wel wat ik schrijf? Ik denk dat individuele christenen geen verantwoording hoeven af te leggen voor de daden van andere christenen (dus hoezo hypocriet?) en individuele moslims niet voor de daden van andere moslims. Ik zeg nergens dat ik het zielig vind en ook niet dat het moeilijk zou zijn, maar ik zie 'de moslims' niet als een eenheid. Net als niet alle mannen zich van mij hoeven te distantiëren als er een deel van hen pedofiel is. Mensen zijn mensen, met allemaal een andere achtergrond en verantwoordelijk voor wat ze zelf doen, niet voor een ander.

Wat ik hypocriet vind is zo fel zijn op jodenhaat, want iets aan mensen aanrekenen en ze aanvallen op grond van puur hun religie is fout, maar dan zelf exact hetzelfde doen als het om een andere religie gaat. Ik vind dat we vriendelijke en menselijker met iedereen moeten omgaan, onafhankelijk van iemands religie, die heeft er niks mee te maken. Laat joden, christenen, moslims en atheisten elkaar gewoon als mens zien.

Ja blablabla heel mooi, betekent nog niet dat moslims zich kunnen distantiëren van jodenhaat en terrorisme van andere moslims, daar is helemaal niks mis mee. 

Nicole123 schreef op 09-11-2024 om 19:43:

[..]

Wat dan wel? Niet slecht maar wel jodenhatend? Niet 100% slecht en jodenhatend maar 99%?

Of: er zijn diverse moslims die aan jodenhaat doen? Want in dat geval zijn we het gewoon eens.

Jij hebt echt geen idee hoe diep de jodenhaat bij moslims is he

Muurbloem1985 schreef op 09-11-2024 om 19:32:

[..]

Ik heb wekelijks 2x contact met mensen uit andere culturen tijdens mijn vrijwilligerswerk. Een groot deel van de vrouwen waar ik mee werk zijn moslim.

We hebben een doel tijdens dat werk, we leren die vrouwen fietsen en zich veilig door het verkeer begeven. Tijdens het fietsen hebben we gesprekjes, over de kinderen, over de gestegen prijzen van de rijst, over het weer, over verschillen in de westerse en moslim cultuur.

Die 9 oktober 2023 hebben we gepraat over de acties van Hamas in Israël waar de vrouwen afstand van namen. Hamas is niet hun voorbeeld van een goede moslimgemeenschap.

Ik heb in de 9 jaar dat ik dit werk doe en in de jaren dat mijn kinderen op een multi-culturele basisschool zaten nog nooit gesprekken gevoerd waarbij het haten van andere religies aan de orde kwam, echt nog nooit.

Zelfs de 2 vrouwen (moeders van vriendinnen van mijn dochter) waarmee ik diepgaandere gesprekken heb gevoerd hebben nooit ook maar enigszins laten merken dat het haten van andere religies onderdeel is van de islam. Echt heel vreemd dat jij elke keer als je met moslims praat die haat naar boven ziet komen.

Muurbloem1985 schreef op 09-11-2024 om 19:47:

[..]

Jij hebt echt geen idee hoe diep de jodenhaat bij moslims is he

Jij hebt echt geen idee hoe normaal de meeste moslims zijn hè? Er zullen moslims zijn die joden haten, dat geloof ik meteen maar om nou te zeggen dat moslims joden haten...... Dat geloof ik echt niet. De vrouwen waar ik mee werk, de gezinnen hier in de wijk, de verpleegkundigen die mijn schoonmoeder verzorgen het zijn hele normale mensen die zich onderscheiden door een hoofddoek te dragen en eerlijk is eerlijk, soms koken ze eten dat ik verschrikkelijk vind stinken maar dat is toch geen reden om ze te haten? Dan doe ik het raam even dicht tot de knoflooklucht is opgetrokken.

Bakblik schreef op 09-11-2024 om 19:51:

[..]

Ik heb wekelijks 2x contact met mensen uit andere culturen tijdens mijn vrijwilligerswerk. Een groot deel van de vrouwen waar ik mee werk zijn moslim.

We hebben een doel tijdens dat werk, we leren die vrouwen fietsen en zich veilig door het verkeer begeven. Tijdens het fietsen hebben we gesprekjes, over de kinderen, over de gestegen prijzen van de rijst, over het weer, over verschillen in de westerse en moslim cultuur.

Die 9 oktober 2023 hebben we gepraat over de acties van Hezbollah in Israël waar de vrouwen afstand van namen. Hezbollah is niet hun voorbeeld van een goede moslimgemeenschap.

Ik heb in de 9 jaar dat ik dit werk doe en in de jaren dat mijn kinderen op een multi-culturele basisschool zaten nog nooit gesprekken gevoerd waarbij het haten van andere religies aan de orde kwam, echt nog nooit.

Zelfs de 2 vrouwen (moeders van vriendinnen van mijn dochter) waarmee ik diepgaandere gesprekken heb gevoerd hebben nooit ook maar enigszins laten merken dat het haten van andere religies onderdeel is van de islam. Echt heel vreemd dat jij elke keer als je met moslims praat die haat naar boven ziet komen.

Hamas.

Chantal2022 schreef op 09-11-2024 om 20:03:

[..]

Hamas.

Dank dat is een suffe fout van mij.  Ik heb het aangepast in mijn bericht.  

Kan jij dat ook doen in het stuk dat je van mij gequote hebt? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.