Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Muurbloem1985 schreef op 09-11-2024 om 12:44:

[..]

Maar als je naar de reacties kijkt dan neemt 99% van de moslims geen afstand van wat er is gebeurd, altijd andere de schuld geven behalve zichzelf, dat zit er zo bij ingebakken. Heel veel moslims en hun medelopers weten geen eens wat zionisme is en wat het inhoudt, het is gewoon pure haat naar joden, net wat ik zeg de reacties op facebook en tictoc zeggen genoeg.

Waarom neem je social media als graadmeter? Social media is de baggerput van het land, het is niet eerlijk om te doen alsof dat de mening is van de moslimgemeenschap. Ook als het gaat om heel andere zaken dan zijn de reacties op social media om te janken en, gelukkig, niet wat de gemiddelde Nederlander vindt. 

Herfstappeltaart schreef op 09-11-2024 om 12:33:

[..]

Ik vind het sowieso niet slim om je informatie van sociale media te halen. Opruiing is waar Wilders van leeft.

Ik haal mijn informatie niet uit de sociale media dan zou ik nu een jodenhater zijn, ik zie alleen heel veel reacties  en ook filmpjes op tictoc (Ok misschien zit ik te veel op dat medium) waarbij mensen gewoon pure jodenhaters zijn, en dat zijn veelal mosims, dat valt niet te ontkennen, ze zijn trots op wat ze hebben "bereikt"

Nicole123 schreef op 09-11-2024 om 12:47:

[..]

Waarom neem je social media als graadmeter? Social media is de baggerput van het land, het is niet eerlijk om te doen alsof dat de mening is van de moslimgemeenschap. Ook als het gaat om heel andere zaken dan zijn de reacties op social media om te janken en, gelukkig, niet wat de gemiddelde Nederlander vindt.

Omdat het gevaar is dat mensen elkaar gaan ophitsen, het is niet zo onschuldig, dit is precies wat er tegen de Macabi supporters is gebeurd.

Muurbloem1985 schreef op 09-11-2024 om 12:49:

[..]

Omdat het gevaar is dat mensen elkaar gaan ophitsen, het is niet zo onschuldig, dit is precies wat er tegen de Macabi supporters is gebeurd.

Dat heb ik ook geschreven, dat ik het online haatzaaien en ophitsen een bijna net zo'n groot kwaad vind als het geweld dat eruit voortvloeit. Maar jij maakt ervan dat 99% van de moslims zo denkt en die conclusie kun je helemaal niet trekken. Social media is een baggerput, niet de gemiddelde mening. Niet in Nederland in het algemeen en niet van moslims. 

Nicole123 schreef op 09-11-2024 om 12:43:

[..]

Tegen mensen die oorlogen uitvechten moeten we niet tolerant zijn. Volgens mij is niemand dat ook. Tegen mensen met dezelfde afkomst die hier gewoon vreedzaam leven moeten we in mijn ogen wel tolerant zijn (of tolerant is dan eigenlijk een verkeerd woord, want dat gaat uit van iets fout doen). Dat zijn gewoon mensen, zoals jij en ik. Je sluit ook niet alle mannen bij voorbaat op omdat een gedeelte van hen pedofiel of crimineel is, toch?

Deze mensen worden hier wel als vluchteling opgevangen,  vervolgens gebeurt er dit: Vechtende Eritreeërs in Den Haag, wat speelt er? - https://nos.nl/l/2509485

Nicole123 schreef op 09-11-2024 om 12:51:

[..]

Dat heb ik ook geschreven, dat ik het online haatzaaien en ophitsen een bijna net zo'n groot kwaad vind als het geweld dat eruit voortvloeit. Maar jij maakt ervan dat 99% van de moslims zo denkt en die conclusie kun je helemaal niet trekken. Social media is een baggerput, niet de gemiddelde mening. Niet in Nederland in het algemeen en niet van moslims.

Ik heb anders nog heel weinig moslims afstand zien nemen van Hamas, ook van wat er 7 oktober 2023 is gebeurd, dan is er altijd een ja maaar, nooit van "wat erg voor de joodse slachtoffers".

Een willekeurige moslim het geweld in Amsterdam kwalijknemen is hetzelfde als een willekeurige Jood de bommen in Gaza kwalijknemen. Beide zou je niet moeten doen. Maak onderscheid tussen mensen die geweld plegen (of anderen ervoer aanzetten) en mensen die vreedzaam willen leven. Niet tussen mensen met afkomst/religie A en afkomst/religie B.

Muurbloem1985 schreef op 09-11-2024 om 12:54:

[..]

Ik heb anders nog heel weinig moslims afstand zien nemen van Hamas, ook van wat er 7 oktober 2023 is gebeurd, dan is er altijd een ja maaar, nooit van "wat erg voor de joodse slachtoffers".

Hoeveel moslims ken je en hoeveel zijn er daarvan pro en anti Hamas?

Nicole123 schreef op 09-11-2024 om 12:55:

Een willekeurige moslim het geweld in Amsterdam kwalijknemen is hetzelfde als een willekeurige Jood de bommen in Gaza kwalijknemen. Beide zou je niet moeten doen. Maak onderscheid tussen mensen die geweld plegen (of anderen ervoer aanzetten) en mensen die vreedzaam willen leven. Niet tussen mensen met afkomst/religie A en afkomst/religie B.

Dat is natuurlijk onzin, dan vergeet je wat er 7 oktober is gebeurd

[..]

Ik heb best wat moslims in mijn facebook  lijst, het enige wat er uit komt is "die vuile zionisten" nu hoor je ze wel maar als assad zijn eigen mensen vermoord of islamitische staat wandaden pleegt zijn ze stil.

Poezie schreef op 09-11-2024 om 12:53:

[..]

Deze mensen worden hier wel als vluchteling opgevangen, vervolgens gebeurt er dit: Vechtende Eritreeërs in Den Haag, wat speelt er? - https://nos.nl/l/2509485

En waren dat alle Eritreeers, of enkel een deel van hen? Als iemand als Joran van der Sloot zich misdraagt, wil jij daar dan op aangekeken worden omdat jij toevallig ook de Nederlandse nationaliteit hebt? Geweld moet je bestrijden, geen nationaliteiten of religies.

[..]

Hoeveel moslims ken jij die afstand hebben genomen van wat er afgelopen donderdag is gebeurd? We staan er weer goed op chapeau 

De integratie is mislukt. Zo simpel is het.

Als ik naar dat kleine stipje op de kaart kijk dat Israël is met al die enorm grote landen er omheen. 

Onvoorstelbaar dat die kleine David zoveel dapperder is dan al die Goliaths er omheen.

Journalist Mehdi Hassan heeft hier jaren geleden een artikel over geschreven:

"The Sorry Truth Is That the Virus of Anti-Semitism Has Infected the British Muslim Community

It pains me to have to admit this but anti-Semitism isn't just tolerated in some sections of the British Muslim community; it's routine and commonplace. Any Muslims reading this article - if they are honest with themselves - will know instantly what I am referring to. It's our dirty little secret." 

https://www.huffingtonpost.co.uk/mehdi-hasan/anti-semitism-british-muslim-community_b_2922013.html

Nicole123 schreef op 09-11-2024 om 12:58:

[..]

En waren dat alle Eritreeers, of enkel een deel van hen? Als iemand als Joran van der Sloot zich misdraagt, wil jij daar dan op aangekeken worden omdat jij toevallig ook de Nederlandse nationaliteit hebt? Geweld moet je bestrijden, geen nationaliteiten of religies.

Het waren er teveel. Dit soort onrust in een veilig land als Nederland is onacceptabel. Je kunt wel blijven hameren op: "het is maar een enkeling" maar dat is gezien deze berichtgeving helaas niet zo.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.