Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 


Denksport schreef op 27-09-2024 om 11:34:

[..]

Wappie 2.0

En waarom quote je dit bericht van vorig jaar eigenlijk?

Omdat ik het toevallig terugkeek en ik in het licht van de huidige escalatie opnieuw zoek ga naar de oorsprong? De meest interessante mogelijke wappie theorie is natuurlijk de bewering dat Netanyahu 7 oktober heeft laten gebeuren om een stok te hebben. Zoals ik hem nu bezig zie is hij goed op weg dat idee te steunen. Is er een goede verklaring gekomen waarom het niet is voorkomen?

Daglichtlamp schreef op 27-09-2024 om 11:46:

[..]

Misschien moet je er dan ook bij zeggen dat er vanuit Libanon ook al voorafgaand aan deze escalatie voortdurend raketten op Israël werden afgevuurd door Hezbollah. Zodat mensen uit noord Israël hebben moeten vluchten naar veiliger gebieden.

Dat is de reactie op het platgooien van Gaza toch?

Poezenmeisje schreef op 27-09-2024 om 12:18:

Sinds 8 oktober 2023 gooit Hezbollah ellende op Israël...

Ja, dat is 1 stap terug en vind ik helaas niet zo vreemd. Ik wil graag de film terugdraaien naar de echte oorsprong, wie gooide de eerste steen? Daar ben ik nog steeds niet goed in geslaagd. Maar wat ik wel jaaaaaren oppikte uit het nieuws is dat Israël onverminderd doorgaat met het illegaal toe eigenen van gebieden. Daar is de rest van de wereld het niet mee eens maar dat lapt N aan de laars.

Dit beleid kunnen ze voortzetten omdat ze militair met afstand de sterkste zijn en blijven.

De speech bij de VN is voorbij. Ergens wel vreemd dat iemand waartegen een arrestatiebevel is uitgevaardigd zo'n podium krijgt zonder gearresteerd te worden.

Ik lees net op NOS nieuws dat hij de antisemitisme kaart heeft getrokken als reactie op zijn arrestatiebevel. Begrijpt hij het echt niet of zet hij de joker in?

Beterhier schreef op 27-09-2024 om 16:39:

De speech bij de VN is voorbij. Ergens wel vreemd dat iemand waartegen een arrestatiebevel is uitgevaardigd zo'n podium krijgt zonder gearresteerd te worden.

Tja volgens mij was hij niet in een land dat aangesloten was bij het internationaal strafhof. Ik denk dat hij zijn reizen zorgvuldig plant.

Daglichtlamp schreef op 27-09-2024 om 17:32:

[..]

Tja volgens mij was hij niet in een land dat aangesloten was bij het internationaal strafhof. Ik denk dat hij zijn reizen zorgvuldig plant.

Het was in New York, dat is veilig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.