Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 


Hamas en de islamitische wereld geven geen zier om de bewoners van Gaza. Die mensen worden gewoon opgeofferd voor het heilige, hogere doel.

absor

absor

18-08-2024 om 11:35 Topicstarter

nou UNWRA is ook een wassen neus. Wat een treurigheid toch. we hebben als nederland gewoon rechtstreeks terreur gesubsidieerd 

absor schreef op 18-08-2024 om 11:35:

nou UNWRA is ook een wassen neus. Wat een treurigheid toch. we hebben als nederland gewoon rechtstreeks terreur gesubsidieerd

Wow, wat een ontdekking...

https://opiniez.com/2024/01/29/de-waarheid-over-unrwa-toont-de-leugens-van-sigrid-kaag/maaikevancharante/

12 van de 12.000 medewerkers werden verdacht banden te hebben met Hamas.

Lijkt me ook wat voorbarig om stellen dat we hiermee rechtstreeks het terrorisme hebben gefinancierd.


VN-onderzoek: nog geen bewijs dat UNRWA-leden banden met Hamas hadden | RTL Nieuws | RTL.nl

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/22/premier-de-croo-roept-buitenlandse-regeringen-op-steun-aan-unrwa/

En een aantal landen waaronder VK en Canada hebben hun steun inmiddels weer hervat.

Ik meen me te herinneren dat dit alles eerder ter sprake is geweest in dit topic.

 Blijft natuurlijk dat UNWRA die uitgaat van erfelijk vluchtelingenschap beter opgeheven kan worden. We hebben al de UNHCR voor vluchtelingen, die kan best ook verantwoordelijk zijn voor Palestijnse vluchtelingen.

Na ruim 70 jaar nog steeds vluchteling? Nog steeds zogenaamd uitzichtloos?

Gaza zag er mooi uit, waarom vernielt Hamas de boel voor zichzelf?

1200px-Vista_de_gaza.JPG

absor

absor

18-08-2024 om 16:57 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 18-08-2024 om 15:25:

12 van de 12.000 medewerkers werden verdacht banden te hebben met Hamas.

Lijkt me ook wat voorbarig om stellen dat we hiermee rechtstreeks het terrorisme hebben gefinancierd.


VN-onderzoek: nog geen bewijs dat UNRWA-leden banden met Hamas hadden | RTL Nieuws | RTL.nl

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/22/premier-de-croo-roept-buitenlandse-regeringen-op-steun-aan-unrwa/

En een aantal landen waaronder VK en Canada hebben hun steun inmiddels weer hervat.

Ik meen me te herinneren dat dit alles eerder ter sprake is geweest in dit topic.

Niet maar 12 van de 12000 helaas

absor schreef op 18-08-2024 om 16:57:

[..]

Niet maar 12 van de 12000 helaas

Zijn er ook betrouwbare linkjes die dat staven?

Zilver_gray schreef op 18-08-2024 om 15:25:

12 van de 12.000 medewerkers werden verdacht banden te hebben met Hamas.

Lijkt me ook wat voorbarig om stellen dat we hiermee rechtstreeks het terrorisme hebben gefinancierd.


VN-onderzoek: nog geen bewijs dat UNRWA-leden banden met Hamas hadden | RTL Nieuws | RTL.nl

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/22/premier-de-croo-roept-buitenlandse-regeringen-op-steun-aan-unrwa/

En een aantal landen waaronder VK en Canada hebben hun steun inmiddels weer hervat.

Ik meen me te herinneren dat dit alles eerder ter sprake is geweest in dit topic.

Herstel; 

UNWRA heeft ruim 30.000 medewerkers in dienst, geen idee hoe ik bij 12.000 kom 

Poezenmeisje schreef op 18-08-2024 om 16:35:

Na ruim 70 jaar nog steeds vluchteling? Nog steeds zogenaamd uitzichtloos?

Gaza zag er mooi uit, waarom vernielt Hamas de boel voor zichzelf?

1200px-Vista_de_gaza.JPG

In veel landen krijgen de kinderen en kleinkinderen van Palestijnse vluchtelingen niet de nationaliteit van het land waar ze worden geboren. Wat betekent dat je niet dezelfde rechten hebt als de staatsburger. Geloof me, Palestijn zijn in Libanon is geen pretje. En uiteraard spelen daar politieke motieven mee. Maar mijn kinderen voelen zich Palestijn, al hebben ze dankzij mij de Nederlandse nationaliteit.

En uitzichtloos, Gaza is natuurlijk al decennialang een openlucht gevangenis. Met dank aan Israël. En ja, dan moet er natuurlijk benoemd worden dat Hamas de scepter zwaait. Maar dat is, in mijn ogen, een monster dat Israël heeft geschapen. En nu zijn ze bezig een nog gruwelijker monster te scheppen. 

 Gaza is natuurlijk niet pas een openlucht gevangenis geworden toen Israël daar de controle kreeg. Daarvoor toen Egypte er de dienst uitmaakte was dat ook al zo.  En inderdaad, afstammelingen van Palestijnse vluchtelingen zouden gewoon burgers moeten kunnen worden van het land waarin ze al decennia leven.

absor

absor

18-08-2024 om 21:14 Topicstarter

Snoeske schreef op 18-08-2024 om 21:08:

[..]

In veel landen krijgen de kinderen en kleinkinderen van Palestijnse vluchtelingen niet de nationaliteit van het land waar ze worden geboren. Wat betekent dat je niet dezelfde rechten hebt als de staatsburger. Geloof me, Palestijn zijn in Libanon is geen pretje. En uiteraard spelen daar politieke motieven mee. Maar mijn kinderen voelen zich Palestijn, al hebben ze dankzij mij de Nederlandse nationaliteit.

En uitzichtloos, Gaza is natuurlijk al decennialang een openlucht gevangenis. Met dank aan Israël. En ja, dan moet er natuurlijk benoemd worden dat Hamas de scepter zwaait. Maar dat is, in mijn ogen, een monster dat Israël heeft geschapen. En nu zijn ze bezig een nog gruwelijker monster te scheppen.

Hamas het monster dat israel heeft geschapen? Nee dat ben ik niet eens.  Al quaida, hezbollah, boko haram enz enz ook allemaal schuld van israel dan?


dat de palestijnen op de westerlijke jordaanoever en in gaza zich wenden tot een terroristische organisatie, ja zeker, dat moet israel zich absoluut aanrekenen. 

Daglichtlamp schreef op 18-08-2024 om 21:13:

Gaza is natuurlijk niet pas een openlucht gevangenis geworden toen Israël daar de controle kreeg. Daarvoor toen Egypte er de dienst uitmaakte was dat ook al zo. En inderdaad, afstammelingen van Palestijnse vluchtelingen zouden gewoon burgers moeten kunnen worden van het land waarin ze al decennia leven.

De vraag is alleen of die Palestijnen dat willen? Ik zou het zelf echt niet willen. Ik zou willen terugkeren. En dan geldt voor heel veel mensen. Het recht op terugkeer, dat zit heel diep. En hopelijk komt die dag. 

Snoeske schreef op 18-08-2024 om 22:54:

[..]

De vraag is alleen of die Palestijnen dat willen? Ik zou het zelf echt niet willen. Ik zou willen terugkeren. En dan geldt voor heel veel mensen. Het recht op terugkeer, dat zit heel diep. En hopelijk komt die dag.

Ik denk dan aan de Molukkers in Nederland. Natuurlijk blijft er een verlangen naar waar ze vandaan komen, maar het merendeel van de inmiddels derde en vierde generatie beseft wel dat hun toekomst nu in Nederland ligt. We gaan deze mensen zeker niet nu nog steeds vluchtelingen noemen, terwijl UNWRA dat dus wel doet met Palestijnen van de derde en vierde generatie.

https://decorrespondent.nl/6595/nederland-haalde-66-jaar-geleden-duizenden-molukkers-naar-nederland-die-geschiedenis-doet-nog-steeds-pijn/d464f8b5-2335-04fe-3c36-f9ff7ea4545d

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.