Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 


Vandaag (of daar misschien gisteren) is het de joodse "Dag van de Liefde".

https://x.com/thesluis/status/1825537462573384066?t=-djvpc-2eWXOc1gUNYo1lA&s=19

Poezenmeisje schreef op 19-08-2024 om 23:17:

Vandaag (of daar misschien gisteren) is het de joodse "Dag van de Liefde".

https://x.com/thesluis/status/1825537462573384066?t=-djvpc-2eWXOc1gUNYo1lA&s=19

Hier is weer heel duidelijk dat noch de Joodse, noch de Palestijnse bevolking zit te wachten op deze ellende. En dit maakt de opmerking van Herman Brusselmans nog dommer. Alsof deze mensen of bijvoorbeeld Barbara Barend (ik noem maar even een willekeurige Jodin) er iets aan kan doen wat daar gebeurt.

Thora schreef op 20-08-2024 om 22:18:

[..]

Hier is weer heel duidelijk dat noch de Joodse, noch de Palestijnse bevolking zit te wachten op deze ellende. En dit maakt de opmerking van Herman Brusselmans nog dommer. Alsof deze mensen of bijvoorbeeld Barbara Barend (ik noem maar even een willekeurige Jodin) er iets aan kan doen wat daar gebeurt.

Hartverscheurend, letterlijk!

Teruggevonden! Vrede is hier al tientallen jaren normaal. Het zijn de machthebbers die onschuldigen opofferen en het voor vredelievende mensen kapot maken! 

https://nos.nl/collectie/13959/video/2495408-hier-leven-palestijnen-en-israeliers-vreedzaam-samen

https://nos.nl/artikel/2534003-israel-martelt-en-vernedert-palestijnen-in-detentiekamp-sde-teiman-geen-echte-mensen

Het leger heeft beloofd om onderzoek in te stellen, maar in Israël leiden de misdaden van militairen bijna nooit tot veroordelingen. Straffen zijn er nog niet uitgedeeld.

Steiner heeft weinig vertrouwen in het juridische systeem, want volgens haar staan in Israël veiligheidsoverwegingen altijd boven mensenrechten. "Ik had gehoopt dat Israëlische militairen zichzelf niet zouden verlagen tot de standaarden van terroristische organisaties", zegt Steiner. Als de aantijgingen van de groepsverkrachting kloppen, "dan hebben we een dieptepunt bereikt in de behandeling van Palestijnse gevangenen."

Wat zei ik? 

Ze doen precies hetzelfde als de terroristische organisaties waartegen ze zogenaamd vechten. Het enige verschil is dat deze etters niet gestraft worden, Palestijnen worden meteen afgeschoten of met gezin/ familie en al plat gebombardeerd (schuldig of niet). 

Israël is geen haar beter, dat verwachtte ik ook niet. Het is niet uit te staan hoe die geweldspiraal omhoog wordt gestuwd aan beide kanten. Vechtersbazen aan de macht. Ik word er echt niet goed van. Maar het is een groot probleem dat het collectief geheugen niet vergeet en vergeeft. Ik ga geen stabiele vrede meemaken. 

Beterhier schreef op 21-08-2024 om 14:55:

Israël is geen haar beter, dat verwachtte ik ook niet. Het is niet uit te staan hoe die geweldspiraal omhoog wordt gestuwd aan beide kanten. Vechtersbazen aan de macht. Ik word er echt niet goed van. Maar het is een groot probleem dat het collectief geheugen niet vergeet en vergeeft. Ik ga geen stabiele vrede meemaken.

Eens! 
Ik vraag me af of men zich ervan bewust is dat deze pijn aan beide kanten generaties lang blijft doorwerken. Laatst hoorde ik dat trauma 7(!) generaties lang kan doorwerken. Dit komt nooit meer goed.

Zilver_gray schreef op 21-08-2024 om 16:07:

[..]

Eens!
Ik vraag me af of men zich ervan bewust is dat deze pijn aan beide kanten generaties lang blijft doorwerken. Laatst hoorde ik dat trauma 7(!) generaties lang kan doorwerken. Dit komt nooit meer goed.

Dat is het laatste waar ze aan denken. De oorlog moet NU gewonnen worden toch? 7 generaties is wel heel lang, dan lijkt het mij echt naar de achtergrond. Nu lijkt me het al een mijlpaal als ze elkaar weer als mens zien zonder haat.

Harrs betekent dus geen ander beleid begrijp ik nu uit nieuwsberichten. Ik geloof wel dat er heel veel druk op Netanyahu wordt uitgeoefend om een deal te sluiten maar hij is niet voor rede vatbaar en dóór!

absor

absor

23-08-2024 om 12:02 Topicstarter

Beterhier schreef op 23-08-2024 om 11:54:

Harrs betekent dus geen ander beleid begrijp ik nu uit nieuwsberichten. Ik geloof wel dat er heel veel druk op Netanyahu wordt uitgeoefend om een deal te sluiten maar hij is niet voor rede vatbaar en dóór!

Israel kan in zijn eentje geen deal sluiten. Daar zijn twee voor nodig 

Beterhier schreef op 23-08-2024 om 11:54:

Harrs betekent dus geen ander beleid begrijp ik nu uit nieuwsberichten. Ik geloof wel dat er heel veel druk op Netanyahu wordt uitgeoefend om een deal te sluiten maar hij is niet voor rede vatbaar en dóór!

Nee Harris spreekt zich meer uit mbt Gazanen, maar het beleid zal niet veranderen.

absor schreef op 23-08-2024 om 12:02:

[..]

Israel kan in zijn eentje geen deal sluiten. Daar zijn twee voor nodig

Vanzelfsprekend. Zonder een enorme opsomming op te stellen. Netanyahu wordt onder druk gezet om zijn standpunten/ eisen bij te stellen. Dus de VS zien dat hij een deal in de weg staat. Zo las ik het nieuws.

Assita Kanko spreekt zich uit tegen glorificatie van terrorisme door europarlementsleden.

Deel van een interview.
 
https://x.com/Assita_Kanko/status/1827000956526952672?t=Myv68O2coZNlzoKBC6sEDw&s=19

Eerdere post.

https://x.com/Assita_Kanko/status/1825821988729852291?t=TUAdZdQmqvtqyTWOCI8qHg&s=19

Hamas is recognized as a terror Organization by the EU. However

@RimaHas, a left wing French member of the European Parliament, participated to a march in Jordan where participants honoured Hamas leader Ismail Haniyeh with slogans glorifying jihad and threatening to remove Jews from Jerusalem. Although she didn’t say these things herself, she was present and enthusiastic and I don’t see her condemning them.

Members cannot support terrorists. Members shall respect Parliament's dignity and shall not harm its reputation.

I think it is imperative that the European Parliament investigates Ms Rima Hassan’s presence in this pro-Hamas event.

Assita

Gaat het over “leden” of in het bijzonder over 1 persoon (lid)? Ik heb artikel gevonden waarin Rima Hassan uitleg geeft.

https://www.entrevue.fr/nl/enquete-accusee-a-tord-par-le-point-rima-hassan-refute-lhommage-a-haniyeh-et-les-autres-accusations-diffamatoires/

Rima Hassan, lid van het EP, wordt ten onrechte beschuldigd van het steunen van Hamas na haar deelname afgelopen vrijdag aan een demonstratie in Jordanië. Zij verduidelijkt haar standpunt en weerlegt de aantijgingen tegen haar. Gecontacteerd door Entrevue, beschrijft ze haar inzet voor de Palestijnse rechten en haar strijd tegen misverstanden in de media die haar echte strijd voor sociale rechtvaardigheid en intercultureel begrip verdoezelen. Diep getroffen door beschuldigingen van antisemitisme, die zij krachtig afwijst, benadrukt Rima Hassan de noodzaak om haar steun voor de mensenrechten te onderscheiden van elke vorm van haat.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.