Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Koko67
12-10-2023 om 19:49
Mija schreef op 12-10-2023 om 19:27:
[..]
‘Uit Islamitische hoek’; wie zijn dat? Is er ook een ‘hoek’ van mensen die vrouwelijke politici en opiniemakers bedreigen met verkrachting en moord? Komt dat uit de ‘witte heteromannen hoek’ Zullen we die hele groep dan ook maar eens onder een vergrootglas leggen? Of is dat niet wat je bedoelt?
Ik ken geen een vrouwelijke politica of opiniemaker die jaren en jaren beveiligd moet worden. Jij wel?
Zilver_gray
12-10-2023 om 19:50
Coreopsis schreef op 12-10-2023 om 19:20:
[..]
Ik denk dat ze verwijst naar een aantal smerige posts (ik tel er minimaal 5!) die nu gewist zijn en waar je als ik het me goed herinner een tijdelijke ban voor hebt gekregen. Jij stelt Hamas gelijk aan Palestijnen en gelijk aan moslims in het algemeen.
Of een van deze pareltjes:
[..]
[..]
[..]
[..]
Precies!
Deze bedoelde ik (was alleen te lui om ze tevoorschijn te toveren).
Miraval
12-10-2023 om 20:01
Doemijdieglazenbol schreef op 12-10-2023 om 19:43:
goed, als er 500 idioten in Wenen staan te juichen, zijn er in diezelfde stad ruim 215.000 NIET op die plek te juichen. Er wonen ruim 216.000 moslims in Wenen.
Ik vind het ongepazt hoe de discussie over een terroristische groep steeds naar “de moslims” in Europa wordt getrokken. Dat heeft met die oorlog weinig te maken. Een paar mensen vinden het kennelijk nodig om te juichen voor deze ellende, dat vind ik bizar en keur ik enorm af. Maar de conclusies die daar hier aan verbonden worden zijn ook absurd. Het zegt bijv niets over “hun” integratie. Behalve dat ze VVvMU op prijs stellen, kennelijk. Genoeg witte idioten die idiote dingen doen en roepen in de openbare ruimte en dat mag ook.
realiseer je dat er genoeg moslims ook hierheen zijn gekomen om te ontsnappen aan terreur.
Het klopt dat het gelukkig een minderheid is maar die minderheid is wel in staat een bepaalse meerderheid een gevoel van onveiligheid te geven. Als je alleen al kijkt naar mensen die van zichzelf geen doelwit willen maken door bijvoorbeeld een Israëlische vlag op te hangen. En owee wanneer je onder je eigen account een pro Israëlisch bericht wil plaatsen onder een nieuwsbericht op Facebook. Daar zijn de reacties echt verre van mild. En dat zijn allemaal mensen die gewoon lekker veilig hier in Nederland wonen en opgroeien he?
Waar komt die haat vandaan wanneer ze hier geboren zijn? Dat zou hetzelfde zijn zoals al eerder is gezegd in dit topic dat dit overeenkomt met nog steeds haat voelen jegens de Duitsers. Of de Spanjaarden als je het nog verder terug wilt voeren.
En nee, ik weiger te geloven dat het alleen moslims zijn die haat verspreiden want dat komt uit alle hoeken. Jodenhaat is niet alleen aan moslims voorbehouden. Maar ik zie wel een bepaalde teneur nu in Europa onder sommige moslims die ik persoonlijk wel wat verontrustend vind.
Moirmel
12-10-2023 om 20:16
Ondertussen al 450 kinderen en 250 vrouwen onder de Palestijnse slachtoffers.
Vraag me af hoe snel deze cijfers zullen stijgen als Israël voet bij stuk houdt wat betreft de nutsvoorzieningen.
Iemand info over de status van de Israëlische grondtroepen?
Nighttripper
12-10-2023 om 20:34
Miraval schreef op 12-10-2023 om 19:36:
[..]
Is het dan zo dat moskeeën dit niet zo snel naar buiten brengen? Misschien hebben ze daar dan wel een goed punt want door het niet erkennen van bedreigingen hebben de bedreigingen minder macht op een bepaalde manier.
Door het sluiten van de Joodse scholen erken je de bedreiging en neem je die serieus. (Je kunt misschien ook geen risico nemen natuurlijk) Maar wanneer je er niks mee doet en er geen ruchtbaarheid aan geeft is de bedreiging an sich zinloos...
Deze opvatting doet me denken aan de bekende uitspraak van een bekend politicus enige tijd terug. "Als Hamas vandaag de wapens neerlegt,is er morgen vrede.Als Israel vandaag de wapens neerlegt,bestaat het morgen niet meer".
Wat gechargeerd,maar denk wel met een grote kern van waarheid.
LMEK
12-10-2023 om 20:46
Nighttripper schreef op 12-10-2023 om 20:34:
[..]
Mwah...deze opvatting doet me terugdenken aan de bekende uitspraak van een bekend politicus enige tijd terug. "Als Hamas vandaag de wapens neerlegt,is er morgen vrede.Als Israel vandaag de wapens neerlegt,bestaat het morgen niet meer".
Mss wat gechargeerd,maar denk wel met een grote kern van waarheid.
Pure demagogie natuurlijk. We weten allemaal de de Israëlische regering tot de meest vreselijke dingen in staat is. Dat die vredelievend zijn is een belediging voor het gezonde verstand.
RaggedGull77
12-10-2023 om 20:52
"Als Hamas vandaag de wapens neerlegt,is er morgen vrede.Als Israel vandaag de wapens neerlegt,bestaat het morgen niet meer".
Fatah heeft de wapens neergelegd, maar heeft dat vrede gebracht? Ook op de West Bank, waar Fatah het voor het zeggen heeft in de Palestijnse gebieden, is Israel continu door blijven gaan met Palestijnen van hun land verdrijven en het bouwen van joodse nederzettingen.
Miraval
12-10-2023 om 22:04
https://www.geenstijl.nl/5173008/hoe-dan/
Nou. Dit is ook duidelijk genoeg.
redbulletje
12-10-2023 om 22:06
Miraval schreef op 12-10-2023 om 22:04:
https://www.geenstijl.nl/5173008/hoe-dan/
Nou. Dit is ook duidelijk genoeg.
Oh wow....
Zouden die mensen zich nu niet de ogen uit de kop schamen?
Malibu2
12-10-2023 om 22:12
[..]
Deze opvatting doet me denken aan de bekende uitspraak van een bekend politicus enige tijd terug. "Als Hamas vandaag de wapens neerlegt,is er morgen vrede.Als Israel vandaag de wapens neerlegt,bestaat het morgen niet meer".
Wat gechargeerd,maar denk wel met een grote kern van waarheid.
Helaas inderdaad met een grote kern van waarheid. De Islam leert dat Moslims moeten strijden tegen de Joden en ze moeten vermoorden voordat het laatste uur zal aanbreken.
Uit Sahih Muslim 2922:
"Abu Huraira reported Allah's Messenger (ﷺ) as saying:
The last hour would not come unless the Muslims will fight against the Jews and the Muslims would kill them until the Jews would hide themselves behind a stone or a tree and a stone or a tree would say: Muslim, or the servant of Allah, there is a Jew behind me; come and kill him; but the tree Gharqad would not say, for it is the tree of the Jews."
Ik zou echt willen dat het anders was, maar ze doen wat hun religie hen opdraagt en willen geen oplossing. Dat geven ze ook grif toe, zoals in dit filmpje te zien is (volgens mij zijn dit geen Hamas leden, maar wel mannen die weten wat de Islam leert):
https://x.com/Emily8275/status/1710658002179744195?t=K23nuSowRnJGWPcYFPNv8A&s=09
_Audrey
12-10-2023 om 22:28
Ik vind het topic maar lastig te volgen als er dingen als de integratie van moslims in Europa en nu bv weer zo'n motie in Rotterdam bijgehaald wordt.
Kan dat niet in een ander topic? Dan kan het hier over Israël gaan. Ik heb niet zoveel behoefte aan dat moslimbashen, maar misschien ligt het aan mij hoor. Dan lees ik voortaan hier niet meer.
Miraval
12-10-2023 om 22:32
_Audrey schreef op 12-10-2023 om 22:28:
Ik vind het topic maar lastig te volgen als er dingen als de integratie van moslims in Europa en nu bv weer zo'n motie in Rotterdam bijgehaald wordt.
Kan dat niet in een ander topic? Dan kan het hier over Israël gaan. Ik heb niet zoveel behoefte aan dat moslimbashen, maar misschien ligt het aan mij hoor. Dan lees ik voortaan hier niet meer.
Het heeft er toch juist direct mee te maken? En hoezo is de motie van Rotterdam moslim bashen? De betreffende partijen hadden ook heel goed tegen kunnen stemmen zoals Denk en Bij1 deden...
Maar goed ik denk dat ik me verder wat afzijdiger ga houden in dit topic. Heb het idee dat het meer pro palestijns is eerlijk gezegd. En dat is prima maar ik deel een andere mening omtrent deze terroristische aanslag, want in de kern is DAT waar dit topic om gaat.
_Audrey
12-10-2023 om 22:39
Miraval schreef op 12-10-2023 om 22:32:
[..]
Het heeft er toch juist direct mee te maken? En hoezo is de motie van Rotterdam moslim bashen? De betreffende partijen hadden ook heel goed tegen kunnen stemmen zoals Denk en Bij1 deden...
Maar goed ik denk dat ik me verder wat afzijdiger ga houden in dit topic. Heb het idee dat het meer pro palestijns is eerlijk gezegd. En dat is prima maar ik deel een andere mening omtrent deze terroristische aanslag, want in de kern is DAT waar dit topic om gaat.
Die motie is ook niet moslimbashen, maar er wordt inmiddels wel vanalles bijgesleept.
Maar goed, ik ga ook weer uit dit topic. Geen puf voor ook eigenlijk.
LMEK
12-10-2023 om 23:14
Malibu2 schreef op 12-10-2023 om 22:12:
[..]
Helaas inderdaad met een grote kern van waarheid. De Islam leert dat Moslims moeten strijden tegen de Joden en ze moeten vermoorden voordat het laatste uur zal aanbreken.
Uit Sahih Muslim 2922:
"Abu Huraira reported Allah's Messenger (ﷺ) as saying:
The last hour would not come unless the Muslims will fight against the Jews and the Muslims would kill them until the Jews would hide themselves behind a stone or a tree and a stone or a tree would say: Muslim, or the servant of Allah, there is a Jew behind me; come and kill him; but the tree Gharqad would not say, for it is the tree of the Jews."
Ik zou echt willen dat het anders was, maar ze doen wat hun religie hen opdraagt en willen geen oplossing. Dat geven ze ook grif toe, zoals in dit filmpje te zien is (volgens mij zijn dit geen Hamas leden, maar wel mannen die weten wat de Islam leert):
https://x.com/Emily8275/status/1710658002179744195?t=K23nuSowRnJGWPcYFPNv8A&s=09
Wat je hier probeert te doen is gewoon framing. Of je geeft opzettelijk geen uitgebreidere uitleg of je doet het omdat je de kennis ontbreekt. Ik denk dat je dit ergens gewoon vandaan copy-paste zonder erbij na te denken. Ten eerste is de Sahih Muslim niet het boek waar moslims uit leren, dat doen ze uit de Koran.Sahih Muslim is een verzameling overleveringen. Dus als je zegt dat de Islam leert om tegen de joden te vechten en je haalt Sahih Muslim aan als bron dan lieg je gewoon. Ten tweede gaat het laatste uur pas komen als de valse messias of Dajjal de joden in een oorlog tegen de islam opzet. Dan moeten de moslims om te overleven strijden tegen de joden en daar gaat Haddith 2922 over. En begrijp me niet verkeerd, zowel in de Koran, Tenach en de bijbel staan teksten die nu in deze tijd absoluut niet meer te verdedigen zijn. Maar als je dit zomaar neer plempt met de leugen dat de Islam die specifieke tekst leert dan ben je gewoon gevaarlijk bezig. En nogmaals ik ben geen moslim maar ik vind het gewoon niet kunnen dat je door middel van framing en leugens je punt wilt maken. Je lost er niks mee op en zorgt voor nog meer onderlinge haat en onbegrip.
redbulletje
12-10-2023 om 23:20
_Audrey schreef op 12-10-2023 om 22:28:
De jihad is uitgeroepen door een Hamas kopstuk, waardoor Nederlandse en Britse joodse school morgen gesloten blijven. Als dat hier niet ontopic is wat dan wel?