Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Ik vind het eigenlijk wel een mooie uitspraak. Ik hoor niet vaak iets over volkeren dat hun eigen mensen gewoon als levend schild gebruikt  en opoffert. Oke terwijl ik dit typ moet ik aan de Russen denken. Mensen zijn gewoon compleet gestoord. 

Daglichtlamp schreef op 10-10-2023 om 19:26:

[..]

Ik weet het in jouw optiek is het genoeg als 1 partij de wapens neer legt, dan wordt het vanzelf vrede of zo.

Nee, het is altijd goed om de schuld bij iemand anders te leggen en jezelf vrijwaren van elke vorm van schuld. Dat is de manier om bij elkaar te komen. Net alsof je tegen een vrouw zou zeggen ik wil je niet slaan maar je dwingt me daartoe. En als je echt van jezelf houdt stop je met me boos te maken zodat ik je niet meer hoe te slaan. Ach hou toch op. 

Daglichtlamp schreef op 10-10-2023 om 19:26:

[..]

Ik weet het in jouw optiek is het genoeg als 1 partij de wapens neer legt, dan wordt het vanzelf vrede of zo.

Is het nu in jouw optiek ook geoorloofd om de mensen uit het bezette gebied te steunen door miljarden voor hulp en wapens te sturen? Om de leiders van de bezetter te sanctioneren, al hun bezit te confisqueren en hun componisten en schrijvers en sporters te boycotten? Om de Palestijnen op te leiden om overweg te kunnen gaan met nieuwere wapens, tanks te leveren en vliegtuigen? 

Moet Israel zich eerst geheel terugtrekken? Moeten de Palestijnen hun mond dicht houden en hun land afstaan in ruil voor vrede? Wat is de oplossing volgens jou?

absor

absor

10-10-2023 om 19:56 Topicstarter

sorry maar ik heb steeds meer begrip voor het verhaal uit Genesis. God zag hoe slecht de mensen waren en spoelde het leeg met een grote vloed

ik denk steeds meer en vaker dat de enige oplossing is als alle mensen dood neer vallen.  

Ik snap niet hoe het kan dat Europa blijkbaar heel veel geld in Palestina heeft gepompt terwijl het geld gewoon bij terroristen terecht is gekomen ipv dat men er waterzuivering van gerealiseerd heeft. Hopelijk draait men de geldkraan naar dat soort gebieden nu dicht. 

absor schreef op 10-10-2023 om 19:56:

sorry maar ik heb steeds meer begrip voor het verhaal uit Genesis. God zag hoe slecht de mensen waren en spoelde het leeg met een grote vloed

ik denk steeds meer en vaker dat de enige oplossing is als alle mensen dood neer vallen.

Ik denk dat in dit soort tijden de ware aard van mensen naar boven komt en dat kan beide kanten op gaan. 

Zag net een X-post van BLM Chicago voorbijkomen die werkelijk waar om te kotsen was. Een afbeelding van een paratrooper, de Palestijnse vlag en de tekst "I stand with Palestine" en de tweet "That is all that is it!". Palestijnen stonden er niet om bekend paratroopers te gebruiken, maar deden dit wel bij de aanval op de rave party waarbij meer dan 200 mensen zijn afgeslacht. Dat steunen toont voor mij echt totale verdorvenheid aan, dat is duisternis. 

Ik hoor en lees gelukkig ook veel verhalen die me hoop geven. Hoe mensen elkaar helpen, soms met gevaar voor eigen leven en soms zelfs ten koste van hun eigen leven.

redbulletje schreef op 10-10-2023 om 20:06:

Ik snap niet hoe het kan dat Europa blijkbaar heel veel geld in Palestina heeft gepompt terwijl het geld gewoon bij terroristen terecht is gekomen ipv dat men er waterzuivering van gerealiseerd heeft. Hopelijk draait men de geldkraan naar dat soort gebieden nu dicht.

Vanuit de kant van Europa vind ik het ook een slechte zaak. De bedoeling zal vast goed zijn geweest, want wie wil niet dat alle mensen toegang hebben tot essentiële dingen als drinkwater? En daar wil ik graag aan meebetalen, maar dan ben ik er ook een voorstander van om een volgende geldstroom pas die kant op te laten gaan als het voorgaande doel daadwerkelijk gerealiseerd is. 

Voor wat betreft de Palestijnse kant blijf ik erop vastlopen  dat hun haat jegens Israël groter is dan de liefde voor hun eigen bevolking. Als je echt om je bevolking geeft, dan wil je dat er allereerst voldoende schoon drinkwater beschikbaar is. Dan wil je dat je eigen mensen in veiligheid leven. Dan gebruik je je eigen bevolking niet als menselijk schild. 

Malibu2 schreef op 11-10-2023 om 07:15:

[..]

Zag net een X-post van BLM Chicago voorbijkomen die werkelijk waar om te kotsen was. Een afbeelding van een paratrooper, de Palestijnse vlag en de tekst "I stand with Palestine" en de tweet "That is all that is it!". Palestijnen stonden er niet om bekend paratroopers te gebruiken, maar deden dit wel bij de aanval op de rave party waarbij meer dan 200 mensen zijn afgeslacht. Dat steunen toont voor mij echt totale verdorvenheid aan, dat is duisternis.

Wat mij betreft blijven we wel verschil maken tussen Palestijnen en Palestijnse Hamas. Klinkt als een detail maar taal is belangrijk in dit soort gevoelige en complexe dialogen. 

Iemand nog interesse in een poll afgelopen zomer gehouden door Palestinian Center for Policy and Survey Research?

www.pcpsr.org/sites/default/files/Poll%2088%20English%20full%20text%20June%202023.pdf

Naar beneden scrollen voor de vragen en antwoorden. Ik ben me rotgeschrokken.

Malibu2 schreef op 11-10-2023 om 07:37:

[..]

...

Voor wat betreft de Palestijnse kant blijf ik erop vastlopen dat hun haat jegens Israël groter is dan de liefde voor hun eigen bevolking. Als je echt om je bevolking geeft, dan wil je dat er allereerst voldoende schoon drinkwater beschikbaar is. Dan wil je dat je eigen mensen in veiligheid leven. Dan gebruik je je eigen bevolking niet als menselijk schild.

Ik denk dat je de wanhoop van de Palestijnen onderschat. Door mensenrechtenorganisaties wordt Gaza omschreven als de grootste openluchtgevangenis ter wereld. 
Welke toekomst hebben die jongeren? Met welke gevoelens kampen de ouderen die naar daar gedreven zijn? 

Malibu2 schreef op 11-10-2023 om 07:15:

[..]

Ik denk dat in dit soort tijden de ware aard van mensen naar boven komt en dat kan beide kanten op gaan.

Ik hoor en lees gelukkig ook veel verhalen die me hoop geven. Hoe mensen elkaar helpen, soms met gevaar voor eigen leven en soms zelfs ten koste van hun eigen leven.

Knip

redbulletje schreef op 11-10-2023 om 08:08:

[..]

[Quote verwijderd]

Heb je een linkje waarin duidelijk wordt dat ze sympathisant van de aanslagen zijn?

Ze hadden ook blauw en wit kunnen kiezen (of desnoods regenboog), maar ze bekennen overduidelijk kleur (rood/groen)
Meer duiding: https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-claudia-de-breij/

Libertine schreef op 11-10-2023 om 08:12:

[..]

Heb je een linkje waarin duidelijk wordt dat ze sympathisant van de aanslagen zijn?

Als je zelf even googlet, dan zal je zien dat verschillende lokale XR clubs zich achter de Palestijnen scharen, maar absoluut niet achter de terreuraanslagen van Hamas. In de optiek van Redbulletje zou ik ook een Hamas aanhanger zijn, omdat ik vind dat de Palestijnen ook rechten hebben.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.