Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elaine68 schreef op 24-07-2022 om 22:03:

Ach nee laat ook maar

Of die mensen die ooit typemachines maakten. Die hebben ook niet veel werk meer. Wasserettes idem dito. Dat heet vooruitgang: beroepen komen en gaan. Goede ondernemers spelen daar op in. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-07-2022 om 22:56

Friezinnetje schreef op 24-07-2022 om 20:53:

[..]

leuk, maar wat wil het kabinet wat de industrie gaat doen en wat de burgers.

Hier in ieder geval komende maatregelen voor diverse sectoren

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/innovatie/duurzaam-ondernemen/stikstofmaatregelen-in-jouw-sector-hoe-zit-het/

Die koeien geven alleen melk na de dracht/kalving. Ze worden ieder jaar geïnsemineerd en moeten dus bijna ieder jaar een kalf geven. 

Ik zag vanavond weer een hele kluit pro-boer-demonstranten op een viaduct over de snelweg staan joelen. Onnodig afleidend voor het verkeer vind ik het. Geen pop aan een gal dit keer gelukkig. Wel beter dan blokkeren en met tractoren op de snelweg rijden. Maar liever zie ik ze sowieso niet in de buurt van snelwegen. Als er ook maar één ongeluk gebeurt door zo'n actie, is het al veel te veel. Ga ergens anders demonstreren.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

25-07-2022 om 22:26

Ik krijg ook een beetje het idee dat er helemaal niet gesproken wordt, alleen maar geprotesteerd. Dat schiet natuurlijk niet op als je dingen anders geregeld wil hebben. En ze gaan echt niet dat hele plan van tafel vegen, maar misschien zijn aanpassingen wel mogelijk.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

25-07-2022 om 23:17

-knip- onnodig

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

26-07-2022 om 11:22

Volgens de Telegraaf wil een deel van de oppositie dat de Kamer terugkomt van reces om in de week van 15 augustus over de stikstofplannen te praten. Vraag me af waarom. Er is geen nieuwe informatie beschikbaar en die recessen zijn er niet voor niets. 

Thursday schreef op 26-07-2022 om 11:22:

Volgens de Telegraaf wil een deel van de oppositie dat de Kamer terugkomt van reces om in de week van 15 augustus over de stikstofplannen te praten. Vraag me af waarom. Er is geen nieuwe informatie beschikbaar en die recessen zijn er niet voor niets.

Omdat ze op hun doordrammerij terug moeten komen ipv de dictator uit te hangen en dan 2 maanden op vakantie te gaan. Dat mag ook wel over andere onderwerpen trouwens. 

Thursday schreef op 26-07-2022 om 11:22:

Nou inderdaad zeg, waar moet je het dan over hebben? Laat de boerenpartijen eerst maar eens in gesprek met Remkes en dan weer verder kijken. Of als er inderdaad nieuwe informatie is. Wat een gedram zeg. 

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

26-07-2022 om 11:32

redbulletje schreef op 26-07-2022 om 11:24:

[..]

Omdat ze op hun doordrammerij terug moeten komen ipv de dictator uit te hangen en dan 2 maanden op vakantie te gaan. Dat mag ook wel over andere onderwerpen trouwens.

Tja, iedereen heeft vakantie nodig, ook politici en ook medewerkers van ministeries en de Tweede Kamer. Zo’n gedwongen stop is alleen maar gezond voor mensen die onder enorme druk werken. 

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

26-07-2022 om 11:40

MeganRapinoe schreef op 26-07-2022 om 11:28:

[..]

Nou inderdaad zeg, waar moet je het dan over hebben? Laat de boerenpartijen eerst maar eens in gesprek met Remkes en dan weer verder kijken. Of als er inderdaad nieuwe informatie is. Wat een gedram zeg.

Het vuurtje weer even aanwakkeren over de ruggen van de boeren heen. 

Thursday schreef op 26-07-2022 om 11:32:

[..]

Tja, iedereen heeft vakantie nodig, ook politici en ook medewerkers van ministeries en de Tweede Kamer. Zo’n gedwongen stop is alleen maar gezond voor mensen die onder enorme druk werken.

Ik vind sowieso dat de politiek onder belachelijke druk werkt wat niet gezond is en slecht voor de besluitvorming. Al die debatten die tot diep in de nacht doorgaan. Als je weet wat vermoeidheid doet met je beoordelingsvermogen, is het dus onmogelijk dat daar iets zinnig uitkomt. 

Van mij mogen ze die voor-de-buhne-debatten ook echt schrappen. Niet bij elk akkefietje in de samenleving weer een (spoed)debat aanvragen waar niks echt besloten hoeft te worden, maar waar politieke partijen vooral even een filmpje kunnen maken voor hun socials. Volgens mij kan 20% van de debatten geschrapt worden. En als we dan ook nog een roulatiesysteem maken waarbij partijen omstebeurt als eerste mogen en als je als partij niks nieuws hebt te melden je alleen maar mag zeggen: +1 voor de standpunten van partij zus en zo. Dat zou een hoop tijd schelen. Essentiële tijd om écht aan vooruitgang van dit aan te werken. 

Dat was ik destijds wel met Omtzigt eens: de Kamer spendeert veel te veel tijd aan debatten en veel te weinig aan verbetering van het land.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

26-07-2022 om 11:52

MeganRapinoe schreef op 26-07-2022 om 11:42:

[..]

Ik vind sowieso dat de politiek onder belachelijke druk werkt wat niet gezond is en slecht voor de besluitvorming. 

(…)

Dat was ik destijds wel met Omtzigt eens: de Kamer spendeert veel te veel tijd aan debatten en veel te weinig aan verbetering van het land. 

Omtzigt is nota bene een van de initiatiefnemers van deze debataanvraag 

Verder helemaal met je eens. 

Thursday schreef op 26-07-2022 om 11:52:

[..]

Omtzigt is nota bene een van de initiatiefnemers van deze debataanvraag

Verder helemaal met je eens.

Serieus? Tja, die man moet natuurlijk ook zichzelf promoten nu hij een eigen partij is......jammer dat iedereen toch altijd in die valkuil trapt. 

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

26-07-2022 om 12:11

MeganRapinoe schreef op 26-07-2022 om 12:01:

[..]

Serieus? Tja, die man moet natuurlijk ook zichzelf promoten nu hij een eigen partij is......jammer dat iedereen toch altijd in die valkuil trapt.

Ben zeer benieuwd hoe hij verdergaat na deze kabinetsperiode. Van der Plas wil hem graag inlijven…

MeganRapinoe schreef op 26-07-2022 om 12:01:

[..]

Welke valkuil?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.