Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
Daglichtlamp
27-07-2022 om 21:36
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/bedreigde-burgemeester-ik-blijf-proberen-die-vlaggen-weg-te-krijgen-maar-ik-ga-niet-de-veiligheid-van-mijn-mensen-in-de-waagschaal-stellen~bb37dbc9/
De gemeente Oldebroek staat achter de boeren, toch heeft juist deze burgemeester te maken met bedreigingen.
Ondertussen hangen er in Oldebroek nog wel overal omgekeerde vlaggen.
‘Door de intimidatie en bedreigingen wordt het heel lastig voor ons om te doen wat er van een lokale overheid verwacht mag worden. Hoe moet ik vlaggen uit een lantaarnpaal halen als ik daarvoor het gereedschap niet kan krijgen? Ik ga niet zelf op een ladder staan. Natuurlijk ga ik uitzoeken of het mogelijk is die vlaggen alsnog weg te krijgen. Tegelijkertijd weiger ik de veiligheid van mijn mensen in de waagschaal stellen.’
Voorlopig trekken de mensen achter de intimidaties en bedreigingen dus aan het langste eind.
‘Ja en dat vind ik een zeer zorgelijke constatering.’
WickedCurlew89
27-07-2022 om 21:46
Paracelsus schreef op 27-07-2022 om 20:42:
[..]
De wens is de vader van de gedachte.
Ja, zo werkt dat. Voorbeelden te over.
Over een tijdje is men massaal over iets anders verontwaardigd. Dan hangt HvN een microfoon uit het raam en vindt ‘de Nederlander’ dat een andere one issue splinterpartij het allemaal gaat oplossen. Totdat men in het stemhokje toch maar weer voor het vertrouwde kiest.
ZanyHeron88
27-07-2022 om 21:50
Hetvrijewoord schreef op 27-07-2022 om 21:46:
[..]
Ja, zo werkt dat. Voorbeelden te over.
Over een tijdje is men massaal over iets anders verontwaardigd. Dan hangt HvN een microfoon uit het raam en vindt ‘de Nederlander’ dat een andere one issue splinterpartij het allemaal gaat oplossen. Totdat men in het stemhokje toch maar weer voor het vertrouwde kiest.
We gaan het zien.
WickedCurlew89
27-07-2022 om 21:50
Friezinnetje schreef op 27-07-2022 om 20:39:
[..]
kijk het even terug,
Wordt het genoemd? Anders vind ik het zonde van de tijd. HvN is nou niet iets wat ik vrijwillig ga zitten kijken. Als het een eigen onderzoekje is hecht ik er al helemaal geen waarde aan. Raar maar waar.
Friezinnetje
27-07-2022 om 21:51
Hetvrijewoord schreef op 27-07-2022 om 21:50:
[..]
Wordt het genoemd? Anders vind ik het zonde van de tijd. HvN is nou niet iets wat ik vrijwillig ga zitten kijken. Als het een eigen onderzoekje is hecht ik er minder waarde aan.
kijk even terug, dat zei ik al eerder en Moxxie heeft zelfs geschreven hoever in het filmpje.
WickedCurlew89
27-07-2022 om 21:57
Friezinnetje schreef op 27-07-2022 om 21:51:
[..]
kijk even terug, dat zei ik al eerder en Moxxie heeft zelfs geschreven hoever in het filmpje.
Nah. Geen zin in.
GlamorousGuanaco18
27-07-2022 om 21:57
Ik geloof dat onderzoek van HvN wel. Het is een representatief onderzoek onder 3500 mensen. Ik geloof ook de onderzoeken die andere percentages laten zien. Ook bij peilingen voor de Tweede Kamer zie je dat die heel erg kunnen verschillen.
Wel denk ik dat door de acties van vandaag de steun aan de boeren zal afnemen.
Hoe dan ook: een aanzienlijk deel van de Nederlanders steunt de boeren. Ik snap dat niet, maar er zijn tegenwoordig wel meer dingen die ik niet snap.
Friezinnetje
27-07-2022 om 22:00
Hetvrijewoord schreef op 27-07-2022 om 21:57:
[..]
Nah. Geen zin in.
nou, dan niet, maar dan ook geen meningen erover.
Empowered
27-07-2022 om 22:01
Friezinnetje schreef op 27-07-2022 om 20:40:
maar goed, jullie denken dat jullie gelijk hebben, ik en nog een paar denken er anders over.
Ga lekker door met boeren bashen en alle andere domkoppen in de wereld. Als jullie zo in het leven willen staan, ga je gang.
Jij staat wel achter het bedreigen van aannemers, het dumpen van asbest, het in brand steken van bermen, politici bedreigen bij hun huis, de kinderen van politici uitmaken voor "pussies", het veroorzaken van verkeersinfarcten enzovoort?
Friezinnetje
27-07-2022 om 22:02
Thursday schreef op 27-07-2022 om 21:57:
Ik geloof dat onderzoek van HvN wel. Het is een representatief onderzoek onder 3500 mensen. Ik geloof ook de onderzoeken die andere percentages laten zien. Ook bij peilingen voor de Tweede Kamer zie je dat die heel erg kunnen verschillen.
Wel denk ik dat door de acties van vandaag de steun aan de boeren zal afnemen.
Hoe dan ook: een aanzienlijk deel van de Nederlanders steunt de boeren. Ik snap dat niet, maar er zijn tegenwoordig wel meer dingen die ik niet snap.
de steun voor de acties is ook achteruit gegaan, maar 73% staat achter de boeren en is het niet eens met hoe de boeren alles afgepakt wordt
Friezinnetje
27-07-2022 om 22:02
Empowered schreef op 27-07-2022 om 22:01:
[..]
Jij staat wel achter het bedreigen van aannemers, het dumpen van asbest, het in brand steken van bermen, politici bedreigen bij hun huis, de kinderen van politici uitmaken voor "pussies", het veroorzaken van verkeersinfarcten enzovoort?
nee, en dat heb ik al enkele malen gezegd, zelf vanavond nog. even goed lezen
WickedCurlew89
27-07-2022 om 22:04
Friezinnetje schreef op 27-07-2022 om 22:00:
[..]
nou, dan niet, maar dan ook geen meningen erover.
Bijzondere reactie. Nieuwe moderator?
Friezinnetje
27-07-2022 om 22:05
Hetvrijewoord schreef op 27-07-2022 om 22:04:
[..]
Bijzondere reactie. Nieuwe moderator?
als jij niet terug wilt kijken of lezen, dan kun j er ook geen mening over hebben toch?