Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
Friezinnetje
27-07-2022 om 20:32
Moxxie schreef op 27-07-2022 om 20:27:
[..]
Ik heb het gecheckt, uitzending 27 juli 2022 - vroeg, 3:40. Daar wordt gezegd wat Friezinnetje zei. Had je zelf ook kunnen doen natuurlijk, in plaats van lekker makkelijk een ander beschimpen.
dank u
Rondstruiner
Paracelsus schreef op 27-07-2022 om 19:54:
[..]
Dir gaat puur om de acties. Ik vermoed dat mensen niet achter de dit soort acties ( slopen / blokkeren ) staan, maar wel achter de boeren staan. Aangezien de BBB nog steeds groeit in de peilingen, verpesten deze acties gelukkig niets voor de boeren die zich netjes gedragen.
In dat onderzoek van I&O waar de NOS naar verwijst staat dat 70% begrip heeft voor de boeren (en dat de meerderheid de acties dus afkeurt). Ik denk dat het getal van HvN van 75% ook zoiets is. Begrip hebben voor is echter niet hetzelfde als achter de boeren staan, of ze steunen. Ik heb ook wel begrip voor de boeren.
NippyDunlin42
Friezinnetje schreef op 27-07-2022 om 20:29:
https://www.hartvannederland.nl/uitzendingen
Kijk maar even terug in de nieuwsuitzending van vandaag om 17.15 uur
En dan wel helemaal tot het einde kijken. 63% tegen de akties van vandaag, maar 73% steunt de boeren
Knip, provoceren
WickedCurlew89
27-07-2022 om 20:33
Volgens een onderzoek van Hart van Nederland of een onderzoeksbureau?
Sowieso zijn de peilingen niet interessant, over een tijdje is er weer wat anders dat de aandacht vraagt. Verder zijn peilingen geen daadwerkelijke stemmen waar het om het echie gaat.
Friezinnetje
27-07-2022 om 20:34
Elaine68 schreef op 27-07-2022 om 20:30:
[..]
Ik geloof de cijfers van HvN niet. Ik vroeg wie dat onderzocht had. Toen ging ik zelf googelen. En kwam ik hele andere cijfers tegen. Ik beschimp verder niemand. Ja, die 90% die de boeren zelf op hun borden zetten, daar moest ik wel om lachen.
tuurlijk geloof je ze niet, het zal wel eens zo zijn, dat iets wat positief voor de boeren is, wel geloofd wordt.
Oh wee als er een linkje gedeeld wordt, waarvan ik of iemand anders zegt dat het niet klopt, dan zijn we complotdenkers, wappies enz.
WickedCurlew89
27-07-2022 om 20:38
Friezinnetje schreef op 27-07-2022 om 20:34:
[..]
tuurlijk geloof je ze niet, het zal wel eens zo zijn, dat iets wat positief voor de boeren is, wel geloofd wordt.
Oh wee als er een linkje gedeeld wordt, waarvan ik of iemand anders zegt dat het niet klopt, dan zijn we complotdenkers, wappies enz.
Onder welke groep is het onderzoek gehouden? Hoeveel mensen? Etc. etc.
Friezinnetje
27-07-2022 om 20:39
Hetvrijewoord schreef op 27-07-2022 om 20:38:
[..]
Onder welke groep is het onderzoek gehouden? Hoeveel mensen? Etc. etc.
kijk het even terug,
NippyDunlin42
27-07-2022 om 20:40
Friezinnetje schreef op 27-07-2022 om 20:34:
[..]
Geloof jij het? Echt?! Google eens zelf dan.
Ik heb tegen heel veel boeren niks hoor, alleen tegen boeren die hun kont tegen de krib gooien en niet links- of rechtsom willen. Ik vermoed dat dat misschien wel een meerderheid is in de zin van bezit of aandeel in de veesector, maar ik denk ook dat het qua aantal misschien wel een minderheid is.
Oh ik zag dat er 1 bericht van mij weg gehaald is, klopt dat? Omdat ik dacht dat je meervoud gebruikte.
Littledragon
Moxxie schreef op 27-07-2022 om 20:27:
[..]
Ik heb het gecheckt, uitzending 27 juli 2022 - vroeg, 3:40. Daar wordt gezegd wat Friezinnetje zei. Had je zelf ook kunnen doen natuurlijk, in plaats van lekker makkelijk een ander beschimpen.
het is wel gezegd, of het waar is is een tweede. Overigens is die uitspraak een beetje ‘wij van wc-eend’.
Friezinnetje
maar goed, jullie denken dat jullie gelijk hebben, ik en nog een paar denken er anders over.
Ga lekker door met boeren bashen en alle andere domkoppen in de wereld. Als jullie zo in het leven willen staan, ga je gang.
Friezinnetje
27-07-2022 om 20:42
Littledragon schreef op 27-07-2022 om 20:40:
[..]
het is wel gezegd, of het waar is is een tweede. Overigens is die uitspraak een beetje ‘wij van wc-eend’.
ik heb he tniet over 90% maar over 73 % en niet vanuit de boeren zelf maar vanuit een peiling. Wel de juiste informatie dan zoeken
ZanyHeron88
Hetvrijewoord schreef op 27-07-2022 om 20:33:
Volgens een onderzoek van Hart van Nederland of een onderzoeksbureau?
Sowieso zijn de peilingen niet interessant, over een tijdje is er weer wat anders dat de aandacht vraagt. Verder zijn peilingen geen daadwerkelijke stemmen waar het om het echie gaat.
De wens is de vader van de gedachte.
NippyDunlin42
Van mij mag Schiphol ook best kleiner worden hoor, ten gunste van een boer.
Knip, provoceren
Waarschuwing: ik heb duidelijk gevraagd om de discussie on topic te houden. Waar nodig zullen reacties verwijderd en maatregelen genomen worden. Vanaf nu niet alleen on topic blijven, maar ook respectvol naar elkaar en over boeren. Als dit niet mogelijk blijkt, zal een ban volgen.
Moxxie
27-07-2022 om 21:36
Littledragon schreef op 27-07-2022 om 20:40:
[..]
Waarom haal je dit er nu bij? Andere omroep en ander onderwerp, dit gaat over de protesten. En hoezo wij van wc eend?