Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Met huidige droogte iets in de fik steken, dan loop je moedwillig het risico op hele grote branden. Ook mest asbest op de weg, dat is voor niemand gezond en als dit het land op waait, kan het agrarische producten vervuilen.
Ik heb de indruk dat de boeren die dit doen bezig zijn met tactiek van de verschroeide aarde, als mijn land/werk afgenomen wordt, mag niemand het meer.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tactiek_van_de_verschroeide_aarde

ZanyHeron88

ZanyHeron88

27-07-2022 om 20:08

Auwereel schreef op 27-07-2022 om 19:59:

Met huidige droogte iets in de fik steken, dan loop je moedwillig het risico op hele grote branden. Ook mest asbest op de weg, dat is voor niemand gezond en als dit het land op waait, kan het agrarische producten vervuilen.
Ik heb de indruk dat de boeren die dit doen bezig zijn met tactiek van de verschroeide aarde, als mijn land/werk afgenomen wordt, mag niemand het meer.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tactiek_van_de_verschroeide_aarde

Dat zal wel meevallen hoor  de asbest is natuurlijk niet zo fraai en we weten ook niet of dit bewust gedaan is.

Maar het is niet zo dat je niets meer met land/ grond kunt als er een brandje overheen gegaan is. 

Brandje? Heb je gezien in Spanje en Frankrijk wat er kan gebeuren als brand om zich heen slaat? Alles is gortdroog en blussen zal wel niet mogen, want bij  troep opruimen ben je ook een NSBer.

Trouwens, wie zegt dat brand beperkt blijft tot grond? 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

27-07-2022 om 20:19

Friezinnetje schreef op 27-07-2022 om 19:56:

[..]

jij moet eens even ophouden op deze manier te forummen. In mijn tekst staat precies waar ik dit vandaan heb. Gadverdamme wat ben jij een kleinzielig persoontje zeg. Bah. Al meerdere van je posts zijn verwijderd en toch ga je maar door.

Jij bent op de persoon bezig, lijkt mij niet bevorderlijk voor het topic. 

Hetvrijewoord schreef op 27-07-2022 om 20:19:

[..]

Jij bent op de persoon bezig, lijkt mij niet bevorderlijk voor het topic.

nee, iedereen voor domkop ed uitmaken, dat is een goeie bijdrage

NippyDunlin42

NippyDunlin42

27-07-2022 om 20:21

Friezinnetje schreef op 27-07-2022 om 19:56:

[..]

jij moet eens even ophouden op deze manier te forummen. In mijn tekst staat precies waar ik dit vandaan heb. Gadverdamme wat ben jij een kleinzielig persoontje zeg. Bah. Al meerdere van je posts zijn verwijderd en toch ga je maar door.

Zijn mijn posts verwijderd? Daar weet ik niks van.

Er staat misschien wel waar je het vandaan hebt maar ik lees andere cijfers.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

27-07-2022 om 20:22

Auwereel schreef op 27-07-2022 om 20:16:

Brandje? Heb je gezien in Spanje en Frankrijk wat er kan gebeuren als brand om zich heen slaat? Alles is gortdroog en blussen zal wel niet mogen, want bij troep opruimen ben je ook een NSBer.

Trouwens, wie zegt dat brand beperkt blijft tot grond?

Ons land is compleet anders als Spanje en Frankrijk. Wij hebben niet eindeloos veel bossen en bergen.  Ons land bestaat grotendeels uit vlak land , met veel weilanden en weinig bos. 

Elaine68 schreef op 27-07-2022 om 20:21:

[..]

Zijn mijn posts verwijderd? Daar weet ik niks van.

Er staat misschien wel waar je het vandaan hebt maar ik lees andere cijfers.

dan moet je beter lezen. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

27-07-2022 om 20:23

Friezinnetje schreef op 27-07-2022 om 20:21:

[..]

nee, iedereen voor domkop ed uitmaken, dat is een goeie bijdrage

Knip, provoceren 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

27-07-2022 om 20:26

Het valt allemaal wel mee, nou gelukkig dan maar.
Fikkie stoken, je kankerverwekkende troep illegaal op de openbare weg dumpen, de mensen die dat voor je gaan opruimen bedreigen. Niets aan het handje, mensen.

Elaine68 schreef op 27-07-2022 om 20:23:

[..]

[Quote verwijderd]

Ik heb het gecheckt, uitzending 27 juli 2022 - vroeg, 3:40. Daar wordt gezegd wat Friezinnetje zei. Had je zelf ook kunnen doen natuurlijk, in plaats van lekker makkelijk een ander beschimpen.

https://www.hartvannederland.nl/uitzendingen

NippyDunlin42

NippyDunlin42

27-07-2022 om 20:27

Hetvrijewoord schreef op 27-07-2022 om 20:26:

Het valt allemaal wel mee, nou gelukkig dan maar.
Fikkie stoken, je kankerverwekkende troep illegaal op de openbare weg dumpen, de mensen die dat voor je gaan opruimen bedreigen. Niets aan het handje, mensen.

Knip, provoceren 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

27-07-2022 om 20:29

Paracelsus schreef op 27-07-2022 om 20:22:

[..]

Ons land is compleet anders als Spanje en Frankrijk. Wij hebben niet eindeloos veel bossen en bergen. Ons land bestaat grotendeels uit vlak land , met veel weilanden en weinig bos.

* dan

Wij hebben hier in Nederland ook flinke heidebranden gehad bijvoorbeeld, dat was geen lolletje. Rookt ook wat meer dan houtkachels.

Kijk maar even terug in de nieuwsuitzending van vandaag om 17.15 uur
En dan wel helemaal tot het einde kijken. 63% tegen de akties van vandaag, maar 73% steunt de boeren

NippyDunlin42

NippyDunlin42

27-07-2022 om 20:30

Moxxie schreef op 27-07-2022 om 20:27:

[..]

Ik heb het gecheckt, uitzending 27 juli 2022 - vroeg, 3:40. Daar wordt gezegd wat Friezinnetje zei. Had je zelf ook kunnen doen natuurlijk, in plaats van lekker makkelijk een ander beschimpen.

Ik geloof de cijfers van HvN niet. Ik vroeg wie dat onderzocht had. Toen ging ik zelf googelen. En kwam ik hele andere cijfers tegen. Ik beschimp verder niemand. Ja, die 90% die de boeren zelf op hun borden zetten, daar moest ik wel om lachen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.