Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
Zorroo
27-07-2022 om 09:49
"Geen politie
De politie Midden-Nederland laat weten niet aanwezig te zijn bij de acties op de snelwegen. De politie zegt dat inzet daar niet noodzakelijk is en dat Rijkswaterstaat zorgt voor het vrijmaken van de snelwegen."
Verbijsterend
GlamorousGuanaco18
27-07-2022 om 09:52
Zorroo schreef op 27-07-2022 om 09:49:
"Geen politie
De politie Midden-Nederland laat weten niet aanwezig te zijn bij de acties op de snelwegen. De politie zegt dat inzet daar niet noodzakelijk is en dat Rijkswaterstaat zorgt voor het vrijmaken van de snelwegen."
Verbijsterend
Als de Tweede Kamer dan toch zo nodig van reces moet terugkomen, laat het dan dáárover gaan. Zeker geen debat over de stikstofplannen, zoals Omtzigt en Van der Plas plus de SP en populistisch rechts willen. Dat zou idioot zijn, nu de boerenorganisaties opnieuw hebben laten weten niet met Johan Remkes om de tafel te willen. Ze willen dus wel terroriseren maar niet praten
Doemijdieglazenbol
27-07-2022 om 09:54
Thursday schreef op 27-07-2022 om 09:19:
Er zijn nog steeds mensen die deze manier van actievoeren steunen. Zie de social media van RTV Drenthe. Er komt daar nu wel ietsje meer tegengas, maar die mensen worden wel weer meteen geïntimideerd door de schreeuwers. (Dat zijn dan weer voornamelijk mensen die niet kunnen spellen en nog geen normale zin kunnen formuleren.)
Waarom vind je het relevant om dit te vermelden?
GlamorousGuanaco18
27-07-2022 om 09:56
Doemijdieglazenbol schreef op 27-07-2022 om 09:54:
[..]
Waarom vind je het relevant om dit te vermelden?
Het is een constatering. Waarom vind je het relevant om mij dit te vragen?
Doemijdieglazenbol
27-07-2022 om 10:00
Thursday schreef op 27-07-2022 om 09:56:
[..]
Het is een constatering. Waarom vind je het relevant om mij dit te vragen?
Omdat het denigrerend op mij overkomt. Er zijn eerder dit draadje een paar mensen met veel bombarie vertrokken uit dit draadje, volgens mij onder meer omdat “pro-boeren” volgens hen als dom weggezet werden. En ik vroeg me af of dit een (mogelijk onbedoeld) voorbeeld was.
GlamorousGuanaco18
27-07-2022 om 10:11
Doemijdieglazenbol schreef op 27-07-2022 om 10:00:
[..]
Omdat het denigrerend op mij overkomt. Er zijn eerder dit draadje een paar mensen met veel bombarie vertrokken uit dit draadje, volgens mij onder meer omdat “pro-boeren” volgens hen als dom weggezet werden. En ik vroeg me af of dit een (mogelijk onbedoeld) voorbeeld was.
Nee, pro-boer staat zeker niet gelijk aan dom. Maar kijk gewoon eens bij die reacties. Dat is echt niet normaal:
wie heeft remkes aan gesteld jaaa den haag Jaaa jij weet exht niet waar je het over hebt man ze wouden met de boeren in gesprek jaaa dus als ze dat hadden gedaan hadden den haag en de boeren samen iemand aangesteld en niet alleen den haag want dan had remkes het niet geworden dus ik lach maar een beetje en dan nog zeggen dat je voor boereb bent nou heb net men hond gevraagd maar die gelooft er niks van
Om maar even een voorbeeld te geven. Of, in reactie op mensen die het wagen om wat tegengas te geven:
nee joh jij gaat het winnen met die Judas in Den Haag met zijn moslimmeisje
daarom wordt het tijd dat jij de boeren ook steund want met zijn allen krijgen we deze Haagse beulen weg
GlamorousGuanaco18
27-07-2022 om 10:22
Misschien doe ik inderdaad denigrerend. Mijn frustratie over het onbenul van deze mensen is momenteel heel groot. Deze mensen laten zich voor het karretje spannen van lui die er bewust op uit zijn om onze samenleving te ontwrichten. Zie het artikel in de Volkskrant dat ik eerder vandaag plaatste. Als je dan leest wat er allemaal wordt uitgekraamd gaan de rillingen over mijn rug.
Zorroo
27-07-2022 om 10:34
Thursday schreef op 27-07-2022 om 10:22:
Misschien doe ik inderdaad denigrerend. Mijn frustratie over het onbenul van deze mensen is momenteel heel groot. Deze mensen laten zich voor het karretje spannen van lui die er bewust op uit zijn om onze samenleving te ontwrichten. Zie het artikel in de Volkskrant dat ik eerder vandaag plaatste. Als je dan leest wat er allemaal wordt uitgekraamd gaan de rillingen over mijn rug.
Ik begrijp je frustratie heel goed. Er moeten gesprekken komen waarin met nuance gepraat kan worden over oplossingen. Degenen die dit soort drek schrijven hebben geen enkele nuance in huis en zitten vol emo-agressie. Met dat soort lui kom je er niet.
MeganRapinoe
27-07-2022 om 10:35
Zijn dat serieuze reacties Thursday? Is toch niet te doen? Het lijkt haast wel slecht cabaret.
GlamorousGuanaco18
27-07-2022 om 10:40
MeganRapinoe schreef op 27-07-2022 om 10:35:
Zijn dat serieuze reacties Thursday? Is toch niet te doen? Het lijkt haast wel slecht cabaret.
Het staat bol van dat soort reacties. Ik snap ergens het sentiment dat erachter zit. Want in deze streken is Den Haag letterlijk en figuurlijk ver weg en mensen hebben er ook absoluut alle reden om zich miskend te voelen. Maar niet hierover
WickedCurlew89
27-07-2022 om 11:15
Ik denk dat deze boeren de steun voor hun zaak ernstig aan het overschatten zijn zo onderhand.
Simpel gemaakt: zolang dit soort acties doorgaan, kan er geen sprake zijn van gesprekken. Moet je eens kijken wie dat het langst volhoudt.
Asbest dumpen op wegen; dan ben toch echt niet goed snik.
Cookielover
27-07-2022 om 11:29
‘Volgens een woordvoerder van de provincie Gelderland is er asbest aangetroffen in materiaal dat is gedumpt’
-knip, ongepast
Daglichtlamp
27-07-2022 om 11:33
Als ik de foto's van de rotzooi zie dan lijkt het erop dat deze boeren hun erf aan het opruimen zijn. Een goedkope manier om van je afval af te komen, i.p.v. dat je moet betalen om het af te laten voeren. Ik hoop echt dat hier boetes en andere straffen op volgen.
ZanyHeron88
27-07-2022 om 11:34
Cookielover schreef op 27-07-2022 om 11:29:
‘Volgens een woordvoerder van de provincie Gelderland is er asbest aangetroffen in materiaal dat is gedumpt’
[Quote aangepast]
ik kom van het Viva forum. Waar ik mijn account heb opgezegd o.a. Door dit soort reacties naar andere mensen of bepaalde groepen toe. Echt wat is er met de samenleving aan de hand dat we ineens denken/voelen dat we boven bepaalde andere mensen staan en dat we die ander dan maar voor hersenloos, dom of zelfs de dood toewensen .