Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
redbulletje
24-07-2022 om 17:09
Rondstruiner schreef op 24-07-2022 om 17:06:
[..]
Natuurlijk wel, gewoon flinke vleestaks.
Ja tuurlijk flink tax op alles wat lekker is is altijd de oplossing in deze dictatuur...
Als t zover komt ga ik zelf wel kippen houden, heb ik tenminste eieren en vlees.
LostJellyfish83
24-07-2022 om 17:10
redbulletje schreef op 24-07-2022 om 17:09:
[..]
Ja tuurlijk flink tax op alles wat lekker is is altijd de oplossing in deze dictatuur...
Als t zover komt ga ik zelf wel kippen houden, heb ik tenminste eieren en vlees.
En gaan jagen bij jou in het bos
Zorroo
24-07-2022 om 17:15
Friezinnetje schreef op 24-07-2022 om 16:23:
En als er meer naar de andere grote vervuilers wordt gekeken dan hoeven er maar 200 boeren zich aan te passen, to 17 duizend nu. Dusss wordt de boer genaaid
Maar, en dit is al eerder aangekaard, waarom zou de regering, met daarin de partijen VVD, CDA, CU de boeren willen 'naaien', als er ook een makkelijker oplossing zou zijn? Zeker het CDA, maar ook de VVD en CU, zouden niets liever willen lijkt me, dan dat het zonder grote offers onder de boeren kon worden opgelost. Ze hebben jaren lang het oude systeem ondersteund en verliezen nu heel veel kiezers en populariteit. Wat is hun voordeel dan?
Cookielover
24-07-2022 om 17:26
Rondstruiner schreef op 24-07-2022 om 17:06:
[..]
Natuurlijk wel, gewoon flinke vleestaks.
Precies.
Cookielover
24-07-2022 om 17:27
redbulletje schreef op 24-07-2022 om 17:09:
[..]
Denk jij dat je dit soort dingen zou kunnen typen in een dictatuur? Moet je eens in China of Rusland proberen.
watertoren
24-07-2022 om 17:49
Daglichtlamp schreef op 24-07-2022 om 16:59:
Om zelfvoorzienend op gebied van voedsel te kunnen worden zullen we ons eetpatroon moeten veranderen. Veel minder vlees en zuivel en veel meer plantaardig van eigen bodem.
Hoe denk je mensen zo ver te krijgen? Het enige wat zou helpen is door vlees en zuivel extreem duur te maken maar dat vind ik echt zielig voor arme mensen. Net als roken wat echt heel duur is geworden. Mijn vriendin is zwaar verslaafd en kan het eigenlijk niet meer betalen dus zij krijgt van mij regelmatig een pakje sigaretten. Als ik zou weten dat vrienden geen geld hebben om vlees te eten dan zou ik ze ook helpen. Het blijft een feit dat mensen met niet veel geld altijd het onderspit moeten delven.
Moxxie
24-07-2022 om 18:05
watertoren schreef op 24-07-2022 om 17:49:
[..]
Hoe denk je mensen zo ver te krijgen? Het enige wat zou helpen is door vlees en zuivel extreem duur te maken maar dat vind ik echt zielig voor arme mensen. Net als roken wat echt heel duur is geworden. Mijn vriendin is zwaar verslaafd en kan het eigenlijk niet meer betalen dus zij krijgt van mij regelmatig een pakje sigaretten. Als ik zou weten dat vrienden geen geld hebben om vlees te eten dan zou ik ze ook helpen. Het blijft een feit dat mensen met niet veel geld altijd het onderspit moeten delven.
Je bent natuurlijk niet zielig als je niet zeven dagen per week vlees kan eten. Er zijn mensen die het niet gewend zijn en die het niet willen, maar dat maakt ze nog niet zielig.
Ik ben voor een flinke vleestaks op geïmporteerd vlees, zodat Nederlandse boeren een prijs kunnen vragen die het mogelijk maakt om met minder vee op een duurzame en diervriendelijke manier te boeren. Weg met de megastallen en de kiloknallers.
watertoren
24-07-2022 om 18:12
Moxxie schreef op 24-07-2022 om 18:05:
[..]
Je bent natuurlijk niet zielig als je niet zeven dagen per week vlees kan eten. Er zijn mensen die het niet gewend zijn en die het niet willen, maar dat maakt ze nog niet zielig.
Ik ben voor een flinke vleestaks op geïmporteerd vlees, zodat Nederlandse boeren een prijs kunnen vragen die het mogelijk maakt om met minder vee op een duurzame en diervriendelijke manier te boeren. Weg met de megastallen en de kiloknallers.
Ik zou het persoonlijk wel erg vinden als ik niet 7 dagen per week vlees kan eten. Ik eet vlees zowel op brood als bij de warme maaltijd. Ik maak me niet druk om mezelf want ook al maken ze het duurder ik blijf dezelfde hoeveelheid vlees eten net zoals met mijn roken. Ik heb dan zo'n medelijden met arme mensen die wel graag vlees eten en dat misschien zich nog maar af en toe kunnen gunnen.
NippyDunlin42
24-07-2022 om 18:27
watertoren schreef op 24-07-2022 om 18:12:
[..]
Ik zou het persoonlijk wel erg vinden als ik niet 7 dagen per week vlees kan eten. Ik eet vlees zowel op brood als bij de warme maaltijd. Ik maak me niet druk om mezelf want ook al maken ze het duurder ik blijf dezelfde hoeveelheid vlees eten net zoals met mijn roken. Ik heb dan zo'n medelijden met arme mensen die wel graag vlees eten en dat misschien zich nog maar af en toe kunnen gunnen.
Pfff jij gaat een zwaar leven tegemoet, probeer een beetje bij te blijven hoor!
Zorroo
24-07-2022 om 18:32
Elaine68 schreef op 24-07-2022 om 18:27:
[..]
Pfff jij gaat een zwaar leven tegemoet, probeer een beetje bij te blijven hoor!
Nou.. the drama.. 🙄
Cookielover
24-07-2022 om 18:42
watertoren schreef op 24-07-2022 om 17:49:
[..]
Ik hoop dat je vriendin een afspraak bij de huisarts maakt; die kan haar advies geven over stoppen met roken.
Cookielover
24-07-2022 om 18:42
Moxxie schreef op 24-07-2022 om 18:05:
[..]
Hear, hear.
Cookielover
24-07-2022 om 18:44
watertoren schreef op 24-07-2022 om 18:12:
[..]
Waarom stem je op de VVD als je medelijden hebt met arme mensen?
MeganRapinoe
24-07-2022 om 19:37
Cookielover schreef op 24-07-2022 om 18:42:
[..]
Ik hoop dat je vriendin een afspraak bij de huisarts maakt; die kan haar advies geven over stoppen met roken.
Heeft ze gelijk geld over voor af en toe vlees. Roken is een nogal kostbare aangelegenheid. En nogal ongezond (net als 7 dagen per week vlees trouwens)