Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
Miekemv
19-06-2022 om 15:34
Thursday schreef op 19-06-2022 om 12:55:
[..]
Misschien zijn er hier meer die feit en fictie lastig kunnen onderscheiden door de overload aan desinformatie en nu denken: hé, misschien heeft die Van der Tak wel gelijk.
Nee, die Van der Tak heeft kilo’s boter op het hoofd. Zijn organisatie weet al decennia lang (!!) dat het Nederlandse landbouwmodel niet houdbaar is. In plaats van de achterban (=de hardwerkende boeren) te helpen om het wél houdbaar te maken, is er onophoudelijk gelobbyd om alle mogelijke mazen in de wet te benutten.
Ja, de boeren hebben groot gelijk dat ze gaan demonstreren. Ze zijn op een ongelooflijke manier gepiepeld. Alleen niet door dit kabinet, dat eindelijk eens dóórpakt.
Waar baseer je dat op?
Friezinnetje
19-06-2022 om 15:43
watertoren schreef op 19-06-2022 om 15:32:
[..]
Lekker eten heeft echt wel een bijdrage aan mijn levensgeluk. Ik ben dol op vlees en vlees is bij ons het belangrijkste onderdeel van de maaltijd. Ik ga me dat niet ontzeggen nog voor geen dag! Met het mooie weer afgelopen tijd 3 dagen achter elkaar BBQ.
tja, je zal eens om een ander denken
Angela1967
19-06-2022 om 15:45
watertoren schreef op 19-06-2022 om 15:32:
[..]
Lekker eten heeft echt wel een bijdrage aan mijn levensgeluk. Ik ben dol op vlees en vlees is bij ons het belangrijkste onderdeel van de maaltijd. Ik ga me dat niet ontzeggen nog voor geen dag! Met het mooie weer afgelopen tijd 3 dagen achter elkaar BBQ.
Als jij het niet wilt ontzeggen - en aan RB heb ik het ook al voorgelegd - waarom klagen jullie eigenlijk? Als je weet waarom vleesconsumptie slecht is voor het voortbestaan van de aarde dan weet je dat het dus duur is. En dan betaal je het gewoon. En als je niet wilt betalen maar je wilt dat de overheid de prijs voor jou verlaagt, dan moet ik het betalen (doordat de belasting omhoog gaat). Dus mijn vraag is: wie betaalt jouw vleeshobby?
Gr Angela
watertoren
19-06-2022 om 15:47
Friezinnetje schreef op 19-06-2022 om 15:43:
[..]
tja, je zal eens om een ander denken
Dat heb ik ook gedaan want ik had 6 mensen uitgenodigd en die hebben heerlijk gegeten
watertoren
19-06-2022 om 15:49
Angela1967 schreef op 19-06-2022 om 15:45:
[..]
Als jij het niet wilt ontzeggen - en aan RB heb ik het ook al voorgelegd - waarom klagen jullie eigenlijk? Als je weet waarom vleesconsumptie slecht is voor het voortbestaan van de aarde dan weet je dat het dus duur is. En dan betaal je het gewoon. En als je niet wilt betalen maar je wilt dat de overheid de prijs voor jou verlaagt, dan moet ik het betalen (doordat de belasting omhoog gaat). Dus mijn vraag is: wie betaalt jouw vleeshobby?
Gr Angela
Je hoort mij niet klagen hoor. Als vlees duurder gaat worden dan zal ik er niet minder vlees om eten.
Miekemv
19-06-2022 om 15:58
Angela1967 schreef op 19-06-2022 om 15:45:
[..]
Gr Angela
Ik betaal voor andermans kinderen maar ja.
Vlees, zuivel en eieren maken deel uit van een gezonde maaltijd en dienen voor iedereen betaalbaar te blijven.
Miekemv
19-06-2022 om 16:02
Als ik op mijn maandelijkse loonstrook kijk zie ik een loonheffing staan van € 1700. Dit is geld wat niet naar mij gaat terwijl het voor mij nu ook krap gaat worden. Daar mag best wat tegenover staan.
Angela1967
19-06-2022 om 16:06
Miekemv schreef op 19-06-2022 om 15:58:
[..]
Ik betaal voor andermans kinderen maar ja.
Vlees, zuivel en eieren maken deel uit van een gezonde maaltijd en dienen voor iedereen betaalbaar te blijven.
mijn moeder is 86 en eet al minstens 45 jaar geen vlees en is kerngezond (minimale hoeveelheid zuivel/ei om vitaminegebrek te voorkomen). En ik weet zeker dat jij met jouw posting niet bedoelt dat alles in minimale hoeveelheden nodig is voor alleen je gezondheid. Jij bedoelt dat je het gewoon moet kunnen eten als je daar zin in hebt en dat je geen enkel argument van waarde vindt om te minderen.
Andermans kinderen zijn werknemers die jouw leven mogelijk maken. Of kun jij alles zelf?
gr Angela
Angela1967
19-06-2022 om 16:08
Miekemv schreef op 19-06-2022 om 16:02:
Als ik op mijn maandelijkse loonstrook kijk zie ik een loonheffing staan van € 1700. Dit is geld wat niet naar mij gaat terwijl het voor mij nu ook krap gaat worden. Daar mag best wat tegenover staan.
Wat mag daar tegenover staan? Iets wat de aarde en de leefomstandigheden ten onder doet gaan, bijvoorbeeld vleesconsumptie verhogen, stikstofhoeveelheden laten toenemen?
Of zou je het graag naar goede zorg en onderwijs laten gaan?
gr Angela
Friezinnetje
19-06-2022 om 16:12
watertoren schreef op 19-06-2022 om 15:47:
[..]
Dat heb ik ook gedaan want ik had 6 mensen uitgenodigd en die hebben heerlijk gegeten
doe niet zo onnozel, je weet best wat ik bedoel. Maar ja, jij bent het allerbelangrijkste hier op de wereld, dus het interesseert je geen moer. Je eet voor 2 personen vlees bij een maaltijd, en nog is het niet genoeg.
watertoren
19-06-2022 om 16:21
Friezinnetje schreef op 19-06-2022 om 16:12:
[..]
doe niet zo onnozel, je weet best wat ik bedoel. Maar ja, jij bent het allerbelangrijkste hier op de wereld, dus het interesseert je geen moer. Je eet voor 2 personen vlees bij een maaltijd, en nog is het niet genoeg.
Ja natuurlijk begreep ik je wel haha.
rionyriony
19-06-2022 om 16:28
Ik denk zelf dat de mensen die erop prat gaan een kleine footprint te hebben, een beetje jokkebrokken óf toevallig ook een kleine portemonnee hebben.
Hoe dikker je portemonnee, hoe breder je het laat hangen.
watertoren
19-06-2022 om 16:34
rionyriony schreef op 19-06-2022 om 16:28:
Ik denk zelf dat de mensen die erop prat gaan een kleine footprint te hebben, een beetje jokkebrokken óf toevallig ook een kleine portemonnee hebben.
Hoe dikker je portemonnee, hoe breder je het laat hangen.
Ik denk dat je daar een heel goed punt hebt. Rijkere mensen laten een grotere footprint achter. Die hebben geld om volop vlees te kopen en om bijvoorbeeld meerdere keren per jaar met het vliegtuig op vakantie te gaan of om voor een weekend naar Spanje te vliegen.
Miekemv
19-06-2022 om 16:36
Angela1967 schreef op 19-06-2022 om 16:06:
[..]
mijn moeder is 86 en eet al minstens 45 jaar geen vlees en is kerngezond (minimale hoeveelheid zuivel/ei om vitaminegebrek te voorkomen). En ik weet zeker dat jij met jouw posting niet bedoelt dat alles in minimale hoeveelheden nodig is voor alleen je gezondheid. Jij bedoelt dat je het gewoon moet kunnen eten als je daar zin in hebt en dat je geen enkel argument van waarde vindt om te minderen.
Andermans kinderen zijn werknemers die jouw leven mogelijk maken. Of kun jij alles zelf?
gr Angela
Jouw moeder staat niet voor iedereen natuurlijk. Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat gezond eten betaalbaar moet blijven. Net zoals ik het heb opgeschreven. Ik denk namelijk niet alleen aan mijzelf.
Miekemv
19-06-2022 om 16:41
Angela1967 schreef op 19-06-2022 om 16:08:
[..]
Wat mag daar tegenover staan? Iets wat de aarde en de leefomstandigheden ten onder doet gaan, bijvoorbeeld vleesconsumptie verhogen, stikstofhoeveelheden laten toenemen?
Of zou je het graag naar goede zorg en onderwijs laten gaan?
gr Angela
Ik heb liever dat het naar mezelf gaat zodat ik en mijn huisdieren hier goed van kunnen leven ipv naar bijvoorbeeld jouw kinderen. Dit was een antwoord omdat jij vond dat jij moest betalen voor de vleeshobby van de ander. Van wat ik inlever kan nog een persoon leven, bij jou dan?