Nieuws en actueel
wild-flower
11-12-2024 om 09:33
Hebben jullie contant geld in huis of overwegen jullie dit ?
Banken adviseren: Houd contant geld in huis om geopolitieke dreigingen.
Of Nederlanders zelf al een extra voorraad contant geld hebben aangelegd, weet de NVB niet, zegt een woordvoerder.
Hebben jullie geld in huis ? Hoeveel moet je achter de hand hebben , dat staat nergens.
https://www.nu.nl/economie/6338672/banken-adviseren-houd-contant-geld-in-huis-om-geopolitieke-dreigingen.html
Ps. dit is geen oproep op een bankrun hoop ik
SuzyQFive
11-12-2024 om 15:38
Nee, ik heb helaas een bijna kleptomane dochter in huis dus ik bind de kat niet op het spek.
Dan zal ik al een kluisje moeten aanschaffen om het te bewaren.
rooiekater
11-12-2024 om 15:53
ik heb vlkr 2 weken boodschappen geld in huis. Overweeg om daar 1 maand van te maken
Zusterclivia
11-12-2024 om 16:40
Ik heb het in huis. Omdat als iemand iets van marktplaats op komt halen, dit altijd contant gaat. En ik heb altijd contant geld mee voor als ik op vakantie ga. Op sommige plekken is lokaal geld pinnen lastig en dan is het fijn als je geld kunt wisselen.
Poezenmeisje
11-12-2024 om 16:58
In Duitsland kun je op veel plaatsen niet met je pasje betalen, zelfs niet op de veerboot naar Borkum. Dus geen Kännchen Tee oder Kaffee mit Kuchen.
"Bares ist wahres".
rionyriony
11-12-2024 om 17:09
rionyriony schreef op 11-12-2024 om 10:20:
Ja, omdat ik alles cash betaal. Hoeveel; ligt eraan hoe lang geleden ik naar de pinautomaat ben geweest.
Een pinautomaat is hetzelfde principe als de terminal bij de kassa van de supermarkt. Zeg ik er maar bij zodat mij geen digibetisme wordt verweten. Het is echt een keus vooral omdat ik a l l e s verlies en ik verlies liever geld dan mijn pinpas. Als het geen duizenden euro's zijn tenminste.
Laten we hopen dat de banken hun beveiliging en hun backups op orde hebben. Ze lijken een hard hoofd te hebben die banken of is het onkunde of onverschilligheid.
Haha, als je over de duvel spreekt dan trap je hem op zijn staart: in een winkel betaalde ik cash en ik legde het beursje vóór me op de tafel, veegde toen alles van de tafel in mijn tas, maar veegde de portemonnee geluidloos op de grond. Iemand kwam me achterna ermee.
Dewi-Sri2
11-12-2024 om 17:42
Altijd cash in huis. Hier op het Franse platteland moet je wel, er zijn zoveel winkels waar je niet kunt pinnen.
Tuinfluiter
11-12-2024 om 17:51
Poezenmeisje schreef op 11-12-2024 om 16:58:
In Duitsland kun je op veel plaatsen niet met je pasje betalen, zelfs niet op de veerboot naar Borkum. Dus geen Kännchen Tee oder Kaffee mit Kuchen.
"Bares ist wahres".
In Duitsland meegemaakt dat je moest bestellen op een tablet maar de rekening niet kon pinnen.
Nomade
11-12-2024 om 18:19
toevallig nu een paar honderd euro.
Veel verkocht op marktplaats.
In plaats van het geld te storten bewaar ik het nu toch maar even in huis.
Naminokurashi
11-12-2024 om 18:34
Momenteel alleen 8 euro in een portemonneetje, dit is van statiegeld. Dat portemonneetje heb ik altijd bij, zit ook muntjes in voor winkelwagentjes
Cala
11-12-2024 om 19:00
Ik heb geen cash in huis. Ik denk dat als het zover komt dat de digitale betaalplatforms niet meer werken, het zo slecht gesteld is dat je ook niet meer ver komt met cash. De hele samenleving zal dan in rep en roer liggen en ik denk dan dat men eerder over gaat op plunderen dan betalen met geld, wat waarschijnlijk ook niets meer waard zal zijn en er overgegaan wordt op ruilhandel ofzo.
rionyriony
11-12-2024 om 19:38
Cala schreef op 11-12-2024 om 19:00:
Ik heb geen cash in huis. Ik denk dat als het zover komt dat de digitale betaalplatforms niet meer werken, het zo slecht gesteld is dat je ook niet meer ver komt met cash. De hele samenleving zal dan in rep en roer liggen en ik denk dan dat men eerder over gaat op plunderen dan betalen met geld, wat waarschijnlijk ook niets meer waard zal zijn en er overgegaan wordt op ruilhandel ofzo.
Tegenwoordig word je altijd gepakt, door middel van de CCTV-camera's die overal hangen.
Loulou39
11-12-2024 om 19:54
Een muntje van 50 cent voor het boodschappenkarretje 😅, ik doe alles met pin.
Caroline80
11-12-2024 om 20:17
rionyriony schreef op 11-12-2024 om 19:38:
[..]
Tegenwoordig word je altijd gepakt, door middel van de CCTV-camera's die overal hangen.
Maar die doen het dan niet.
MMcGonagall
11-12-2024 om 20:26
Ik zou even in mijn portemonnee kunnen kijken voor het exacte bedrag, maar ik schat minder dan 1 euro. Dochter heeft altijd een tientje of 20 euro in haar telefoonhoesje. Het bericht was mij compleet ontgaan. Meestal heb ik overigens wel iets meer, ook een briefje van 20 dat dan een jaar in mijn portemonnee zit tot het een keer nodig is.
Dweedledee
11-12-2024 om 20:30
Zilver_gray schreef op 11-12-2024 om 15:05:
@Moederkareltje en Dweedledee; duizenden????
Ja. Een paar duizend ja. Niet dat ik dat op een dag heb opgenomen voor dit doel hoor. Dit bedrag is gewoon ontstaan door de jaren heen. En dat vind ik een geruststellende gedachte. Mocht er iets gebeuren, wat dan ook, dan kan ik daarmee van alles doen en regelen.