Nieuws en actueel
Ikweethetnietje
21-07-2021 om 15:15
Een wachtrij bij Carré. Ik weet het niet…
De afgelopen week heb ik met enige verbazing gekeken naar alle gebeurtenissen rondom de dood van Peter R. de Vries. Ik krijg berichten over herdenkingen, er staat een wachtrij bij Carré en ik snap eigenlijk niet zo goed waarom.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik geen grote tv-kijker ben en bij het zien van Peter R. de Vries was mijn eerste reactie altijd zappen. Misschien dat ik het hierdoor ook niet snap.
Ik erken dat hij belangrijk was voor de (misdaad)journalistiek in Nederland en dat deze aanslag in het licht van de vrije journalistiek een belangrijke gebeurtenis is, maar deze ‘populariteit’ (bij gebrek aan een beter woord) verrast mij.
Is het de daad die half Nederland op de been brengt of is het de persoon?
Ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden en of je zelf in de rij bij Carré zou gaan staan/staat.
colalight
21-07-2021 om 19:37
aardbei35 schreef op 21-07-2021 om 19:32:
[..]
Vind je? Waarom zijn meningen die niet bij jouw gevoel aansluiten dan onwetend en dom?
Kun je aangeven waar ik over mijn gevoel heb gesproken? Ik baseer me op feiten, omdat dit topic niet over Peter R. de Vries gaat, maar over de wachtrij bij Carré en hoe achterlijk je dan wel niet moet zijn.
Ikweethetnietje
21-07-2021 om 19:38
Viva-amber schreef op 21-07-2021 om 19:34:
Dat heb ik net gedaan.
Zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen.
aardbei35
21-07-2021 om 19:40
colalight schreef op 21-07-2021 om 19:37:
[..]
Kun je aangeven waar ik over mijn gevoel heb gesproken? Ik baseer me op feiten, omdat dit topic niet over Peter R. de Vries gaat, maar over de wachtrij bij Carré en hoe achterlijk je dan wel niet moet zijn.
De eerste zin van je bijdrage doel ik op. Daarin doel je naast domheid, onwetendheid ook op egoïsme.
Ikweethetnietje
21-07-2021 om 19:47
[..]
Ik voel toch de noodzaak om mij even te verdedigen.
Waar haal jij uit het startbericht dat het achterlijk zou zijn om in de wachtrij te gaan staan?
ShowyHummingbird30
21-07-2021 om 19:48
[..]
Ik geef toe, ik heb niet alles gelezen. Maar ik lees vooral veel mensen die het niet begrijpen. Dat is niet hetzelfde als degenen die wél naar Carré zijn gegaan belachelijk maken. De enige die het woord "achterlijk" heeft gebruikt in dit topic ben jij.
colalight
21-07-2021 om 19:51
aardbei35 schreef op 21-07-2021 om 19:40:
[..]
De eerste zin van je bijdrage doel ik op. Daarin doel je naast domheid, onwetendheid ook op egoïsme.
En de uitleg volgt daarop.
colalight
21-07-2021 om 19:51
Ikweethetnietje schreef op 21-07-2021 om 19:47:
[..]
Ik voel toch de noodzaak om mij even te verdedigen.
Waar haal jij uit het startbericht dat het achterlijk zou zijn om in de wachtrij te gaan staan?
Waarom zou je? Staat dat in jouw OP? Waarom zou je je de woorden van een ander dan toe-eigenen?
aardbei35
21-07-2021 om 19:56
colalight schreef op 21-07-2021 om 19:51:
[..]
En de uitleg volgt daarop.
Dat klopt maar die uitleg vind ik eigenlijk niet zo aansluiten bij dit topic als ik eerlijk ben. Hier gaat het, als ik het goed begrepen heb, erom dat vooral niet wordt begrepen waarom mensen zich toch zo geroepen voelen in de rij te gaan staan helemaal in Amsterdam voor iemand die ze niet persoonlijk kenden.
aardbei35
21-07-2021 om 19:57
[..]
Waarom zou je? Staat dat in jouw OP? Waarom zou je je de woorden van een ander dan toe-eigenen?
Maar volgens mij gebruikte je deze kwalificatie ("achterlijk") zelf.
Moxxie
21-07-2021 om 19:59
Dit hele topic begint al verkeerd met:
"Ik erken dat hij belangrijk was voor de (misdaad)journalistiek in Nederland en dat deze aanslag in het licht van de vrije journalistiek een belangrijke gebeurtenis is,"
Dan begrijp je ten eerste niet wat mensen waardeerden aan Peter R, en ten tweede niet waar deze moord (vermoedelijk) om gaat.
colalight
21-07-2021 om 20:02
aardbei35 schreef op 21-07-2021 om 19:56:
[..]
Dat klopt maar die uitleg vind ik eigenlijk niet zo aansluiten bij dit topic als ik eerlijk ben. Hier gaat het, als ik het goed begrepen heb, erom dat vooral niet wordt begrepen waarom mensen zich toch zo geroepen voelen in de rij te gaan staan helemaal in Amsterdam voor iemand die ze niet persoonlijk kenden.
De uitleg volgt daarop.
Ikweethetnietje
21-07-2021 om 20:05
[..]
Ik eigen mij niets toe. Jij schrijft dat dit topic gaat over de wachtrij bij Carré en hoe achterlijk je dan wel niet moet zijn. Ik baseer mij hier alleen maar op een feit:
[..]
Maar fijn dat je bevestigt dat dit niet mijn woorden zijn.
DanGun
21-07-2021 om 20:05
Er is iemand vermoord en je maakt je druk om een liedje. Die vat ik ff niet.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.