Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Fleurtje_5 schreef op 16-07-2024 om 23:19:

[..]


Ik snap mezelf wel.

Tuurlijk 'in woord en daad' achter de premier staan. Dat is heel belangrijk. Maar was het nou werkelijk zo erg als ze tweet "dat ze zelf niets heeft met...".

Ik heb niets met hoge hakken, en dan zeg ik geen enkel naar woord over vrouwen die hoge hakken dragen. Ik vind het zelfs knap dat een vrouw op die puntige hakken kan lopen. Maar zelf...nee, zelf heb ik er niets mee. Ik zou elke avond blaren aan mijn voeten hebben, en de kans is groot dat ik er mijn nek op zou breken.

Ik keek niet naar de plaats in de Kamer, maar ik had het erover dat Fleur Agema niet eens mag zeggen dat ze niets heeft met...". Maar Fleur zelf krijgt wel te horen of te lezen dat iemand niet met haar aan tafel wil omdat ze geen enkele affiniteit heeft met de partij van Fleur, en omdat diegene denkt dat ze binnen vijf minuten slaande ruzie heeft met Fleur Agema (zonder ook maar 1 minuut te proberen). En bijna iedereen op VIA geeft Guusje Terhorst dan ook nog groot gelijk.

Je kan het dan hard grondig oneens zijn met die partij, en liever op een andere partij stemmen, maar als men zo'n functie heeft en dan de media opzoekt om dit naar buiten te brengen dan is dat onprofessioneel, En m.i. heet dat toch echt iemand anders behandelen vanwege de politieke voorkeur.


Zoals al eerder uitgelegd: dit is niet alleen een andere situatie maar ook een andere functie. 

En dan klagen mensen over "linkse arrogantie" hier als je misschien ook maar suggereert dat ze niet zo slim doen, maar sodeju zeg!


Nou nog een keer dan: 
De ene dame zat naast de premier van haar eigen coalitie en ondermijnde daarmee wat de premier gezegd had. Zij blijft aan en is dus nog steeds verantwoordelijk.

De ander stopt met haar baan (dat heel wat anders is dan vicepremier) en geeft opgave van reden.

Snappie het nou?



Fleurtje_5

Fleurtje_5

17-07-2024 om 20:39 Topicstarter

Ook koningin Rania heeft een mening over de hoofddoek ZONDER ook maar iets negatiefs te zeggen, en zonder de koning daardoor te 'ondermijnen'. 

Koningin Rania van Jordanië zei ooit eens....moment ik zoek het op:

https://blauwbloed.eo.nl/royaltynieuws/koningin-ranja-zakenvrouw

...........

Rania draagt al van jongs af aan geen hijab. Daarmee is ze een voorbeeld voor heel wat jonge moslima's in het land. In meerdere interviews geeft ze aan dat haar geloof niet minder sterk wordt omdat ze geen hijab draagt. Daarmee stimuleert ze jonge vrouwen om een keuze te maken die bij ze past. In een interview met ELLE Magazine in 2006 zegt de koningin er het volgende over: "Met andere woorden, je bent niet verplicht om een sluier te dragen en dat is een persoonlijke beslissing van mij om de sluier niet te dragen."

[foto]

Het is een vraag die vaak aan de koningin wordt gesteld. Zonde, zo vindt ze zelf. "Weet je, ik beoordeel vrouwen liever op hun ethiek, hun waarden, wat ze denken, wat ze doen, dan op wat ze dragen," zegt ze in het interview met ELLE Magazine. En als de vraag weer opkomt, zegt ze vaak deze zin: "We moeten vrouwen beoordelen op wat er in hun hoofd omgaat in plaats van wat er op hun hoofd zit."

............

Fleurtje_5

Fleurtje_5

17-07-2024 om 20:50 Topicstarter

Als Fleur Agema nou gezegd had 'ik heb helemaal niets met frikadellen', of 'ik heb niks met vegetarisch eten', was dat dan minder erg? Ik bedoel, de premier is ook premier van mensen die wel van frikadellen houden en ook van mensen die vegetarisch eten. Hoe moeten liefhebbers van de frikadel en vegetariërs zich dan voelen terwijl de premier van te voren had gezegd premier te zijn voor iedereen. 

Het kan toch gewoon evengoed. Zelfs als ik premier zou zijn zou ik zeggen 'ik ben premier voor iedereen, ongeacht eetgewoontes, ik heb respect voor de eetgewoontes van anderen, maar ik hou zelf wel van een gehaktbal met jus'.

Gaat de beladenheid van de hoofddoek dan echt langs je heen? Snap je echt de context niet? Begrijp je echt werkelijk niet wat er wordt bedoeld met Agema haar ondermijnende actie? 

Of is het gespeelde naïviteit en domheid om het vuurtje nog even lekker op te stoken (een beetje zoals Fleurs dat wellicht soms kunnen doen?)

NippyDunlin42

NippyDunlin42

17-07-2024 om 22:21

Poms schreef op 17-07-2024 om 21:55:

Gaat de beladenheid van de hoofddoek dan echt langs je heen? Snap je echt de context niet? Begrijp je echt werkelijk mkey wat er wordt bedoeld met Agema haar ondermijnende actie?

Of is het gespeelde naïviteit en domheid om het vuurtje nog even lekker op te stoken (een beetje zoals Fleurs dat wellicht soms kunnen doen?)

Oh God is zij Fleur Agema??!!!

Nu begrijp ik het. Ineens vallen alle puzzelstukjes in elkaar.

Elaine68 schreef op 17-07-2024 om 22:21:

[..]

Oh God is zij Fleur Agema??!!!

Nu begrijp ik het. Ineens vallen alle puzzelstukjes in elkaar.

Elaine68 schreef op 17-07-2024 om 22:21:

[..]

Oh God is zij Fleur Agema??!!!

Nu begrijp ik het. Ineens vallen alle puzzelstukjes in elkaar.

Elaine68 schreef op 17-07-2024 om 22:21:

[..]

Oh God is zij Fleur Agema??!!!

Nu begrijp ik het. Ineens vallen alle puzzelstukjes in elkaar.

Beste Fleur, 

Kunt u voortaan wat liever doen tegen Dick, alstublieft? Die arme man zit er ook pas net. Zoals JP ooit zei: laten we weer normen en waarden hebben. 

Groetjes,

Lotje

Elaine68 schreef op 17-07-2024 om 22:21:

[..]

Oh God is zij Fleur Agema??!!!

Nu begrijp ik het. Ineens vallen alle puzzelstukjes in elkaar.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

18-07-2024 om 13:04 Topicstarter

Poms schreef op 17-07-2024 om 21:55:

Gaat de beladenheid van de hoofddoek dan echt langs je heen? Snap je echt de context niet? Begrijp je echt werkelijk niet wat er wordt bedoeld met Agema haar ondermijnende actie?

Of is het gespeelde naïviteit en domheid om het vuurtje nog even lekker op te stoken (een beetje zoals Fleurs dat wellicht soms kunnen doen?)

 
Ik snap de beladenheid daarover in dit westers landje idd niet. Laten we hopen dat mensen gewoon mogen blijven vinden 'dat ze niks hebben met...' zonder daar op afgerekend te worden.

Verder vind ik jou bericht nogal onnodig beladen.

Zullen we het over de inhoud gaan hebben? We hoeven hier het Kamerdebat niet nog een keer over te doen.
Ik ben heel benieuwd of  het kabinet het eens gaat worden over één lijn voor het buitenlands beleid.
https://nos.nl/artikel/2529272-nieuwe-coalitie-verdeeld-over-opstelling-tegenover-orban


https://www.youtube.com/watch?v=sidYMhzGVWo
Ze heeft ook al werkbezoeken afgelegd.

Fleurtje_5 schreef op 18-07-2024 om 13:04:

[..]


Ik snap de beladenheid daarover in dit westers landje idd niet. Laten we hopen dat mensen gewoon mogen blijven vinden 'dat ze niks hebben met...' zonder daar op afgerekend te worden.

Verder vind ik jou bericht nogal onnodig beladen.

Laat het nu juist de PVV zijn die dit onderwerp zo extra beladen heeft gemaakt. 

En hoezo de nadruk op Westers? Eerst zat je nog vergelijkingen te trekken met hoge hakken en nu lijk je toch de begrijpen dat er meer vastzit aan dit onderwerp, wederom met veel dank aan de PVV. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.