Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Bakblik schreef op 26-06-2024 om 19:36:

[..]

Dit dus! Ik ben stille meelezers geworden hier verbaas me steeds meer over het gebrek aan "luisteren" begrip en zelfreflectie.

Of je hebt het gewoon niet door hoe iemand vaak dingen vals verdraait dat kan ook nog. Maar goed nu weer ontopic. Dit leidt verder nergens toe.

Dietloverzzz schreef op 26-06-2024 om 19:51:

[..]

Ik houd van eerlijkheid. 

Ik ook. Anderen steeds beschuldigen van valse intenties, in de slachtofferrol kruipen en op de man gaan spelen als er iets gezegd wordt wat je niet zint hoort daar wat mij betreft niet bij. Het lijkt mij een prima oplossing als je voortaan niet meer op me reageert. 

Nicole123 schreef op 26-06-2024 om 20:37:

[..]

Ik ook. Anderen steeds beschuldigen van valse intenties, in de slachtofferrol kruipen en op de man gaan spelen als er iets gezegd wordt wat je niet zint hoort daar wat mij betreft niet bij. Het lijkt mij een prima oplossing als je voortaan niet meer op me reageert.

Is geen valse beschuldiging maar goed je bent toch niet mans genoeg het gewoon toe te geven. Maar goed vanaf nu ga je echt op de negeer en ik ga ervan uit dat je ook niet meer op mij reageert. Mooie oplossing voor ons beiden.

Dietloverzzz schreef op 26-06-2024 om 20:45:

[..]

Is geen valse beschuldiging maar goed je bent toch niet mans genoeg het gewoon toe te geven. Maar goed vanaf nu ga je echt op de negeer en ik ga ervan uit dat je ook niet meer op mij reageert. Mooie oplossing voor ons beiden.

Meerderen hier snappen totaal niet wat je bedoelt met dat Nicole jouw woorden zou verdraaien. Ze is het niet met je eens en vraagt er inhoudelijk op door. 

Het is mij ook totaal niet duidelijk waar je het telkens over hebt. Woorden verdraaien is nogal een fikse beschuldiging. Nicole is heel erg van  de inhoud en argumenten, niet zozeer het gevoel of hoe iets overkomt, dat laatste is subjectief en het eerste objectief. Uiteindelijk is objectiviteit noodzakelijk om goed politiek beleid te kunnen voeren.

Ik ga er verder niet meer op in, maar wilde het nog wel voor Nicole opnemen, omdat ik echt vind dat die beschuldiging aan haar adres over het verdraaien van woorden totaal onterecht is. 

Tot zover mijn bijdrage in deze oneindige discussie. 


Wat vonden jullie van de hoorzittingen? Goed, slecht of overbodig? Ik heb een klein deel gezien en over een deel gelezen en vond zelf voor zover ik het meegekregen heb de vragen heel wisselend. Sommige vond ik verhelderend, andere veel van hetzelfde of onzinnig. De meest bizarre vond ik vandaag een vraag aan mevr Maijer vandaag: "Welke vraag vind u dat ik u zou moeten stellen?". Ze pareerde dat wel goed vond ik, want ze zei 'ja doei, bedenk zelf even wat', maar dan netjes geformuleerd.

felija schreef op 26-06-2024 om 20:58:

[..]

Meerderen hier snappen totaal niet wat je bedoelt met dat Nicole jouw woorden zou verdraaien. Ze is het niet met je eens en vraagt er inhoudelijk op door.

Het is mij ook totaal niet duidelijk waar je het telkens over hebt. Woorden verdraaien is nogal een fikse beschuldiging. Nicole is heel erg van de inhoud en argumenten, niet zozeer het gevoel of hoe iets overkomt, dat laatste is subjectief en het eerste objectief. Uiteindelijk is objectiviteit noodzakelijk om goed politiek beleid te kunnen voeren.

Ik ga er verder niet meer op in, maar wilde het nog wel voor Nicole opnemen, omdat ik echt vind dat die beschuldiging aan haar adres over het verdraaien van woorden totaal onterecht is.

Tot zover mijn bijdrage in deze oneindige discussie.


Meerderen anderen hier begrijpen het weer wel prima en hebben dat zelf ook al vaker met haar meegemaakt. Ik zelf heb het in veel posts al uitgelegd in meerdere topics en meerdere anderen in verschillende topics ook. Ik neem aan dat je ook die discussies vaak hebt gelezen. Maar goed niet iedereen ziet het of kijkt er anders naar. Dat kan. 

En ja Nicole heeft ook meerdere wel echt inhoudelijke posts dat klopt, maar door vanuit haar eigen referentiekader/aannames/visies andere meningen zodanig vals uitleggen/aanzienlijk invullen en aanvullen dat die heel negatief en uit het verband worden getrokken overkomen gebeurt jammer genoeg heel vaak. Het ergens niet mee eens zijn prima kom maar op alleen maar leuk. 

Maar goed het is idd een oneindige discussie. Zonde van de tijd al wilde ik hier toch nog even op reageren. Het is een kwestie van tijd voordat het weer gaat gebeuren. Let maar op. Met mij zal het in ieder geval gelukkig niet meer zijn met haar.

Maar goed nu echt klaar met deze oneindige discussie.

Nu maar echt on topic en echt over de inhoud. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

26-06-2024 om 21:22

Dietloverzzz schreef op 26-06-2024 om 21:17:

[..]

Meerderen anderen hier begrijpen het weer wel prima en hebben dat zelf ook al vaker met haar meegemaakt. Ik zelf heb het in veel posts al uitgelegd in meerdere topics en meerdere anderen in verschillende topics ook. Ik neem aan dat je ook die discussies vaak hebt gelezen. Maar goed niet iedereen ziet het of kijkt er anders naar. Dat kan.

En ja Nicole heeft ook meerdere wel echt inhoudelijke posts dat klopt, maar door vanuit haar eigen referentiekader/aannames/visies andere meningen zodanig vals uitleggen/aanzienlijk invullen en aanvullen dat die heel negatief en uit het verband worden getrokken overkomen gebeurt jammer genoeg heel vaak. Het ergens niet mee eens zijn prima kom maar op alleen maar leuk.

Maar goed het is idd een oneindige discussie. Zonde van de tijd al wilde ik hier toch nog even op reageren. Het is een kwestie van tijd voordat het weer gaat gebeuren. Let maar op. Met mij zal het in ieder geval gelukkig niet meer zijn met haar.

Maar goed nu echt klaar met deze oneindige discussie.

Nu maar echt on topic en echt over de inhoud.

Nicole komt gewoon wat vaker met feiten dan met `dit is mijn onderbuikgevoel en dat is ook een mening en ik heb verder gestemd op een `partij` die enkel en alleen altijd een grote bek heeft, want het volk wordt niet gehoord.

Het zal ons ver brengen.

Dietloverzzz schreef op 26-06-2024 om 21:17:

[..]

vanuit haar eigen referentiekader/aannames/visies andere meningen zodanig vals uitleggen/aanzienlijk invullen en aanvullen dat die heel negatief en uit het verband worden getrokken overkomen gebeurt jammer genoeg heel vaak. 

Zou je jouw subjectieve mening niet als een feit willen poneren en in plaats van steeds toch weer even het laatste woord willen hebben mij met rust laten als je zelf ook graag met rust gelaten wil worden? Dank je.

Dietloverzzz schreef op 26-06-2024 om 19:51:

[..]

Ook doe ik nergens denigrerend naar mensen toe die anders denken of denkend dat ik de zogenaamde wijsheid in pacht heb (heeft niemand hier ook jij niet ook al denk jij zelf van wel). 

Ik denk dat hier het punt zit van de discussie. 
Iemand's onwaarheden ontkrachten, is iets anders dan iemand's mening niet accepteren/verdraaien. 

Ik vind het persoonlijk veel irritanter als mensen zeggen dat iets een feit is dat helemaal niet een feit is, dan dat iemand een mening geeft waar ik het niet mee eens ben. 

Als iemand herhaaldelijk dingen zegt die niet waar zijn maar blijft doorgaan over dat ze wel waar zijn zelfs als anderen aantonen dat dit niet zo is, dan kan je op een gegeven moment geirriteerde reacties verwachten. 

Dat heeft niks met meningen te maken.

Nicole123 schreef op 26-06-2024 om 21:41:

[..]

Zou je jouw subjectieve mening niet als een feit willen poneren en in plaats van steeds toch weer even het laatste woord willen hebben mij met rust laten als je zelf ook graag met rust gelaten wil worden? Dank je.

Feiten zijn nu eenmaal feiten (meerderen hebben het wel door en ja sommigen niet dus je doet het goed geniepig) oww wacht, natuurlijk alleen maar als het in jouw straatje past. En jaaa ik laat je vanaf nu met rust hoor als jij dat nu ook echt doet. 

Dietloverzzz schreef op 26-06-2024 om 22:18:

[..]

Feiten zijn nu eenmaal feiten (meerderen hebben het wel door en ja sommigen niet dus je doet het goed geniepig) oww wacht, natuurlijk alleen maar als het in jouw straatje past. En jaaa ik laat je vanaf nu met rust hoor als jij dat nu ook echt doet.

OMG Dietz! 
”ja maar jij, ja maar jij, ja maar jij”……word je niet moe van jezelf? Je lijkt wel een vastgelopen grammofoon plaat.

En je gaaaaaaat maar door 

Nicole123 schreef op 26-06-2024 om 21:07:

Wat vonden jullie van de hoorzittingen? Goed, slecht of overbodig? Ik heb een klein deel gezien en over een deel gelezen en vond zelf voor zover ik het meegekregen heb de vragen heel wisselend. Sommige vond ik verhelderend, andere veel van hetzelfde of onzinnig. De meest bizarre vond ik vandaag een vraag aan mevr Maijer vandaag: "Welke vraag vind u dat ik u zou moeten stellen?". Ze pareerde dat wel goed vond ik, want ze zei 'ja doei, bedenk zelf even wat', maar dan netjes geformuleerd.

Ik hoop dat ze blijven. Ik vond zowel de CV's, de "sollicitatiebrieven " als de hoorzittingen waardevol. Zowel voor ons om kennis te maken met de nieuwe kandidaatbewindslieden, als ook voor de nieuwe onervaren bewindslieden om kennis te maken met de Tweede Kamer. Het geeft ook een soort startpunt, waar je straks als de nieuwe regering daadwerkelijk tot beleid komt op terug kunt kijken, gaan ze doen wat ze gezegd hebben?

Het geeft ook een eerste inzicht in hoe ze functioneren. Gelet op de CV's begreep ik bijvoorbeeld niet zo goed waarom de BBB gekozen had voor Rummenie als staatssecretaris en Wiersma als minister. Maar in de hoorzitting zie je dat Wiersma echt beter in het huidige landbouwbeleid zit. Dan snap je de gemaakte keuze door de BBB  beter.
Trouw had er ook een artikel over vandaag: https://www.trouw.nl/politiek/hoe-nuttig-zijn-de-nederlandse-hoorzittingen-bepaald-gedachtegoed-wordt-wel-zichtbaar~b7eb40d3/

“Er zal de komende tijd veel teruggeblikt worden op het nut van de hoorzittingen in Nederland”, verwacht ze. Haar advies: geef het tijd. Ze is tot nu toe enthousiast. De kritiek dat de ondervragingen in Nederland een vrijblijvend karakter zouden hebben, deelt ze niet. Ze wijst op de hoorzitting met beoogd minister van Asiel en Migratie Marjolein Faber. “Dat was voorbij gênant.”

Daarom juist nodig, denkt In ’t Veld. Het maakt duidelijk hoe bepaald gedachtegoed wordt genormaliseerd. “Heel zorgwekkend, maar het wordt tijdens die hoorzittingen wel zichtbaar. Politiek is niet vrijblijvend.” In ’t Veld doelt op de omvolkingstheorie waar Reinette Klever, beoogd staatssecretaris voor ontwikkelingshulp en buitenlandse handel, vrijdag geen afstand van nam. Marjolein Faber deed dat wel, maar het gedachtegoed achter die theorie, bleef ze grotendeels verdedigen tijdens haar hoorzitting.


Zilver_gray schreef op 26-06-2024 om 22:20:

[..]

OMG Dietz!
”ja maar jij, ja maar jij, ja maar jij”……word je niet moe van jezelf? Je lijkt wel een vastgelopen grammofoon plaat.

En je gaaaaaaat maar door

En terecht. 

waar ik wel benieuwd naar Ben. Hoe kijken jullie naar Agema als minister? Hebben jullie positieve verwachtingen of twijfelen jullie dat ze de juiste persoon is En waarom dan?

Ik moet bekennen dat ik als patiënt zijnde mijn twijfels heb of zij de juiste persoon is om voor goede zorg te zorgen. Ik heb het idee dat ze te simpel denkt over de zorg en de dingen die anders moeten.

Maar ik ben mij ervan bewust dat omdat ik niet de energie heb mij er goed in te kunnen verdiepen, dit ook vooral vooroordelen kunnen zijn op basis van anekdotus en mijn mening over de PVV. Daarom ben ik benieuwd hoe mensen die er beter inzitten als jullie naar haar kijken op die positie.

Na de inzet van Pia Dijkstra voor Long Covid poliklinieken en onderzoek een goede zorg voor ons, word ik toch wat zenuwachtig van een nieuw iemand op die post. Maar ik hoop dat dat onterecht zal blijken

Sowieso is elke PVV'er op welke post dan ook een slecht idee. Naar mijn idee zijn alle mensen binnen de PVV marionetten van Geert dus liever geen PVV'ers in het kabinet. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.