Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Nicole123 schreef op 12-06-2024 om 09:15:

[..]

Eens, goede punten om op in te zetten. Dat dit soort wijken er zijn ontkent volgens mij niemand, dat speelt al sinds ze Vogelaarwijken werden genoemd (en daarvoor). En er is zeker een hoop mis in die wijken. Ik hoop dat echt kabinet daar energie en geld in wil steken, in plaats van er alleen maar op afgeven, want daar verbetert het niet mee.

Tegelijk denk ik dat mensen die er ver vandaan wonen soms ook een vertekend beeld ervan hebben. Ik ken een paar van deze wijken goed, kom er regelmatig, in de wijk waar ik woon is ook dit soort problematiek. En het zijn echt geen no-go area's zoals in heel veel andere grote steden in andere landen. Ik durf er gewoon in het donker alleen over straat als vrouw alleen. Het beeld dat geschetst wordt over her en der drugsdealers onder de 10 is een verzinsel. Ook is het niet alleen maar erger geworden. Wijken als Rotterdam-Noord en Katendrecht zijn juist enorm opgeknapt, Rotterdam CS en omgeving is enorm opgeknapt (perron nul vroeger was echt niet prettig), dit soort steden en wijken zijn juist veelal aan het 'veryuppen'.

Ik woon in zo'n multiculturele wijk in Rotterdam-Zuid en voel me er prima en veilig.  Loop gerust s avonds laat van de metro naar huis.  De moskee aan het eind van de straat deert me niet.  Daar zijn dagelijks jongeren aan het pingpongen, zo intimiderend, maar niet heus....  Aan de overkant een grote amateurvoetbalclub, een fusie van  Nederlandse en 2 allochtone voetbalverenigingen.  In harmonie.  De allochtone wijkbewoners doen mee in allerlei activiteiten. Er wordt veel georganiseerd.

Ik denk dat angst voor de multiculturele samenleving vooral wordt ingegeven door wat men erover leest en hoort en niet door mensen die zelf in zo'n wijk wonen.

De BBB levert in elk geval zijn bijdrage aan het aantal vrouwen in het kabinet, het lijkt erop dat de BBB 100 % vrouwelijke ministers levert. Ik ben verder wel teleurgesteld dat de nu bekende namen grotendeels mannen zijn.
https://nos.nl/artikel/2524235-oud-kamerlid-cu-voor-nsc-op-onderwijs-deze-namen-weten-we-nu

Daglichtlamp schreef op 12-06-2024 om 17:27:

De BBB levert in elk geval zijn bijdrage aan het aantal vrouwen in het kabinet, het lijkt erop dat de BBB 100 % vrouwelijke ministers levert. Ik ben verder wel teleurgesteld dat de nu bekende namen grotendeels mannen zijn.
https://nos.nl/artikel/2524235-oud-kamerlid-cu-voor-nsc-op-onderwijs-deze-namen-weten-we-nu

Femke Wiersma minister van Landbouw staat er op Omrop Fryslan. 

Daglichtlamp schreef op 12-06-2024 om 17:27:

De BBB levert in elk geval zijn bijdrage aan het aantal vrouwen in het kabinet, het lijkt erop dat de BBB 100 % vrouwelijke ministers levert. Ik ben verder wel teleurgesteld dat de nu bekende namen grotendeels mannen zijn.
https://nos.nl/artikel/2524235-oud-kamerlid-cu-voor-nsc-op-onderwijs-deze-namen-weten-we-nu

Goed zo, BBB

Friezinnetje schreef op 12-06-2024 om 17:33:

[..]

Femke Wiersma minister van Landbouw staat er op Omrop Fryslan.

Denken ze echt dat zij ervaren en krachtig genoeg is om de problemen op het gebied van landbouw op te lossen? Ze heeft op een boerderij gewoond en ze is adviseur van BBB, en dan minister worden? Ik had verwacht dat ze met een veel meer ervaren kracht zouden komen, iemand van LTO ofzo.

Eppo Bruins minister van onderwijs. Ik vind hem goed, maar vind het uitermate teleurstellend dat hij 'overloopt' van de CU naar NSC.

Nicole123 schreef op 12-06-2024 om 17:44:

[..]

Denken ze echt dat zij ervaren en krachtig genoeg is om de problemen op het gebied van landbouw op te lossen? Ze heeft op een boerderij gewoond en ze is adviseur van BBB, en dan minister worden? Ik had verwacht dat ze met een veel meer ervaren kracht zouden komen, iemand van LTO ofzo.

Voor de BBB is krap een jaar ervaring als gedeputeerde al veel. De partij bestaat natuurlijk nog maar een paar jaar.

Nicole123 schreef op 12-06-2024 om 17:44:

[..]

Denken ze echt dat zij ervaren en krachtig genoeg is om de problemen op het gebied van landbouw op te lossen? Ze heeft op een boerderij gewoond en ze is adviseur van BBB, en dan minister worden? Ik had verwacht dat ze met een veel meer ervaren kracht zouden komen, iemand van LTO ofzo.

Out of the box denken... geen idee ik ken ze helemaal niet maar wie weet verrast ze in positieve zin. 

Onervarenheid is niet perse iets negatiefs. Het kan er ook voor zorgen dat dingen op een andere manier benaderd worden wat positief uitpakt.

Daglichtlamp schreef op 12-06-2024 om 17:49:

[..]

Voor de BBB is krap een jaar ervaring als gedeputeerde al veel. De partij bestaat natuurlijk nog maar een paar jaar.

Ik had verwacht dat ze van iemand van buiten zouden komen voor deze post, iemand met veel ervaring binnen LTO o.i.d. Ervaring kan ook iets zijn wat je buiten een politieke partij hebt opgedaan. De ervaring van zelf op een boerderij wonen vind ik nogal mager.

Miraval schreef op 12-06-2024 om 17:51:

[..]

Out of the box denken... geen idee ik ken ze helemaal niet maar wie weet verrast ze in positieve zin.

Onervarenheid is niet perse iets negatiefs. Het kan er ook voor zorgen dat dingen op een andere manier benaderd worden wat positief uitpakt.

Ook als je in Brussel met je vuist op tafel moet slaan? Als je politiek gekonkel moet doorzien en tegengaan? Als je voor het budget van je ministerie moet vechten? 

Nicole123 schreef op 12-06-2024 om 17:57:

[..]

Ook als je in Brussel met je vuist op tafel moet slaan? Als je politiek gekonkel moet doorzien en tegengaan? Als je voor het budget van je ministerie moet vechten?

Ja wet ik niet. Ik heb geen idee of dit al vaker is voorgekomen. De ervaring zal het leren en ze wordt natuurlijk bijgestaan door anderen. Dat helpt ook wel.

Miraval schreef op 12-06-2024 om 17:51:

[..]

Out of the box denken... geen idee ik ken ze helemaal niet maar wie weet verrast ze in positieve zin.

Onervarenheid is niet perse iets negatiefs. Het kan er ook voor zorgen dat dingen op een andere manier benaderd worden wat positief uitpakt.

💯

Laat maar komen, ik ben benieuwd!

Doemijdieglazenbol schreef op 12-06-2024 om 18:26:

[..]

💯

Laat maar komen, ik ben benieuwd!

En dat geldt voor vrijwel iedereen, behalve markuszover. Ik hoop dat hij nu een andere kant van hem gaan zien, want wat ik tot nog toe zag, vond ik wel verontrustend. Niet alleen die pistool en spionage akkefietjes van 10-15 jaar geleden, maar ook recentere moties en uitspraken over tribunalen e.d.  🤞🏻

Doemijdieglazenbol schreef op 12-06-2024 om 18:26:

[..]

💯

Laat maar komen, ik ben benieuwd!

ik ben ook erg benieuwd en wacht af hoe ze het gaan doen. 

Friezinnetje schreef op 12-06-2024 om 18:47:

[..]

ik ben ook erg benieuwd en wacht af hoe ze het gaan doen.

En ze heeft wellicht het voordeel dat ze het vertrouwen van de boeren heeft, dat maakt het voor haar wellicht gemakkelijker om moeilijke besluiten te nemen zonder dat de tractoren gelijk optrekken naar Den Haag.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.