Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Dietloverzzz schreef op 03-07-2024 om 13:39:

[..]

Bedankt voor de tip dank je wel. Ik vind het heel vermakelijk en heel grappig dat debat. Mooie poppenkast. Ik ga zo de popcorn eens erbij pakken

Ze hadden die hoorzittingen wel over kunnen slaan. Ik dacht dat het vandaag over de inhoud zou gaan. Maar het gaat alsmaar over woorden, "woorden die kwetsen".....en dus stoppen we vandaag niet met nazi- en andere beschuldigingen uiten "want woorden die kwetsen". 

Luchtpost schreef op 03-07-2024 om 13:53:

[..]

Ze hadden die hoorzittingen wel over kunnen slaan. Ik dacht dat het vandaag over de inhoud zou gaan. Maar het gaat alsmaar over woorden, "woorden die kwetsen".....en dus stoppen we vandaag niet met nazi- en andere beschuldigingen uiten "want woorden die kwetsen".

Ik heb bijvoorbeeld ook armoede, waterkwaliteit, gezondsheidszorg voorbij horen komen, en dan heb ik niet eens alles gezien.

Volt jongetje door Wilders met 1 vlijmscherpe opmerking (op 1.40 min) even op z'n plek gezet na een minutenlange,inhoudsloze en toch wel wat grijsgedraaide tirade 😁(maar ok,ze hebben ook niet voor niets maar 3? zetels ).
https://www.telegraaf.nl/video/1349142610/volt-leider-dassen-met-mond-vol-tanden-na-grap-wilders

Nighttripper schreef op 03-07-2024 om 14:26:

Volt jongetje door Wilders met 1 vlijmscherpe opmerking (op 1.40 min) weer even op z'n plek gezet na een minutenlange,inhoudsloze en toch wel wat grijsgedraaide tirade 😁(maar ok,ze hebben ook niet voor niets maar 3? zetels ).
https://www.telegraaf.nl/video/1349142610/volt-leider-dassen-met-mond-vol-tanden-na-grap-wilders

Wat de telegraaf hier natuurlijk niet bij vertelt omdat ze een heel klein stukje uit het debat knippen is dat Dassen zijn drie interrupties verbruikt had. Dus waarschijnlijk had hij nog best een weerwoord gehad, maar hij was niet meer aan de beurt om te antwoorden. Je ziet dat Wilders ook richting anderen van de oppositie doen, felle, soms persoonlijke, aanvallen na de derde interruptie. Bikker zegt daar later ook iets van.

Volt jongetje?

Lekker respectvol.

Luchtpost schreef op 03-07-2024 om 13:53:

[..]

Ze hadden die hoorzittingen wel over kunnen slaan. Ik dacht dat het vandaag over de inhoud zou gaan. Maar het gaat alsmaar over woorden, "woorden die kwetsen".....en dus stoppen we vandaag niet met nazi- en andere beschuldigingen uiten "want woorden die kwetsen".

Jaa echt wel. Het gaat bijna alleen maar over die oh zo politieke correctheid en dat Wilders oh zo slecht is. En Wilders dekselt iedereen gewoon. Echt vermakelijk vind ik het. Timmermans begon heel even best goed maar ging daarna al snel weer op de politieke correcte toer en zeuren over klimaat etc. Mooie poppenkast.

Nighttripper schreef op 03-07-2024 om 14:26:

Volt jongetje door Wilders met 1 vlijmscherpe opmerking (op 1.40 min) weer even op z'n plek gezet na een minutenlange,inhoudsloze en toch wel wat grijsgedraaide tirade 😁(maar ok,ze hebben ook niet voor niets maar 3? zetels ).
https://www.telegraaf.nl/video/1349142610/volt-leider-dassen-met-mond-vol-tanden-na-grap-wilders

Dat was ook heerlijk vermakelijk. Iemand verheven de les proberen te lezen en hoppetee deksel op de neus, supergrappig.

3,2,1..................

Daglichtlamp schreef op 03-07-2024 om 14:02:

[..]

Ik heb bijvoorbeeld ook armoede, waterkwaliteit, gezondsheidszorg voorbij horen komen, en dan heb ik niet eens alles gezien.

Zo zijdelings wel ja. 

Dietloverzzz schreef op 03-07-2024 om 14:43:

[..]

Zo zijdelings wel ja.

En wat zegt het jouw dat de regeringspartijen daar niet op ingaan?

Daglichtlamp schreef op 03-07-2024 om 14:45:

[..]

En wat zegt het jouw dat de regeringspartijen daar niet op ingaan?

Dat gebeurt wel, maar ook dat zijdelings. Het gaat vooral over dat andere gezeik over het gebruik van woorden en blabla. Logisvh dat dan vooral daarop de reacties op komen.

Racisme en mensen wegzetten als tweederangs burgers zou nooit genormaliseerd of gebagatelliseerd moeten worden, met termen als 'maar een woordje', 'dat was het verleden', 'politiek correct' of 'grijsgedraaid'. Heel goed dat erop gehamerd wordt. De dag dat dat niet meer gebeurt, dat we het allemaal maar volstrekt normaal vinden om te shockeren met woorden als 'omvolking', 'kopvoddentaks', 'slavernijgedram' en 'achterlijke zandbaklanden', als we het wel prima vinden als onschuldige mensen in ons land gevangen worden gezet, hun telefoon uitgelezen en hun gang naar de rechter bemoeilijkt, dan is het einde van onze civilisatie aangebroken. Ik ben blij dat hier mensen voor blijven opkomen, keer op keer op keer. Wen er maar aan, want het zal helaas nog vaak nodig zijn ben ik bang.

Dietloverzzz schreef op 03-07-2024 om 14:50:

[..]

Dat gebeurt wel, maar ook dat zijdelings. Het gaat vooral over dat andere gezeik over het gebruik van woorden en blabla. Logisvh dat dan vooral daarop de reacties op komen.

Het is natuurlijk de keus van de fractievoorzitters van de regeringspartijen zelf om Timmermans alleen te interrumperen op dat ene punt. Dus dat het daarover gaat ligt ook aan hunzelf.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.