Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Daglichtlamp schreef op 26-05-2024 om 13:21:

[..]

Maar dat betekent niet dat je dat ook in de context doet waarin ze geschreven waren.

Dit. Laten we het maar op miscommunicatie houden.

Luchtpost schreef op 26-05-2024 om 14:59:

Bedoelen jullie deze Stef Blok?
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/minister-stef-blok-suriname-is-een-mislukte-staat-door-etnische-opdeling
"....De bron, waarvan ZEMBLA de opnames toegespeeld kreeg, zegt dat vele toehoorders ‘geschokt’ waren over wat Blok die middag zei. De bron wenst anoniem te blijven.
'Minister Stef Blok: 'Suriname is a failed state due to ethnic division''

Ja, hij is o.a. minister van buitenlandse zaken geweest.

  Dat ik zijn naam noemde wil niet zeggen dat ik hem sympathiek vind.  Hij voldeed m.i. aan een eisenlijstje dat in dit topic geplaatst werd.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

26-05-2024 om 15:24 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 26-05-2024 om 13:11:

[..]

Ik snap deze hele post niet. Niet serieus bedoelde? Ik bedoelde het wel serieus. Ik had het gevoel dat Wilders Henk Kamp wel eens in gedachten zou kunnen hebben. Ik zei niet dat ik hem zélf als kandidaat wil hebben. Integendeel. Ik geloof dat er hier wat miscommunicatie tussen jou en mij aan de hand is.


ps. Kun je nagaan hoeveel ik er van kon snappen als jij het niet eens zelf snapt. Het waren gewoon je eigen berichten, precies op volgorde gezet. Nergens in dat rijtje-berichten heb ik gelezen dat je dacht dat het de keuze van Wilders had kunnen zijn. Dat je dacht schreef je pas vanmorgen toen je schreef dat ik eens goed moest lezen. En dat heb ik gedaan.

Sterker nog, ik weet wel bijna zeker dat "je gevoel-over-de-gedachten-van-Wilders" niet kloppen, want ik denk dat Wilders die keuze voor Henk Kamp als premier niet had willen maken. Dat heb je uit je hoge hoed gehaald.


https://youtu.be/8n1F4NL0y0w?si=xKQptBZ3XgLYMdRX NL
'Van mij mogen ze allemaal achter de tralies' 29 april 2021. De Tweede Kamer debatteert donderdag over de openbaar gemaakte notulen over de toeslagenaffaire uit 2019. PVV-leider Geert Wilders nam direct zijn moment.



Fleurtje_5 schreef op 26-05-2024 om 15:24:

[..]


ps. Kun je nagaan hoeveel ik er van kon snappen als jij het niet eens snapt. Het waren gewoon je eigen berichten, precies op volgorde gezet. Nergens in dat rijtje-berichten heb ik gelezen dat je dacht dat het de keuze van Wilders had kunnen zijn. Dat je dacht schreef je pas vanmorgen toen je schreef dat ik eens goed moest lezen. En dat heb ik gedaan.

Sterker nog, ik weet wel bijna zeker dat "je gevoel-over-de-gedachten-van-Wilders" niet kloppen, want ik denk dat Wilders die keuze voor Henk Kamp als premier niet had willen maken. Dat heb je uit je hoge hoed gehaald.


https://youtu.be/8n1F4NL0y0w?si=xKQptBZ3XgLYMdRX NL
'Van mij mogen ze allemaal achter de tralies' 29 april 2021. De Tweede Kamer debatteert donderdag over de openbaar gemaakte notulen over de toeslagenaffaire uit 2019. PVV-leider Geert Wilders nam direct zijn moment.



Ik heb verteld wat ik tijdens de debatten heb gehoord en gezien. Daar kwam geen hoge hoed aan te pas.


Herfstappeltaart schreef op 26-05-2024 om 15:25:

[..]

Ik heb verteld wat ik tijdens de debatten heb gehoord en gezien. Daar kwam geen hoge hoed aan te pas.


Even vanaf een buitenstaanders positie hoor
Voor mij was je duidelijk, daarna nog meer duidelijk
Ondertussen super duidelijk 

Laat lekker gaan
Het leest voor mij eerder als aanval op je dan als miscommunicatie 
Al begrijp ik dat je jezelf wilt verdedigen 

Fleurtje_5

Fleurtje_5

26-05-2024 om 15:39 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 26-05-2024 om 15:25:

[..]

Ik heb verteld wat ik tijdens de debatten heb gehoord en gezien. Daar kwam geen hoge hoed aan te pas.



Knip


Ik heb voor de eerste keer rechts gestemd en nu ga ik de linkse kiezers blij maken

Partijleider Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA zei op een campagnebijeenkomst in Nijmegen verheugd te zijn over de toename. "Onze beweging groeit elke dag. Het ledenaantal van GroenLinks is met 40 procent gestegen in vijf jaar tijd en de PvdA maakt de grootste groei sinds Den Uyl mee", zei hij op de bijeenkomst in aanloop naar de Europese verkiezingen. Volgens Timmermans is er "juist nu een sterk en verenigd links nodig".
Ledengroei bij zowel GroenLinks als PvdA (zeelandnet.nl)

(Overigens raar dat de regionale krant hier niets over te vinden is)

De PvdA groeide ook sterk na het eerste rechtse kabinet van Rutte, dus ik heb de hoop op meer linkse stemmen niet opgegeven.
Ondertussen vind ik het best zorgelijk dat zelfs in de pers geen serieuze namen meer opduiken voor het premierschap. Hopelijk hebben de vier partijleiders wel een idee wie hun akkoord zal gaan uitvoeren. De rest van Nederland kan blijkbaar niemand bedenken die èn geschikt is èn aanvaardbaar voor de vier.


(en morgen staat op de agenda van de formateur weer een gesprek met de vier partijleiders, dus het werven van ministers kan blijkbaar nog niet beginnen).

ik las van de week dat er de komende weken radiostilte zou zijn rondom evt premierskandidaat. Het wekte bij mij de indruk dat ze het zelf ook even niet meer weten. Maar ook dat is speculatie. 

Beertjelief schreef op 26-05-2024 om 15:38:

[..]

Even vanaf een buitenstaanders positie hoor
Voor mij was je duidelijk, daarna nog meer duidelijk
Ondertussen super duidelijk

Laat lekker gaan
Het leest voor mij eerder als aanval op je dan als miscommunicatie
Al begrijp ik dat je jezelf wilt verdedigen

Dit, het heeft geen zin, ben ik uit eigen ervaring achtergekomen, voor mij is glashelder wat je bedoelde, herfstappeltaart.

Doemijdieglazenbol schreef op 26-05-2024 om 16:36:

ik las van de week dat er de komende weken radiostilte zou zijn rondom evt premierskandidaat. Het wekte bij mij de indruk dat ze het zelf ook even niet meer weten. Maar ook dat is speculatie.

Dit schopt ook door mijn hoofd, maar is inderdaad een aanname.

Daglichtlamp schreef op 26-05-2024 om 16:30:

De PvdA groeide ook sterk na het eerste rechtse kabinet van Rutte, dus ik heb de hoop op meer linkse stemmen niet opgegeven.
Ondertussen vind ik het best zorgelijk dat zelfs in de pers geen serieuze namen meer opduiken voor het premierschap. Hopelijk hebben de vier partijleiders wel een idee wie hun akkoord zal gaan uitvoeren. De rest van Nederland kan blijkbaar niemand bedenken die èn geschikt is èn aanvaardbaar voor de vier.


(en morgen staat op de agenda van de formateur weer een gesprek met de vier partijleiders, dus het werven van ministers kan blijkbaar nog niet beginnen).

Is zoiets ooit eerder gebeurd?! 

felija schreef op 26-05-2024 om 17:08:

[..]

Is zoiets ooit eerder gebeurd?!

Bij de kabinetsformatie die uiteindelijk leidde tot Van Agt I is ook vreselijk ruzie gemaakt over de invulling van ministersposten. Welke partij zou welk ministerie krijgen, wie mochten er minister worden, en hoeveel ministerposten zou elke partij krijgen.

Uiteindelijk liep daardoor de formatie tussen PvdA, CDA en D66 stuk, en kregen we geen kabinet Den Uyl, maar het kabinet van Agt I (CDA en VVD).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinetsformatie_Nederland_1977

Daglichtlamp schreef op 26-05-2024 om 16:30:

De PvdA groeide ook sterk na het eerste rechtse kabinet van Rutte, dus ik heb de hoop op meer linkse stemmen niet opgegeven.
Ondertussen vind ik het best zorgelijk dat zelfs in de pers geen serieuze namen meer opduiken voor het premierschap. Hopelijk hebben de vier partijleiders wel een idee wie hun akkoord zal gaan uitvoeren. De rest van Nederland kan blijkbaar niemand bedenken die èn geschikt is èn aanvaardbaar voor de vier.


(en morgen staat op de agenda van de formateur weer een gesprek met de vier partijleiders, dus het werven van ministers kan blijkbaar nog niet beginnen).

In de laatste aflevering van m’n favoriete podcast (de kamer van Klok) wordt aan het eind toch gerept over mona keijzer als mogelijke kanshebber. Vooral omdat zij voor Wilders het minst bedreigend is en ze de laatste tijd actief opkomt voor pvv gerelateerde onderwerpen als de dingen die ze zei in de talkshow van Sophie en Jeroen. 

Ik vind het een zeer verontrustend idee. 

Daglichtlamp schreef op 26-05-2024 om 17:18:

[..]

Bij de kabinetsformatie die uiteindelijk leidde tot Van Agt I is ook vreselijk ruzie gemaakt over de invulling van ministersposten. Welke partij zou welk ministerie krijgen, wie mochten er minister worden, en hoeveel ministerposten zou elke partij krijgen.

Uiteindelijk liep daardoor de formatie tussen PvdA, CDA en D66 stuk, en kregen we geen kabinet Den Uyl, maar het kabinet van Agt I (CDA en VVD).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinetsformatie_Nederland_1977

Dankjewel! Toen bestond ik net, is al even geleden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.