Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Fleurtje_5

Fleurtje_5

18-05-2024 om 08:04 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 18-05-2024 om 00:05:

[..]

Ik heb deze opmerking al een paar keer voorbij zien komen, door verschillende mensen gemaakt, en vind het echt schofferend naar alle PVV-stemmers. Bestempelen alsof het allemaal zwakzinnigen zijn wiens intellect niet verder reikt dan social media en het plaatselijke suffertje.


Dit inderdaad.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 18-05-2024 om 00:05:

[..]

Ik heb deze opmerking al een paar keer voorbij zien komen, door verschillende mensen gemaakt, en vind het echt schofferend naar alle PVV-stemmers. Bestempelen alsof het allemaal zwakzinnigen zijn wiens intellect niet verder reikt dan social media en het plaatselijke suffertje.


Maar de term Henk en Ingrid komt toch van Wilders zelf? Waarmee hij de gewone Nederlander bedoelde? Dan kun je er toch vanuit gaan dat hij in het akkoord juist die onderdelen staan die hen ten goede komen en afschaft waar ze geen voordeel bij hebben?  


Poms schreef op 18-05-2024 om 08:25:

[..]

Maar de term Henk en Ingrid komt toch van Wilders zelf? Waarmee hij de gewone Nederlander bedoelde? Dan kun je er toch vanuit gaan dat hij in het akkoord juist die onderdelen staan die hen ten goede komen en afschaft waar ze geen voordeel bij hebben?


Dat klopt maar hier lijkt hij door sommigen gebruikt te worden om PVV stemmers neer te zetten als dom en naïef. Vooral dom eigenlijk. Alsof alle PVV stemmers uit de familie tokkie komen ofzo. 

Miraval schreef op 18-05-2024 om 08:30:

[..]

Dat klopt maar hier lijkt hij door sommigen gebruikt te worden om PVV stemmers neer te zetten als dom en naïef. Vooral dom eigenlijk. Alsof alle PVV stemmers uit de familie tokkie komen ofzo.

Kan me voorstellen dat je dat er in leest als iemand van de linkerflank zoiets schrijft maar het staat nergens. Das jouw interpretatie. 

Poms schreef op 18-05-2024 om 08:25:

[..]

Maar de term Henk en Ingrid komt toch van Wilders zelf? Waarmee hij de gewone Nederlander bedoelde? Dan kun je er toch vanuit gaan dat hij in het akkoord juist die onderdelen staan die hen ten goede komen en afschaft waar ze geen voordeel bij hebben?


Wilders zegt niet dit over over de Henken en Ingrids;



Henk en Ingrid interesseren zich niet voor elitaire Cultuur als theater, musea en klassieke muziek, dus dat mag best duurder worden.

PVV-cultuur is pretparken en Amerikaanse blockbusters, dus die moeten betaalbaar blijven. Kranten moeten ook duurder, want Henk en Ingrid halen hun nieuws van Feesboek en Instagram.

Kom nou, je zou mensen eens laten nadenken. 




Poms schreef op 18-05-2024 om 08:32:

[..]

Kan me voorstellen dat je dat er in leest als iemand van de linkerflank zoiets schrijft maar het staat nergens. Das jouw interpretatie.


Het is geen interpretatie, het staat er letterlijk.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 18-05-2024 om 08:38:

[..]

Wilders zegt niet dit over over de Henken en Ingrids;



Henk en Ingrid interesseren zich niet voor elitaire Cultuur als theater, musea en klassieke muziek, dus dat mag best duurder worden.

PVV-cultuur is pretparken en Amerikaanse blockbusters, dus die moeten betaalbaar blijven. Kranten moeten ook duurder, want Henk en Ingrid halen hun nieuws van Feesboek en Instagram.

Kom nou, je zou mensen eens laten nadenken.




Poms schreef op 18-05-2024 om 08:32:

[..]

Kan me voorstellen dat je dat er in leest als iemand van de linkerflank zoiets schrijft maar het staat nergens. Das jouw interpretatie.


Het is geen interpretatie, het staat er letterlijk.

Je schreef toch dat je het meerdere keren had gelezen en had opmerkingen over Henk en Ingrid meerdere keren voorbij zien komen? Deze is wel scherp ja, de andere ook? 

Hoe leg jij het verschil in BTW uit? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 18-05-2024 om 08:38:

[..]

Wilders zegt niet dit over over de Henken en Ingrids;



Henk en Ingrid interesseren zich niet voor elitaire Cultuur als theater, musea en klassieke muziek, dus dat mag best duurder worden.

PVV-cultuur is pretparken en Amerikaanse blockbusters, dus die moeten betaalbaar blijven. Kranten moeten ook duurder, want Henk en Ingrid halen hun nieuws van Feesboek en Instagram.

Kom nou, je zou mensen eens laten nadenken.




Poms schreef op 18-05-2024 om 08:32:

[..]

Kan me voorstellen dat je dat er in leest als iemand van de linkerflank zoiets schrijft maar het staat nergens. Das jouw interpretatie.


Het is geen interpretatie, het staat er letterlijk.

Precies.

Ik ben ook geen PVV stemmer. Ook geen GL stemmer. Maar zou iemand nooit zo wegzetten die op een andere partij stemt aan de andere kant van het politieke spectrum. Als je het met woorden niet aankunt persoonlijk worden richting kiezers is gewoon triest gedrag. 

Miraval schreef op 18-05-2024 om 08:50:

[..]

Precies.

Ik ben ook geen PVV stemmer. Ook geen GL stemmer. Maar zou iemand nooit zo wegzetten die op een andere partij stemt aan de andere kant van het politieke spectrum. Als je het met woorden niet aankunt persoonlijk worden richting kiezers is gewoon triest gedrag.

Zullen we dan ook ophouden met de door rechts geliefde en vaak gebezigde termen als linkse elite en wokies?

Poms schreef op 18-05-2024 om 08:51:

[..]

Zullen we dan ook ophouden met de door rechts geliefde en vaak gebezigde termen als linkse elite en wokies?

Mag ik aan die daar nog aan toevoegen, moslims en asielzoekers, statushouders, transgenders?


Poms schreef op 18-05-2024 om 08:48:

[..]

Je schreef toch dat je het meerdere keren had gelezen en had opmerkingen over Henk en Ingrid meerdere keren voorbij zien komen? Deze is wel scherp ja, de andere ook?

Hoe leg jij het verschil in BTW uit? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Tja geen idee?

Waarom moet ik 21% BTW afrekenen terwijl ik een dienst verleen en de kapper niet? Waarom mogen taxi's met blauwe kentekenplaten rijden en vrijstelling van MRB hebben en een rijschool niet?

Er zijn zoveel gekke verschillen. De reden voor pretparken en bioscoopbezoeken een lager tarief is mij ook niet duidelijk. Misschien omdat hier meer gebruik van gemaakt wordt en er dus toch wel geld van binnenkomt? Misschien omdat die zichzelf meer kunnen bedruipen en minder subsidies nodig hebben? Daar zal de kamer wel jaar gaan vragen schat ik in.

Poms schreef op 18-05-2024 om 08:51:

[..]

Zullen we dan ook ophouden met de door rechts geliefde en vaak gebezigde termen als linkse elite en wokies?

Als iemand dat zegt hier kun je die daar ook op aanspreken. Precies zoals ik heb gedaan over de term Gerda en Henk. 

Miraval schreef op 18-05-2024 om 08:59:

[..]

Als iemand dat zegt hier kun je die daar ook op aanspreken. Precies zoals ik heb gedaan over de term Gerda en Henk.

Dat heb ik hierbij gedaan  

Poms schreef op 18-05-2024 om 08:48:

[..]

Je schreef toch dat je het meerdere keren had gelezen en had opmerkingen over Henk en Ingrid meerdere keren voorbij zien komen? Deze is wel scherp ja, de andere ook?

Hoe leg jij het verschil in BTW uit? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Inderdaad. Maar H&I staan voor het "gewone" volk, die voor PVV hebben gekozen. Er is geen reden om alleen maar negatieve zaken aan H&I te koppelen. En scherp, dit soort uitspraken gaat verder dan dat. De linkse stemmers worden hier toch ook geen deuggleuven genoemd? 

Ik denk dus dat Wilders zijn achterban wel zo ziet. Hij spreekt zelf van Henk en Ingrid, en hij zet in zo'n akkoord de dingen waarvan hij denkt dat zijn achterban dat graag ziet. En de VVD wil graag mee in het er zijn voor "de gewone man". De politiek denkt dat de gewone man pretparken en bioscopen wil. En een lager eigen risico. En vooral minder buitenlanders. En boeren zorgen voor eten enzo.

 

LydiaDietz schreef op 18-05-2024 om 09:04:

Ik denk dus dat Wilders zijn achterban wel zo ziet. Hij spreekt zelf van Henk en Ingrid, en hij zet in zo'n akkoord de dingen waarvan hij denkt dat zijn achterban dat graag ziet. En de VVD wil graag mee in het er zijn voor "de gewone man". De politiek denkt dat de gewone man pretparken en bioscopen wil. En een lager eigen risico. En vooral minder buitenlanders. En boeren zorgen voor eten enzo.

Dat lager eigen risico vind ik flauw. GL/PvdA wilde dit toch helemaal afschaffen? Nu zit wen verlaging in de koker van een kabinet met PVV en is het hele plan ineens slecht voor velen? Evenals verlaging kinderopvang. GL/PvdA wil dit helemaal gratis maken. 

Is het dan een slecht idee omdat het vanuit een rechtse regering komt of is het gewoon überhaupt een slecht idee? Want ik meen me te herinneren toen er een tijd geleden gestemd werd over het eigen risico en de PVV fractie niet meestemde ze hier ook weggezet werden voor kiezersbedrog. 

Ik snap het volgens mij niet helemaal meer denk ik.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.