Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Dakloze man voor tram geduwd?

Het is zo'n dag waarop je de nieuwsapps maar beter even links laat liggen, zo deprimerend. Met als dieptepunt de man in Den Haag die mogelijk voor de tram is geduwd door drie jongeren en overleed. 
https://nos.nl/artikel/2402247-drie-jonge-verdachten-opgepakt-na-fatale-tram-aanrijding-dakloze-man 

Ik hoop zo dat dit toch niet waar blijkt te zijn, ik word er naar van.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

19-10-2021 om 21:40

Koralinde schreef op 19-10-2021 om 21:39:

[..]

Oh sure want het begint met Marokkaans praten en voor je het weet worden er continu daklozen onder trams geduwd. Dat is in Marokko natuurlijk ook aan de orde van de dag.

Hebben ze daar trams?

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

19-10-2021 om 21:41

Coreopsis schreef op 19-10-2021 om 21:40:

[..]

Causaal verband? Doe eens een bron. Want de bron die jij aanhaalt heeft het slechts over een correlatie.

Moet je opsporing verzocht alleen al eens terug kijken, 20 jaar terug ofzo dan ziet u het misschien. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-10-2021 om 21:42

Thunderbird schreef op 19-10-2021 om 21:41:

[..]

Moet je opsporing verzocht alleen al eens terug kijken, 20 jaar terug ofzo dan ziet u het misschien.

Snap jij het verschil tussen correlatie en causaal verband wel?

https://www.scribbr.nl/onderzoeksmethoden/correlatie-causaliteit/

BrightEchidna89

BrightEchidna89

19-10-2021 om 21:43

[..]

Oh sure want het begint met Marokkaans praten en voor je het weet worden er continu daklozen onder trams geduwd. Dat is in Marokko natuurlijk ook aan de orde van de dag.

Dat weet je toch zelf.
Zoek eens de rapporten op van Noord-Afrika en het aantal personen dat ginder onder de tram geduwd wordt in vergelijking met de cijfers hier.
Duizelingwekkend die cijfers, daar is het echt een zondagse hobby. 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

19-10-2021 om 21:43

Coreopsis schreef op 19-10-2021 om 21:42:

[..]

Snap jij het verschil tussen correlatie en causaal verband wel?

Kijk anders even om je heen. Nogmaals het ligt vast ook aan waar je woont. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-10-2021 om 21:45

Valdemar schreef op 19-10-2021 om 21:43:

[..]

Dat weet je toch zelf.
Zoek eens de rapporten op van Noord-Afrika en het aantal personen dat ginder onder de tram geduwd wordt in vergelijking met de cijfers hier.
Duizelingwekkend die cijfers, daar is het echt een zondagse hobby.

Dank je Valdemar. En point taken. Ik ga wat leuks doen.

[..]

Nee want in Marokko wordt dat tuig tenminste aangepakt ipv hier dat ze met een taakstrafje weer buiten komen en foei niet meer doen.

Herkomst maakt geen zak uit, deze jongens verdienen gewoon een straf van minimaal 25 jaar zonder kans op vergroegde vrijlating. Als je het leven van een ander niet kunt respecteren is er ook geen plaats voor je in onze maatschappij. Helaas worden velen van het gevangenisleven in Nederland ook niet echt beter of berouwvoller. Ook daar geldt helaas het recht van de sterkste. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

19-10-2021 om 21:46

Koralinde schreef op 19-10-2021 om 21:15:

[..]

Een moord die onder uitzonderlijke omstandigheden door drie tieners is gepleegd aangrijpen om voor de zoveelste keer het punt te maken dat het (in de woorden van het hier bewierrookte briefje van Jan) ook altijd 'de Teringlijers van Kleur' zijn en dat dat benoemd moet worden omdat ras hier blijkbaar iets mee te maken heeft, ìs gewoon racistisch. Dat is niet een kwestie van ik vind spruitjes wel lekker en jij niet. Het ìs aantoonbaar zo.

Op basis van deze specifieke gebeurtenis en beperkte informatie generaliseren en stellen dat er een correlatie is tussen huidskleur en moorddadigheid/gewelddadigheid en dat mensen van kleur dus per definitie moorddadiger/gewelddadiger zijn dan witte mensen, valt nu eenmaal onder racisme.

Uitzonderlijke omstandigheden nog wel.

Ik heb het gehad met zoals iemand het hier ooit noemde met je "flower power" mening. Daaag. 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

19-10-2021 om 21:46

ShaunTheSheep schreef op 19-10-2021 om 21:40:

[..]

Hebben ze daar trams?

😁 Geloof het niet, wel kamelen. 😂

Waarschuwing: Wij verwachten respectvolle bijdragen van iedereen. We zullen ingrijpen daar waar nodig. Berichten over de etnische achtergrond doen niet ter zake en willen wij ook niet meer zien. Hierop zal een ban volgen van 24 uur. Dit geldt tevens voor mensen die zich negatief uitlaten over welke huidskleur dan ook. 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

19-10-2021 om 21:48

Miraval schreef op 19-10-2021 om 21:46:

[..]

Nee want in Marokko wordt dat tuig tenminste aangepakt ipv hier dat ze met een taakstrafje weer buiten komen en foei niet meer doen.

Herkomst maakt geen zak uit, deze jongens verdienen gewoon een straf van minimaal 25 jaar zonder kans op vergroegde vrijlating. Als je het leven van een ander niet kunt respecteren is er ook geen plaats voor je in onze maatschappij. Helaas worden velen van het gevangenisleven in Nederland ook niet echt beter of berouwvoller. Ook daar geldt helaas het recht van de sterkste.

Precies, welke kleur je ook bent. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

19-10-2021 om 21:50

Keetie schreef op 19-10-2021 om 21:46:

[..]

Uitzonderlijke omstandigheden nog wel.

Ik heb het gehad met zoals iemand het hier ooit noemde met je "flower power" mening. Daaag.

Want mensen worden zo regelmatig onder trams geduwd wil je zeggen? 

Maar prima hoor, als het nu al flower power is om je tegen openlijk racisme uit te spreken, dan heeft het inderdaad geen zin dat wij dit gesprek nog voortzetten.

Ik heb geen idee waar het mis gaat met tienersen jongeren tegenwoordig... en vroegah was alles beter zal hier vast ook niet opgaan... maar ik heb sterk de indruk dat het geweld onder deze leeftijdsgroepen sterk is toegenomen. Het gemak waarmee met een wapen wordt omgegaan alleen al. Messen meenemen de kroeg in is al bijna norma aan het worden...
Een vechtpartij is niet meer compleet zonder kopschoppen en dit moet allemaal uitgebreid gefilmd worden want social media. Ik vraag me soms oprecht af waar dit gaat eindigen en ik ben blij dat ik zelf geen kinderen heb. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

19-10-2021 om 21:54

Miraval schreef op 19-10-2021 om 21:46:

[..]

Precies! Hopelijk gaan de straffen hier ook zwaarder worden

WickedCurlew89

WickedCurlew89

19-10-2021 om 21:55

Er is geen causaal verband wat betreft kleur aan te tonen lijkt mij.
Wel met cultuur, maar voor veel mensen is dat één pot nat (is het niet)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.