Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
Biebel
19-04-2022 om 09:11
Rondstruiner schreef op 19-04-2022 om 08:55:
[..]
Zolang jij je achterlijke complotbullshit over de NPO (staatsomroep! MSM!) kunt blijven uitbraken valt het allemaal wel mee met de indoctrinatie denk ik. Vraag maar eens aan gevluchte Russen wat indoctrinatie is.
Een like aan dit bericht geven, is niet genoeg. Ik was d66 stemmer, en ik hoop dat ze deze affaire gebruiken om een voorbeeld partij te worden. Mocht dat niet zo zijn, dan stap ik misschien over.
Als er een omroep continue de nuance en de volledige verslaglegging zoekt, dan is het de NPO. ALs er een nieuworganisatie druk bezig is met twee kanten te belichten, is het de npo.
En dan deze trieste gevallen aangrijpen om je favoriete politici na te praten, niet zo heel sjiek.
redbulletje
19-04-2022 om 09:13
Joh die kritiekloze propaganda 'documentaire' over Kaag werd niet voor niks gepusht vlak voor de verkiezingen. Een integere omroep zou geen kritiekloze documentaire maken in the first place, laat staan 'm uit te zenden in verkiezingstijd. En dan had je nog M met haar D66 theekransje.
Biebel
19-04-2022 om 09:24
Maar waar hoorde je dat er gesneden was in die documentaire? Oh ja, ook bij de NPO. Waar kregen fractievoorzitters het vuur aan de schenen (behalve zij die niet durfden zoals Thierry?) oh ja, Mariëlle Tweebeke van Nieuwsuur. Wie bracht het nieuws over dit rapport? Oh ja, NPO. Ze verzwegen niets, maar brachten het nieuws.
Vergelijk dat eens met Putins staatsmedia, die nog niet eens het woord oorlog mogen gebruiken, of mogen vertellen over de vele doden.
Of vraag je eens af waarom ze de brulkikkers van FvD niet citeren. Misschien omdat de heren in kwestie echt grote onzin uitkramen, met hun tribunalen en complotten?
Ginevra
19-04-2022 om 09:37
Je zal het slachtoffer maar zijn. Keer op keer als leugenaar weggezet worden en dat je dan Kaag om hulp vraagt en die laat je ijskoud zitten.
Ik heb al heel lang iets tegen D66, juist vanwege dat "Wij zijn zo redelijk, wij zijn zo progressief, wij zijn zo integer"-toontje. Anderen de maat nemen over bijvoorbeeld TVOH. Je valt hard dan, als blijkt dat er ook in jouw partij hufters zitten en dat ook jij het adagium "wij zijn vóór schoon schip, maar nu even niet want nu zijn er verkiezingen" aanhangt.
Als partijbelang boven integriteit en menselijkheid gaat, dan zak je door het ijs.
Lexus
19-04-2022 om 10:36
Biebel schreef op 19-04-2022 om 09:11:
[..]
Een like aan dit bericht geven, is niet genoeg. Ik was d66 stemmer, en ik hoop dat ze deze affaire gebruiken om een voorbeeld partij te worden. Mocht dat niet zo zijn, dan stap ik misschien over.
maar die hoop is toch allang achterhaald? Toen dit speelde wierp Kaag zich al op als de vernieuwende transparante politica die een volkomen nieuwe bestuurscultuur zou entameren. Intussen liet ze het slachtoffer, dat drie keer contact met haar zocht in de kou staan en liet ze twee derde van het rapport achterwege...
En dit was al na aftreden etc (om een andere zaak maar waar ook geen transparantie was). Ze zouden een voorbeeldpartij moeten worden nadat ze betrapt zijn en niet omdat ze zelf de hand in eigen boezem steken en integer willen zijn. Dan sta je toch al tien punten achter?
Biebel
19-04-2022 om 11:40
Lexus schreef op 19-04-2022 om 10:36:
[..]
maar die hoop is toch allang achterhaald? Toen dit speelde wierp Kaag zich al op als de vernieuwende transparante politica die een volkomen nieuwe bestuurscultuur zou entameren. Intussen liet ze het slachtoffer, dat drie keer contact met haar zocht in de kou staan en liet ze twee derde van het rapport achterwege...
En dit was al na aftreden etc (om een andere zaak maar waar ook geen transparantie was). Ze zouden een voorbeeldpartij moeten worden nadat ze betrapt zijn en niet omdat ze zelf de hand in eigen boezem steken en integer willen zijn. Dan sta je toch al tien punten achter?
Yep. Echt heel jammer want ik geloof wel in het midden.
Maar nog meer in transparantie en doen wat je belooft of aangeven wanneer en waarom dat niet lukt. En daar vallen ze nu door de mand. Dus misschien was mijn woordkeuze iets te voorzichtig.
QuizzicalOpossum53
19-04-2022 om 12:04
Lexus schreef op 19-04-2022 om 10:36:
[..]
Echt heel bijzonder. Ik zag Kaag ooit als eerste vrouwelijke premier, maar ze heeft inmiddels zo vaak laten zien dat zij helemaal niet is zoals ze zich doet voorkomen. Net als de hele partij D66. Uiterlijke schijn.
watertoren
19-04-2022 om 12:13
Ik denk dat als er nieuwe verkiezingen zouden komen D66 heel veel stemmen gaat verliezen.
Rondstruiner
19-04-2022 om 12:28
redbulletje schreef op 19-04-2022 om 09:13:
Joh die kritiekloze propaganda 'documentaire' over Kaag werd niet voor niks gepusht vlak voor de verkiezingen. Een integere omroep zou geen kritiekloze documentaire maken in the first place, laat staan 'm uit te zenden in verkiezingstijd. En dan had je nog M met haar D66 theekransje.
Hier ga je meteen de mist in, want NPO is geen omroep. NPO heeft die documentaire niet gemaakt, maar een van de omroepen.
Bij de NPO zie je ook WNL, POWNED en tegenwoordig zelfs Ongehoord Nederland. Of die laatste meer in jouw woorden: de kritiekloze spreekbuis van extreemrechts met hun FvD-theekransje.
Rondstruiner
19-04-2022 om 12:30
watertoren schreef op 19-04-2022 om 12:13:
Ik denk dat als er nieuwe verkiezingen zouden komen D66 heel veel stemmen gaat verliezen.
Absoluut ja. Terecht ook. Het is de vraag welke partij daar in kan springen, maar dat is meer iets voor een ander topic.
QuizzicalOpossum53
19-04-2022 om 12:33
Rondstruiner schreef op 19-04-2022 om 12:30:
[..]
Absoluut ja. Terecht ook. Het is de vraag welke partij daar in kan springen, maar dat is meer iets voor een ander topic.
Ik vraag me dat wel af. Is er een alternatieve plek voor de rechtsere kiezer, die ook actie wil op milieu? VVD is dan nog het dichtste daarbij denk ik.
Mija
19-04-2022 om 15:28
Drietje schreef op 19-04-2022 om 12:04:
[..]
Echt heel bijzonder. Ik zag Kaag ooit als eerste vrouwelijke premier, maar ze heeft inmiddels zo vaak laten zien dat zij helemaal niet is zoals ze zich doet voorkomen. Net als de hele partij D66. Uiterlijke schijn.
Het is de vraag of dat echt kan in de politiek; authentiek en transparant zijn. Maar D66 heeft hier de tijdgeest wel erg slecht begrepen. Ze lopen dramatisch achter de feiten aan. Al hebben we bij VOLT gezien dat onmiddellijk fors ingrijpen ook geen voordeel oplevert.
QuizzicalOpossum53
19-04-2022 om 15:40
Mija schreef op 19-04-2022 om 15:28:
[..]
Het is de vraag of dat echt kan in de politiek; authentiek en transparant zijn. Maar D66 heeft hier de tijdgeest wel erg slecht begrepen. Ze lopen dramatisch achter de feiten aan. Al hebben we bij VOLT gezien dat onmiddellijk fors ingrijpen ook geen voordeel oplevert.
Maar het gaat niet alleen om wel of niet meteen ingrijpen. Het gaat ook om het achterhouden van de conclusies van de vertrouwelijke bijlage en om weigeren in gesprek te gaan met het slachtoffer. Ik vind dat nogal wat.
Rondstruiner
19-04-2022 om 16:28
Drietje schreef op 19-04-2022 om 15:40:
[..]
Maar het gaat niet alleen om wel of niet meteen ingrijpen. Het gaat ook om het achterhouden van de conclusies van de vertrouwelijke bijlage en om weigeren in gesprek te gaan met het slachtoffer. Ik vind dat nogal wat.
Dat weigeren om met het slachtoffer te spreken en naar de advocaat van de partij verwijzen, als dat inderdaad zo gegaan is vind ik dat echt zo fout en berekenend. Ben wel benieuwd naar wat ze voor zichzelf te zeggen hebben, maar kan me niet voorstellen dat dit te herstellen is.