Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
watertoren
20-04-2022 om 09:50
In de nieuwe LINDA: over de grens gaat het ook over seksueel grensoverschrijdend gedrag. Na de uitzending van BOOS blijven er maar verhalen komen. Vooral in de zorg schijnen vrouwen daar nogal eens mee te maken hebben vooral door patienten. Opmerkingen bij het wassen zoals was je me van onderen ook goed. Walgelijk toch.
Rondstruiner
21-04-2022 om 18:21
Nou, D66, Kaag en die voorzitter hebben echt afgedaan voor mij
https://www.nu.nl/politiek/6196420/d66-partijtop-door-het-stof-om-metoo-affaire-maar-geen-nieuw-onderzoek-nodig.html
NippyDunlin42
21-04-2022 om 21:30
Rondstruiner schreef op 21-04-2022 om 18:21:
https://www.nu.nl/politiek/6196420/d66-partijtop-door-het-stof-om-metoo-affaire-maar-geen-nieuw-onderzoek-nodig.html
Kaag zou misschien het voorbeeld van Ploumen kunnen volgen. Of Ploumen terug en zij weg. Zoiets.
ScarceKudu74
22-04-2022 om 10:30
Rondstruiner schreef op 21-04-2022 om 18:21:
Daar kan ik ook niet over uit. Kaag, die altijd zo de mond heeft over vrouwenrechten en een dikke sneer gaf naar Rutte over 'medemenselijkheid, betrouwbaarheid, openheid en effectief bestuur'. Daar sta je dan, met een #Metoo rapport wat een jaar in een la bleef liggen.
Je zal maar slachtoffer zijn. Volledig in de steek gelaten
Ginevra
22-04-2022 om 11:02
Elaine68 schreef op 21-04-2022 om 21:30:
[..]
Kaag zou misschien het voorbeeld van Ploumen kunnen volgen. Of Ploumen terug en zij weg. Zoiets.
Het probleem is dat juist de eigenschappen die maken dat je het ver schopt in de politiek, meestal niet op het terrein van integriteit, zelfreflectie, solidariteit en échte verantwoordelijkheid nemen liggen.
Was het niet wijlen Ien Dales die zei: "Een beetje integer bestaat niet"? Met andere woorden het is net als met zwanger zijn. Je bent het of je bent het niet.
Toevoeging: en daarmee bedoel ik niet dat Kaag zich niet zou mogen misrekenen of fouten maken. Iedereen maakt fouten. Het gaat erom wat je daarna doet.
NippyDunlin42
22-04-2022 om 14:04
Ginevra schreef op 22-04-2022 om 11:02:
[..]
Het probleem is dat juist de eigenschappen die maken dat je het ver schopt in de politiek, meestal niet op het terrein van integriteit, zelfreflectie, solidariteit en échte verantwoordelijkheid nemen liggen.
Dit is waar ja. Helaas.
Rondstruiner
23-04-2022 om 06:10
Ellen ten Damme had ook vervelende ervaring met Ali B.
https://www.ad.nl/show/ook-ellen-ten-damme-beschuldigt-ali-b-van-seksueel-ontoelaatbaar-gedrag~aeff3a47/
wild-flower
23-04-2022 om 13:47
Rondstruiner schreef op 23-04-2022 om 06:10:
Ellen ten Damme had ook vervelende ervaring met Ali B.
https://www.ad.nl/show/ook-ellen-ten-damme-beschuldigt-ali-b-van-seksueel-ontoelaatbaar-gedrag~aeff3a47/
Maar Ali B. ontkent en zegt dat het een onschuldige flirt was .
"Zo'n acht jaar geleden hebben Ellen en ik wat geflirt en gezoend" zoals wel eerder.
Muurbloem1985
23-04-2022 om 14:06
wild-flower schreef op 23-04-2022 om 13:47:
[..]
"Zo'n acht jaar geleden hebben Ellen en ik wat geflirt en gezoend" zoals wel eerder.
Terwijl hij getrouwd is toch ook in die tijd?
Mija
23-04-2022 om 14:21
[..]
Natuurlijk zegt Ali B. dat. Iets dergelijks zegt hij toch over alle beschuldigingen die jegens hem zijn geuit? Die leeft in een parallelle wereld waarin je als man niks te maken hebt met allerlei mogelijke afwerende signalen, lichaamstaal, gedrag, uitspraken tenzij een vrouw op schrift verklaart: “Ik wil dit niet” en hem daarbij een trap in zijn kruis geeft. Ik denk dat die nog gelooft dat ‘aantrekken en afstoten’ onder de noemer ‘flirten’ geschaard kan worden. Hij is vast een ‘liefhebber van het spel’. Bord voor zijn kop of gewoon een rotexcuus om lekker macht uit te oefenen.
Courage
23-04-2022 om 14:34
Ik heb ook de neiging om dat te denken Mija. Toch wil ik geen overhaaste conclusies trekken. Ik hoop dat de aangifte en daaropvolgend onderzoek voldoende duidelijkheid gaan geven. Op basis van de eerdere verklaringen van voice-deelnemers denk ik echter wel echt dat er ook hier grensoverschrijdend gedrag heeft plaatsgevonden.
Mija
23-04-2022 om 14:39
Courage schreef op 23-04-2022 om 14:34:
Ik heb ook de neiging om dat te denken Mija. Toch wil ik geen overhaaste conclusies trekken. Ik hoop dat de aangifte en daaropvolgend onderzoek voldoende duidelijkheid gaan geven. Op basis van de eerdere verklaringen van voice-deelnemers denk ik echter wel echt dat er ook hier grensoverschrijdend gedrag heeft plaatsgevonden.
Oh zeker! Als ik de rechter was, zou ik me hier ook zo niet uitlaten natuurlijk 😂. Laten we inderdaad maar afwachten wat hier uitkomt. Maar zoals generaal bd Van Uhm onlangs bij Op1 zei over de kwestie Johnny de Mol: “Ook als het niet strafbaar is, kan het nog steeds gedrag zijn wat we met z’n allen echt niet moeten willen.”
Dit zegt ook niks en tegelijkertijd heel veel, vind ik. Dat er omheen draaien: https://www.welingelichtekringen.nl/beroemd-2/3295190/anouk-voelde-meteen-dat-het-mis-was-rond-ali-b.html
Brienne
23-04-2022 om 15:31
[..]
Hij ontkent inderdaad.
Hij zegt ook dat ten Damme hem in 2018 persoonlijk heeft uitgenodigd om naar haar show komen. Hij zegt dat zij hem ook backstage heeft laten komen.
Als dat waar is, vind ik dat wel een beetje gek. Waarom zou je hem weer zo opzoeken als je nare ervaringen hebt gehad.
Pejeka1
23-04-2022 om 15:50
Peen schreef op 22-04-2022 om 10:30:
[..]
Daar kan ik ook niet over uit. Kaag, die altijd zo de mond heeft over vrouwenrechten en een dikke sneer gaf naar Rutte over 'medemenselijkheid, betrouwbaarheid, openheid en effectief bestuur'. Daar sta je dan, met een #Metoo rapport wat een jaar in een la bleef liggen.
Je zal maar slachtoffer zijn. Volledig in de steek gelaten
Dit dus. Je krijgt een bericht van iemand die meldt ongewenst gedrag te hebben ervaren binnen de partij, en in plaats van te zeggen: "Kom morgenochtend even met me praten, ik ben er voor je", stuur je een kil appje terug dat ze het maar via de advocaten moet uitzoeken.
Rondstruiner
23-04-2022 om 16:40
Mija schreef op 23-04-2022 om 14:21:
[..]
Natuurlijk zegt Ali B. dat. Iets dergelijks zegt hij toch over alle beschuldigingen die jegens hem zijn geuit? Die leeft in een parallelle wereld waarin je als man niks te maken hebt met allerlei mogelijke afwerende signalen, lichaamstaal, gedrag, uitspraken tenzij een vrouw op schrift verklaart: “Ik wil dit niet” en hem daarbij een trap in zijn kruis geeft. Ik denk dat die nog gelooft dat ‘aantrekken en afstoten’ onder de noemer ‘flirten’ geschaard kan worden. Hij is vast een ‘liefhebber van het spel’. Bord voor zijn kop of gewoon een rotexcuus om lekker macht uit te oefenen.
Ali B. heeft de schijn flink tegen. Hij vindt misschien net als Baudet dat "een beetje weerstand" (lees: nee zeggen, wegduwen of bevriezen) bij het verleidingsspel hoort